Imettävän äidin kahden päivän matka, kysymys ja kokemuksia
Oletteko joutuneet pitämään imetyksestä taukoa? Jos, niin miten imetys on jatkunut sen jälkeen?
Joudun / saan tilaisuuden lähteä yhdelle matkalle 2 päiväksi. Vauvaa ei voi sinne ottaa mukaan ja olen kuitenkin ajatellut käyttää tilaisuuden hyväkseni ja lähteä.
Vauva on reissun aikaan 4,5 kk ja on muutamia kertoja syönyt pullosta tuttelia, ollessani kotoa yli 4 tuntia pois. Ruoan suhteen ei siis todennnäköisimmin ole ongelmaa. On myös tottunut olemaan isän kanssa ja isä taatusti pitää huolen kaikista äidillisistä oikeuksista ja velvollisuuksista lukuunottamatta imetystä...
Olen lueskellut asiasta ja sen puoleen näyttäisi ihan mahdolliselta pumppaamalla pitää imetystä yllä ihan normaalisti.. Ekan lapsen kanssa tästä on kokemusta ja se sujui oikein hyvin..mutta kun aikaa siitä jo on niin kuulisin mielelläni kokemuksia..
Kommentit (5)
Lypsä pakkaseen maitoo ennen reissua niin saa tuttua äidinmaitoa isältäänkin ja reissussa varaudu lypsämään. Itellä kävi aina niin et kun kävin jossain niin se oli maks 2h ja vauva kun tuli mieleen niin maitoo nous sellasella paineella et suojat kastu hetkessä läpi.
(niistä malleista joissa se tippalukko saa jo tuon ikäinenkin juotua kun opettelee vähän etukäteen) kuin tuttipullosta
pumppailin maitoa kolmasti, silti illalla tissit alkoivat olla tosi pakkautuneen oloiset (Aventin käsipumppu ei vetänyt meidän neidin leuoille vertoja) ja pumppailusta huolimatta en saanut rintoja tyhjäksi. Sunnuntai-aamuna herätys kello 7 kun kuumetta pukkasi ja vasen rinta oli niin kipeä että pois alta. Äkkiä vaan aamupalalle, harmikseni ei edes ollut nälkä ja sen hienon hotellin aamupala pöytä jota olin pitkään odottanut jäi multa liki koskematta. Eli kokeile ihmeessä pumppaamista jo etukäteen ettei tule kurjia yllätyksiä!
Tarpeellisia vinkkejä ovat! Maitoa ajattelin pumppailla valmiiksi, joten siinähän sitä sitten tulee reenattua. Katotaan miten ämmän käy...siellä on iltajuhlakin, joten aika kiva jos maito rupee valuun... ;) onneksi siinä tilaisuudessa valot on aika himmeällä kuitenkin...
Sulla itellä voi vain olla aika tuskainen olo, kun noinkin pienestä lapsesta on kyse ja maitoa on yleensä aika paljon vielä tuossa vaiheessa. Toki pumppaamalla saat helpotettu oloa, mutta koko ajan saa miettiä, kastuuko paita.