Onko kellään irlanninsetteriä?
Rotu kiinnostaa mutta haluaisin kuulla kokemuksia rodusta. Koirahan on todella kaunis ja kun itse teen pitkiä metsälenkkejä, haluaisin sinne kaverin, joka lähtee innokkaasti mukaan.
Kommentit (5)
Meillä kaksi kappaletta, jotka todella kuuliaisia ja todellaki tulee luo kun käsketään. Metsästysvietti kyllä on kova ja jos pääsee vauhtiin niin sit voi olla hankala saada kuulemaan mitään, mutta ennakointia lenkeille...
Ja meidän koirat ei kyllä kuolaa, mutta karvaa niistä lähtee ja turkkia täytyy hoitaa, muuten se kyllä räjähtää käsiin :)
Remmissäkin kyllä kävelevät hienosti kun vaan opetat, tai ainaki meidän koirat kävelee...
Jos haluat että koulutus olis helpompaa, niin ota narttu :)
Ihanan kiltti rotu ja tulee hyvin toimeen lapsien kanssa:)
Setteri on erittäin miellyttämisenhaluinen ja siksi helppo koulutettava. Koulutus on aloitettava heti kun pentu kotiutuu. Tarvitsee paljon liikuntaa ja vapaana juoksemista. Kuolaa saa pyyhkiä seiniltä, ja korkealta. =) Tosin setteri jolla ei ole niitä roikkuhuulia ei myöskään roiski kuolaa, meille vaan sattui sellainen joka roiskii. Luonne on aivan ihana, ystävällinen kaikkia kohtaan.
Metsästysvietti on kova, ei ole helppo saada tulemaan luokse käskystä. Vetää remmissä kuin höyryveturi. Turkki on aika järkyttävässä kunnossa kun saa könytä metsässä :) ja näillä keleillä yks kurahiisi. Kuolaa muuten myöskin. Ja on kaikesta huolimatta ihana luonteeltaan ja maailman paras koira.
sillä isäni on kova metsämies ja tulisi kenties opettamaan koiraa sillä saralla ja lainaamaan metsäretkille syksyisin. Itse olen lopettanut metsästämisen, ei vaan kiinnosta enää yhtään.
ap
Metsästysvietti on kova, ei ole helppo saada tulemaan luokse käskystä. Vetää remmissä kuin höyryveturi. Turkki on aika järkyttävässä kunnossa kun saa könytä metsässä :) ja näillä keleillä yks kurahiisi. Kuolaa muuten myöskin. Ja on kaikesta huolimatta ihana luonteeltaan ja maailman paras koira.