Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys liittyen laskettuun aikaan

Vierailija
03.04.2009 |

Kuukautisten mukaan laskettu la aikaistui ultrassa kahdella viikolla. Tarkoittaako tämä, että mulla olikin ollut ovulaatio aiemmin kuin olin luullut ja olinkin "raskautunut" jo paria viikkoa aiemmin?

Itse laskin tuon lasketun ajan säännöllisen kuukautiskierron mukaan (mulla on aina ollut säännöllinen kierto). Ultrassa sikiö vastasikin kooltaan paria viikkoa vanhempaa sikiötä.

Sekstailukertoja meillä oli vain 2 juuri siihen aikaan, kun säännöllisen kierron mukaan laskettu ovis on ollut..? Tarkoittaako tämä nyt ultraajan mukaan sitä, että olisin raskautunut kuviteltua aiemmin?

Olen blondi, sori.:)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi on "oikea" laskettu aika??

ap

Vierailija
2/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että vauva kasvaa vähän isompana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä siellä katsotaan on sen alkion koko ja siitä tehdään päätelmiä siitä millä viikoilla ollaan menossa.

Vierailija
4/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultran mukaan raskaus on alkanut aiemmin. Onko tuo totta, onkin sitten toinen asia.

Esim. minulla la siirtyi pari viikkoa eteenpäin(siis toiseen suuntaan kuin sinulla) ultran mukaan. Eli ovulaatio/hedelmöittyminen tms. olisi ollut juuri silloin kun tein positiivisen raskaustestin. Tuolla r-testillä ei kuitenkaan ollut meidän kunnassa mitään väliä, ultraan luotettiin. Lapsi sitten syntyi rv:lla 36, aivan täysiaikaisen oloisena.

Vierailija
5/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että ultrassa rv 12 sanottiin, että vauva ei ole voinut saada alkuaan silloin kuin ovis oli menkkojen mukaan ollut, vaan vauva sai 10 päivää takapakkia, eli olinkin ultrassa viikolla 10 ja rapiat ja pyydettiin tulemaan uudelleen parin viikon päästä. (onneksi oli muuten ensimmäinen odotus, en tajunnut edes panikoida tätä! :)

Sitten keskiraskaudenultrassa vauva oli kirinyt sen vajaa 2 viikkoa kiinni, eli vastasi sitä menkkojen mukaan laskettua aikaa.

Loppuraskaudenultrassa sitten vauva oli kasvanut niin mukavasti, että reilun viikon isompi kuin mitä piti. Silloin multa kysyttiin että olisiko mitenkään mahdollista että vauva on saanut alkunsa aiemmin kuin sen mitä papereissa lukee (se alkuraskauden ultran antama päivä). Sanoin että toki onhan se mahdollista, mutta että kiven kovaa itse väititte viimeeksi että ei ole mahdollista.. Vauva syntyi reilu 3600gr ja 51cm rv 37+6.

Vierailija
6/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultran mukaan raskaus on alkanut aiemmin. Onko tuo totta, onkin sitten toinen asia.

Esim. minulla la siirtyi pari viikkoa eteenpäin(siis toiseen suuntaan kuin sinulla) ultran mukaan. Eli ovulaatio/hedelmöittyminen tms. olisi ollut juuri silloin kun tein positiivisen raskaustestin. Tuolla r-testillä ei kuitenkaan ollut meidän kunnassa mitään väliä, ultraan luotettiin. Lapsi sitten syntyi rv:lla 36, aivan täysiaikaisen oloisena.

Tuota vähän pelkäsinkin! Mulla on nimittäin ylihuomenna laskettu aika ja eilen rupesin sitä vasta miettimään, että MITÄ JOS mulla on se todellinen la vasta parin viikon päästä!? Tuun hulluksi, jos täytyy vielä pari viikkoa odotella, kun oon jo henkisesti siinä mielen tilassa, etten muuta pysty ajattelemaan kuin synnytystä!:D Tuun todellakin hulluksi enkä enää jaksa olla raskaana!

Ei siinä mitään, jos olisin ajatellut tuota jo aiemmin. Olisin ollut varautunut siihenkin mahdollisuuteen...

Vauvan kasvu on mennyt koko ajan hieman alakäyrillä, mikä voisikin selittyä sillä, että todellinen la on vasta parin viikon päästä.:(

Vierailija
7/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen alkuraskauden ultrassa annettuun laskettuun aikaan olen luottanutkin ja laskenut viikot koko ajan sen mukaan, mutta totuus taitaa olla ettei siihen voi luottaa..?

ap

Vierailija
8/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vauva lähtisi syntymään pian!

Vierailija
9/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36 on itseasiassa 37 viikkonen! Ja se on käytännössä täysiaikanen..

Ihan niinkuin rv 42 syntyvä on viikolla 43 syntyvä. Ja täysiaikanen.

Se on plus miinus 2 viikkoa suuntaan lasketusta. Todella harva lapsi syntyy laskettuna.

Odotan neljättä ja annan lapselle juuri oman ajan olla vatsassa. Lakatkaa niitten päivien ja viikkojen tuijotus, siitä seuraa (kuten huomaat) ihan turhaa panikointia! Kyllä se käynnistetään jos lapsella olo menee tukalaksi. Esim. istukan toiminto alkaa huononemaan jos menee yli lasketun. Ne viikot nyt vaan ohjaa raskautta.

Vierailija
10/10 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36 on itseasiassa 37 viikkonen! Ja se on käytännössä täysiaikanen..

Ihan niinkuin rv 42 syntyvä on viikolla 43 syntyvä. Ja täysiaikanen.

Se on plus miinus 2 viikkoa suuntaan lasketusta. Todella harva lapsi syntyy laskettuna.

Odotan neljättä ja annan lapselle juuri oman ajan olla vatsassa. Lakatkaa niitten päivien ja viikkojen tuijotus, siitä seuraa (kuten huomaat) ihan turhaa panikointia! Kyllä se käynnistetään jos lapsella olo menee tukalaksi. Esim. istukan toiminto alkaa huononemaan jos menee yli lasketun. Ne viikot nyt vaan ohjaa raskautta.

Ja todella toivoisin, että mulla olis vastaava määrä kärsivällisyyttä kuin sulla.:) Joka tapauksessa, kun tässä ei kuitenkaan enää kauan mene, mutta kun on malttamaton ihminen niin on...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän