Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohteliaisuus vai häirintää? Kävelen pomon huoneeseen, ja hän syö kroppani katseellaan.

Vierailija
03.04.2009 |

Sen jälkeen hän alkaa puhua asiallisesti työjutuista niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Miten te kokisitte?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huumoria vain.

Vierailija
2/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on ensin pitkään hiljaa ja vain katselee sinua päästä varpaisiin huuliaan nuoleskellen ja sanoo sitten, että viitsitkö kirjoittaa nämä puhtaaksi? Sinuna valittaisin asiasta. Tuo on seks. häirintää.

Olen samaa mieltä siitä, että kyllähän ihmiset saavat toisiaan katsella. Mitään törkeitä pomo ei ole koskaan ehdotellut. Katselee vain.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässähän on vielä kyse esimiehen ja alaisen suhteesta, jossa kaikenlaiselle alistamiseel ja seks. vihjailulle pitäisi olla todella herkkä. Jos joku tuijottaa sinua bussipysäkillä, voit aina kääntää selkäsi tai näyttää vaikka kieltä, mutta pomon edessä sinun oletetaan nielevän kaiken hiljaa. Ja turha vedota siihen, että katsellaanhan hyvännäköisiä miehiäkin; jos kyse on esimies-alais-suhteesta, se on ihan yhtä väärin. Muissa yhteyksissä pitää muistaa, että yhteiskunnallisten vääristymien vuoksi mies selviää yleensä vähemmillä kolhuilla esineellistämisestä kuin nainen, jonka koko persoona helposti määritellään ulkonäön ja seksuaalisuuden perusteella.

Vierailija
4/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä voi huomauttaa. Tuskin siitä rikosjuttua saa, mutta ei tämä nyt ihan "saahan ihmisiä katsella" -asia ole. Jos tujottaminen on tosiaan noin törkeää, niin ehkä voisit kylmän asiallisesti pyytää pomoa katsomaan sinua kasvoihin, kun hoidatte työasioita? Pieni katseen harhautuminen on minusta normaalia ja naisten on se kestettävä silloin tällöin, mutta tuijottaminen ja selvä esineellistäminen ei!

mutta ei seksuaalista häirintää! Sitä olisi kaksimieliset jutut ja lähentely, ei mikään muu. Kyllä ihmiset saavat katsella toisiaan, katselethan säkin varmasti hyvännäköisiä miehiä, töissä ja muuten!?

Vierailija
5/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei enää kukaan katso silleen vaikka haluaiskin, ikää 45v. Tuo katselu kun loppuu usein siinä neljänkympin tietämissä vaikka kroppa olis kuinka timmi.

Vierailija
6/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko himokas katselu.

Vierailija
7/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen yhdistettynä mikään vihjailevuus menisi liian pitkälle, minun mielestäni.

Vierailija
8/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen hän alkaa puhua asiallisesti työjutuista niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Miten te kokisitte?

niin ehkä saat kivan työpaikkaromanssin aikaiseksi ;)

Vierailija
9/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän esim. puhuu vaimostaan minusta ikävällä tavalla. Ihan kuin naisen tehtävä olisi hoitaa kiltisti koti ja antaa miehen kukkoilla työelämässä.

Tämän asenteen takia tuijottelu ärsyttää minua. Koen helposti, että hän pitää minua(kin) sukupuoleni takia lähinnä koristeena, joka on oikeasti toisen luokan kansalainen.

Miesten katseista sinänsä en yleensä pahastu. Jos joku antaa ymmärtää katsovansa "koska olet niin ihana ja tykkään susta", niin sehän imartelee.

Joskus olen reagoinut pomon puheisiin pyörittelemällä silmiäni, sanomalla "höpö höpö","vai että sitä mieltä olet" tms. Mitähän lie ajatellut.

Työasioissa tulemme kuitenkin toimeen ihan hyvin.

ap

Vierailija
10/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku antaa ymmärtää katsovansa "koska olet niin ihana ja tykkään susta", niin sehän imartelee.

ap

Vierailija
11/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kokisitte?

Vierailija
12/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kyse on halusta olla jotakin. Hyvä ystävänikin sanoi minulle kerran keskustellessamme, että "nainen on aina halunnut olla kaunis". Me kaikki ihanat naiset kelpaamme tällaisenaan, just sellaisina kuin olemme. Kauneus on sisäinen asia.

Haluaako joku nainen sitten olla miesten silmissä kauhea ja ruma?

ap

Vierailija
14/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehet pitäisivät mua Ihanana ja kauniina. Mieluummin vaan kivana tyokaverina ja hyvänä ammatissani.

Vierailija
15/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja napsautat huumorin turvin jotakin nasevaa tyyliin- Johtajalta taitaa kohta tippua kuolaa pöydälle. En usko, että tarvii tehdä paria kertaa useammin niin tuijottelu loppuu. Keksit kyllä hyvän sanomisen, jos oikeasti haluat lopettaa tuollaisen käytöksen. Jos ennemmin nautit niin ole hiljaa ja jatka entiseen malliin.

Vierailija
16/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet nyt vain on sellaisia.

Vierailija
17/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehet pitäisivät mua Ihanana ja kauniina. Mieluummin vaan kivana tyokaverina ja hyvänä ammatissani.

Minusta eivät. Kyllä minäkin ajattelen joistakin miestyökavereistani (en pomosta), että he ovat sekä ammattitaitoisia, mukavia että seksikkäitä.

ap

Vierailija
18/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on tuijoteltu aina miesvaltaisessa yhtiössä. Olen nyt jo 40 vuotias mutta näytän huomattavasti nuoremmalta ja sama jatkuu, sillä aina vaan herättää ihmetystä että hyvinpukeutunut ja kivannäköinen nainen ilmestyy ovesta insinöörienörttien sekaan.

Nuorempana olin ehkä vähän innostunut asiasta, mutta vain hetken. Sitten se alkoi häiritä. Pitkät hiukset piti laittaa tiukasti kiinni, korkokannat vaihdoin matalampiin, jakkuja napitin tiukasti ylös asti, samoin puseroita.

Nykyisin tuntuu että ihan sama. Tiedän olevani kaunis edelleen ja tätä tuijottelua ei enää kauan jatku joten antaa olla. En pukeudu enää piilotellakseni vaan korostan persoonaani ja piirteitäni, mitäpä tuosta.

Tässä oli kuitenkin kyse pomon tuijottelusta. Se on vähän eri asia. Esimiehesi vaikuttaa ammattitaidottomalta ihmisten johtamisen suhteen. En siis luottaisi hänen taitoihin muutenkaan. Jollain tavalla "tuijottelevan" esimiehen kyvyt eivät ole ammatillisesti sillä tasolla kuin pitäisi. Taitava, karismaattinen ja hyvä ihmisjohtaja ei toimi noin.

Ap halusi varmaankin vain hieman hehkutella kivalta tuntuvalla asialla ja kyseli siksi. Kannattaisi kuitenkin todellakin jatkossa miettiä, haluaako tämän jatkuvan vai pitäisikö vaihtaa tehtäviä ja edetä ainoastaan kykyjensä perusteella. Siis jos tulevaisuudessa on samassa firmassa eteneminen ajatuksissa. Tämän pomon kanssa joudut vaikeuksiin. Ja muista, että hän ei ole immuuni muullekaan naiskauneudelle, todennäköisesti kotona asiat ovat vähän huonosti ja kaverilla taipumusta naissuhteisiin. Sehän tällaisesta aina seuraa, ellei sinun niin jonkun toisen kanssa.

Vierailija
19/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan he tykkäävät nättejä naisia katsella. Ei kannata ottaa vakavasti, ellei hän käy ehdottelemaan jotain epämääräistä... ;) Vaikka kiusallista varmasti, mutta ota kohteliaisuutena jos voit. :)

Vierailija
20/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla siinä, ettei pomo ole tarpeeksi hyvännäköinen ja seksikäs. Jos tällainen henkilö katselisi ap:ta himoiten, niin hän olisi vain mielissään. Pomo on siis liian ruma katselemaan ap:ta tuolla tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi