Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulipuku kevätasuna + kuravaatteet! Vai onko kaikilla hienot&kalliit kosteussuojavaatteet?

Vierailija
01.04.2009 |

Ainakin päiväkodissa, koska siellä vaaditaan kuravaatteet, vaikka olisi kosteussuojatut reima tecit tai vastaavat..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman euron haalareilla ja kuriksilla (jotka vielä periytyivät seuraavallekin). Mutta nyt kun puettavia on useampia, niin olen kokenut helpommaksi kosteussuojatut haalarit. Tosin sieppaa älyttömästi, kun pojalla on tullut tavaksi pureskella kaulusta niin, että vetoketjukin menee säpäleiksi. Kirppishaalareissa se ei niin harmittaisi, mutta kalliimpia haalareita roskiin heittäessä sydäntä raastaa!

Vierailija
2/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oikeasti useamman viikon kiertänyt liki päivittäin eri kirppiksiä ja pojille ei 116/122 haalareita löydy. Tytöille tarjontaa on. Ostaisin heti jos vain löytäisin.

Ihan ohutta ja "halpaa" en viitsisi ostaa kun poikien leikit ovat rajuja ja vaatteiden pitäisi kestää.

Tämä siis tuolle joka sanoi että kirpparilta saa jos viitsii hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan märät ulkoa ja kuraiset, mitä niille tehdään, että ne saa puhtaaksi? Kurikset on helppo riisua vaikka ulkoportailla ja huuhtaista puhtaaksi ja haalari alla on kuiva ja puhdas. Mun lapset ei oo ikinä valittaneet kuristen pukemisesta sen kummemmin kuin minkään muunkaan vaatteen pukemisesta. Esikoisella (8v) ei ollut koskaan kosteusuojattuja, koska niitä ei niin kauheesti kai ollutkaan ja päiväkodissa kaikilla oli kurikset. Toinen lapsi ei ole vielä päiväkodissa, mutta uskoisin, että hänenkin päiväkodissaan arvostetaan kuriksia, jotka voi likaisena jättää tuulikaappiin, eikä tarvi kantaa sitä kaikkea hiekkaa eteiseen.

Vierailija
4/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaolovuosina lapsillani on ollut juuri tuulipuku + kurikset koska se on mielestäni kätevintä. Takin voi riisua tarvittaessa ja takin ja housut voi pestä erillään. Kurikset voi riisua ennen sisään tuloa tai rattaisiin istumista ja kurikset on helppo huudella.

Päivähoitoon olen hommannut kosteussuojatun kokohaalarin 3-4-vuotiaille, en isommille. Haalarinkin päälle puetaan kurikset, jotka on kätevä riisua kotiin lähtiessä. En mä ainakaan haluaisin auton kyytiin yltä päältä kuraisia lapsia tai riisua haalareita ennen autoon istumista.

Vierailija
5/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua ostaa ylen kalliita ulkopukuja, joissa tuntuu maksavan lähinnä merkki.

Vierailija
6/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös kevät vaatteet tyylillä tuulipuku ja kurahousut. Pienemmällä on kirpparilta ostettu Lassien vanha haalari, jossa ohut vuori. Ei kestä kosteutta ollenkaan. Isommalla halpa markettipuku, joka pitää himpun verran kosteutta, mutta vaatii kyllä kurikset päälle, jos ei liikuta tyylillä autoon-kauppaan-autoon-kotiin.

En näe tarvetta kalliille puvuille, kun näilläkin pärjää.

Vierailija
7/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tajunnut. Nyt kun lapsia on useampi niin en jaksa olla jokaiselle kuravaatteita pukemassa/avustamassa, siksi ostan myös kosteussuojatun tuulipuvun rinnalle.

Vierailija
8/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ticketin takin ja housut, hintaan 29€. Ei minun mielestäni kovin kallis, vaikka onkin hyvä ja aika hyvin kosteuttakin pitävä. (ei tietenkään mikään ticketin paras, ja meillä käytetään myös kuriksia, jotka muuten olen huomenna menossa hullareilta hakemaan kympillä.)

Vierailija
9/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita vuosia vanhat mallit kaksosilla, samanlaiset ja kuluneet mutta käyttökelpoiset. maksoin 30e sis kengät ja hatun. toisella osin jonathanin 2-osainen erittäin hyvä väliakausi ja vedenpitävä asu ns. parempi asu n. 60e ja tytöllä tosi nätti ja ihanan värinen pinkku takki (ei vedenpitävä) HM ja siihen sopivat vyötärö tuulihousut ohuella fleece vuorella. Maksoivat muistaakseni jotain 30e

Vierailija
10/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina alkaa itkettämään nämä: "Kaikilla on varaa..." jutut. Olen itse töissäkäyvä yh-äiti, palkka on pieni ja asumismenot isot. Mielelläni ostaisin niitä 100e pukuja kaksosilleni vaan ei riitä rahkeet ei. Olen onnellinen että löysin kirppikseltä puvut 10e ja 15e, uskon että lapset pärjäävät niillä kevään kun kuitenkin ne kurikset on olemassa ennestään. Pukisin mielelläni tyttöni ihan kuin prinsessan, ihan kuin hän haluaa. Ja poikani muuten vaan hyvin, häntä ei vaatteet kiinnosta. En vain juuri nyt voi.

Vierailija
11/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahemmin kalliita kosteussuojavaatteita näe. Korkeintaan jollain taaperoilla, joilla nuoret vanhemmat.

kengissäkin olen peräti yhdet Viking goretexit nähnyt muut on ilmeisesti kirppareilta ostettuja kuomia tai vastaavia. On sen verran vanhoja malleja.

Niin ja ei tuolla päiväkodissa mitään köyhien lapsien pahemmin ole.

Ekaluokkalaiselle ostin kosteussuojapuvun, koska koulussa ei kuriksia käytetä.

Kumpparit on käytössä, koska näköjään näillä loskakeleillä ei ne kalliit goretex merkki kengät pidä vettä.

Päiväkoti ikäisellä on pari halpaa 2-osaista pukua, jotka ei vettä pidä. Päiväkoti vaatii muutenkin kuravaatteet ja en halua lapseni läkähtyvän kosteussuojatussa puvussa jonka päälle laitettu kurikset. Tällainen yhdistelmä ei hengitä yhtään.

Vierailija
12/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3,5 v joutuu nyt pärjäämään tavallisella tuulipuvun takilla ja housuilla (Lotta&Lassi) ja sitten kurakelillä kurahousut..

Teillä muillahan tietysti valitaan kallein ja trendikkäin asu Tickeltiltä ja Reimalta vai mistä ne nyt löytyykään? Vai miten on?

Onko muita jotka koittavat pärjätä edullisilla ja tavallisilla vaihtoehdoilla, koska ei vaan ole varaa maksaa 100 euroa trenditakista ja -housuista ja niistä muodikkaista asusteista..

Vierailija
13/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ainoa.

Vierailija
14/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteussuojatusta on hyötyä lähinnä vain kotipihalla.

2-vuotiaalla on siskon vanha haalari, ei kosteusuojausta.

4-vuotiaalla on poistomyymälästä ostettu reimatec (n. 50 €).

Vierailija
15/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain kosteutta hylkivä Reiman haalari ja siihen päälle sitten kurikset jos tarvii. On ollut myös kunnon kosteussuojattuja mutta ne kuraantuu niin kamalasti että siinä mielessä tykkään laittaa kurikset päälle ainakin pahimmille rapakeleille. Ja jos ne kuitenkin laitetaan niin miksi ostaa kalleinta kosteussuojattua?

Vierailija
16/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Nyt jo koululaisia, eivätkä ole saaneet traumoja asuistaan ;)

Vierailija
17/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn hakemassa jotkut kosteussuojatut (Reima, Ticket, Jonathan tms riippuen, mistä kokoa ja kivin väri), koska satasella sinne tänne ei ole mulle mitään merkitystä. Menisit sinäkin töihin, niin ei tarvitsisi kateellisena ja katkerana mankua haalareitten perään.

Vierailija
18/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi käydä töissä ja hankkia sitä rahaa niin voisi tuhlata just siihen mihin huvittaa!

ap

Vierailija
19/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvät ja halvalla hankitut. EIlen oli just kirpparilla Remu aivan priimakuntoinen (ei naarmuja eikä pienintäkään karheumaa) vk-haalari 20 eur + kurahousut 3,5 eur, yhteensä siis 23,5 EUR!!

Uudet halpishaalarit maksaa varmaan 25 eur + uudet halpiskurikset 10 eur= 35 eur.

Mieluummin siis käytän kosteussuojahaalaria lapsellani, on tuhat lertaa mukavampi ulkoilla ei-hiostavissa ja ei-kankeissa vaatteissa, jotka sai vielä halvemmalla kuin halpikset.

Eli se kallius on kyllä ihan ihmisten omasta viitseliäisyydestä kiinni = kantsii käydä kirppareilla ja ennen kaikkea, ostaa jo ennakkoon varastoon vaatteita, jos ei just sopivaa ole kirpparilla. On sitten jatkuvaa puskuria kaapeissa. odottamassa lapsen kasvua.

Vierailija
20/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla ihan hyvin, itse vaan inhoan sitä kurahousujen pukemista venkoilevalle 2-vuotiaalle että ostan vedenpitävät reimat tms. kosteussuojahousut.

harmi vaan ettei käytettynä näköjään löydy, eli joutuu maksaan sen 50e..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme