Tyhmä kysymys kierukan poistosta.
Missä olette poistattaneet kierukan?
En ole vuosiin käyttänyt kunnallisia terveyskeskuspalveluja ja jotenkin tuntuu, että mieluummin menisin tässäkin asiassa yksityiselle gynegologille. Mutta voiko sinne vain varata perusajan ja ilmoittaa vasta huoneessa, että on tulossa kierukanpoistoon vai pitääkö mun jo tilatessa kertoa sille ajanvaraustädille, mitä varten olen tulossa?
Entäpä sitten, kun aina sanotaan, että poisto on syytä suorittaa kuukautisten aikana. Mulla on ollut hormonikierukka nyt viisi ja puoli vuotta eikä mulla ole ollut enää pienintäkään vuotoa missään vaiheessa viimeisen viiden vuoden aikana.
Onko tällöin toimenpide jotenkin erityisen inhottava tai kivulias?
Auttaisitteko mua tässä hölmössä ongelmassa?
Kommentit (3)
Kaverilta poistettiin tai yritettiin ensin 10min ja sitten lähti. lankoja ei meinannut löytyä millään... hyvä ettei sairauslomalle joutunut mokoman takia, kuulemma verrattavissa synnytyskipuihin. ja tämä ei ole provo.
Mulla otti terveyskeskuslääkäri pois (oli myös neuvolalääkäri meillä) ja todellakaan en edes huomannut mitään. Se ei tuntunut miltään. Oli sekunneissa ohi. Toisin kuin laitto taas, joka oli koettelemus ja sai vielä loppupäivän kestää jälkisupistuksia...
tosta yksityisestä puolesta en osaa sanoa, mutta luulisin että eiköhän se samansuuntaista ole, eli kun varaa ajan niin olisi hyvä kertoa mitä varten sen ajan oikein varaa... luulisin siis.
mulla oli kierukka kaksi vuotta, eikä siis enää 1,5vuoteen kuukautisia, tosin eipä mulle kukaan väittänytkään milloinkaan että poisto pitäisi tehdä kuukautisten aikana. muutenkin omituinen väite mielestäni, kun ainakin mulle yks iso peruste päätyä juuri tuohon kierukkaan oli se, että kuukautiset jää usein pois... kivulias toimenpide se ei ollut, eikä inhottava. poiston tehnyt terkka vain sanoi ensin, että saattaa vähän nipistää, enkä ehtinyt siihenkään mitään vastata kun jo totesi että noni, siinähän se tulikin, eli nyt on pois. ei nipistänyt enkä muutenkaan huomannut koko toimenpidettä minkäänlaisina tuntemuksina.