Mitä vaatteita säästän pikkuveljelle kun ikäeroa tulee 3v 3kk?
Olen jo totaalisen kyllästynyt esikoisen vaatteisiin ja haluaisin myydä ne kaikki
Kommentit (21)
Senkö perusteella puet lapsesi, että mikä milloinkin sattuu innostamaan?
Oikeasti ap, eihän vaatteiden myymisessä olisi järjen hiventäkään.
esikoisen vanhoihin vaatteisiin ja toisaalta tarvitsen rahaa esikoisen uusiin vaatteisiin, niin pakko myydä kaikki mikä jää pieneksi.
ja joka kerta on pakko ostaa vähintäänkin 5 uutta vaatetta kun 10 entistä kyllästyttää. Enkä tiedä pidänkö uusretrosta enää 3 vuoden päästä kun vauva on sopiva niihin vaatteisiin, joita esikoisella on nyt päällä.
Mä säästän peruskamoja esim.kumpparit,kurahousut,kurarukkaset,villapuvut,villasukat
Tai sitten olet ihan hukassa, oikeasti.
mitään kivaa. 110cm kurahousujakin meillä on jo 3 eri väriä, pienempiä kokojakin vähintään kahta väriä.
uusina. Ja paljon olen (uus)retroa huutonetistä käytettynä huutanutkin. Peruskamat säästän, vaikka inhoankin sitä että 3 vuotta sitten pojille oli tarjolla lähes pelkästään tummansinistä tai sinistä.
ja mä olen säästänyt lähes kaikki esikoisen vaatteet! Eipä niitä kyllä olekaan loppujen lopuksi kuin muutama pahvilaatikko anopin varastossa. Suurimman osan niistä suvussa/kaveripiirissä vuosia kiertäneistä kukertavankikertävistä 90- luvun kauhukuosivaatteista pistin kyllä kiertoon...
käytettyjä vaatteita.
Näin oli pakko tehdä, kun kakkonen olikin tyttö. Ja hyvä ratkaisu olikin. Olivat ihan eri mallisiakin, toinen solakka kuin mikä ja toisella kunnon pömppämaha. Ja olen sen verran vaatefriikki, että oli kiva uudistaa koko vaatekaapillinen. Valokuvissakin kumpikin on sitten ihan omissa vaatteissaan.
Nyt myyn kaikki saman tien, kun jäävät pieneksi, vaikka sitten tulisikin vielä kolmonen.
Älä säästele, mutta mieti, onko ihan uutta tarve ostaa tilalle, vai kävisikö vähän käytetty.
Meillä olisi rahaa ostaa vaikka kauppa tyhjäksi vaatteista, mutta periaatteisiini kuuluu, etten osta mitään turhaa. En todellakaan ymmärrä tätä kertakäyttökulttuuria! Ja meillä 5,5 vuodessa 3 poikaa, esikoisen ja keskimmäisen ikäero 3,5 vuotta. Jopa kuopus käyttää vielä esikoisen vaatteita, niitä jotka ovat hyväkuntoisiksi jääneet.
kaupaksi saan. Lahjoituksiin tai roskiin ei mene juuri mitään. Ja minkäs teet kun kävelen joka päivä vaatekaupan ohi ja joka viikko sinne tulee edellisviikkoa paljon ihanampia vaatteita, jopa pojille.
Ja ihanuuksia ostan tosi mielelläni käytettynä, koska siinä säästän
saavat ne vaatteet jotka muillakin kavereilla on, vaikka jäisi viikon ruuat ostamatta.
"Minkäs teet?" No, ihan saman kuin me kaikki muutkin: kävelet ohi.
Mä säästin kaiken ja tyynesti olen pukenut kuopuksen yli 4 vuotta vanhoihin kamppeisiin, vaikka ovat eri sukupuolta. Musta on ollut ihana jutella esikoisen kanssa kuinka muistan kuinka hänellä oli tämä sama söpö yöpuku jne. Olen varma, ettei kuopus ole kärsinyt tästä vielä pätkääkään.
Jatkossakin aion säästää ainakin villahaalarit, villasukat, osan t-paidoista ja toppahaalarit kakkoshaalareiksi.
...Ja minkäs teet kun kävelen joka päivä vaatekaupan ohi ja joka viikko sinne tulee edellisviikkoa paljon ihanampia vaatteita, jopa pojille.
Ja ihanuuksia ostan tosi mielelläni käytettynä, koska siinä säästän
Nyt ovat olleet käytössä -05 syntyneellä. Kaveritkin on kyselleet lainaksi, niin jotkut vaatteista ja leluista ovat olleet lainassakin. Mulla on muutakin käyttöä ajalle kuin kierrellä kaupoissa. Ja vaikka olis rahaa, niin en raaskis koko ajan olla ostamassa. Vanhat vaatteet ja lelut kestää muuten paremmin kuin nykyset.
Juurikin siitä syystä että en jaksa enää käyttää niitä samoja. Meillä on 3 lasta, kaikki samaa sukupuolta ja syntyneet parin vuoden välein. Jotain ihan ajatonta saatan säästää, kuten farkkuja.
muutaman vaatteen, viime keväänä laitoin toiselle tytölleni ikivanhan takin päälle, johan näytti makeelle ja pääasia, tyttö itse rakasti takkia- Nyt se on auttamattomasti liian pieni.
Ja markkinamiehet hierovat tyytyväisinä käsiään.
lapset samaa sukupuolta, ikäeroa 3 v.
Esikoisella tosin todella paljon vaatteita, uusia ja käytettynä saatuja. Osan käytetyistä olen laittanut parin käyttökerran jälkeen kiertoon.
Kyllä minusta on kiva pukea lapset nätisti ja vaihtelevasti, jos kyllästyttää, niin myy. Mulla oli just toisin päin; joistakin vaatteista oli tosi haikea luopua. Esikoisen kohdalla menetteli, kun suunnitelmissa oli toinenkin lapsi, mutta "lopullinen ero" kuopuksen kasvettua ohi otti joidenkin vaatteiden kohdalle pikkasen koville ;-).
Tossa tapauksessa varmaan kannattaa myydä kaikki ja ostaa uudet, jos taloudellisesti mahdollista.
Itse säästin samalla ikäerolla kaikki lempparit, ja mitä ajattelin, että tulee käytettyä, muut meni myyntiin ja uffille.