Oikeastikko vanhemmat ostavat mopokortin ajaneelle lapselleen mopoauton?
Kommentit (22)
Kun mopoautolla joutuu kolariin niin ajaja rusentuu sinne mopoautonsa sisään. Mopoautoissa ei ole minkäänlaisia turvavarusteita! Mopoilija sen sijaan usein lentää johonkin ja on edes mahdollisuus selvitä hengissä.
Ainuttakaan ajotuntia ei tarvitse ajaa.
Poikani sai mopoauton, on kyllä mopokin.
Minua kortittomuutta enemmän kyllä epäilyttää mopoautojen turvattomuus, nehän menee ihan rusinaksi pienestäkin töytäisystä.
Periaatteessa itsekin varmaan ostaisin mopoauton heti kun lapsi sellaista saisi ajaa jotta hän pääsisi itse harkkoihin eikä tarvitsisi olla koko ajan kuskaamassa, mutta nimenomaan tuo turvallisuusasia epäilyttää.
on ihan normaalia, että nuoret ajelevat mopoautoilla. Ovat talvella ja sadesäällä mukavampia, kuin mopot ja skootterit. Lisäksi ovat halvempia ja muille tiellä liikkujille turvallisempia kuin traktorit.
Mopoauto on verrattavissa autoon. Ainoastaan vauhti on hiljaisempi. Mopoautolla täyttyy hahmottaa ja hallita liikennettä ihan samoin kuin oikealla autolla.
Mopoauto on verrattavissa autoon. Ainoastaan vauhti on hiljaisempi. Mopoautolla täyttyy hahmottaa ja hallita liikennettä ihan samoin kuin oikealla autolla.
Eiköhän ne ole ihan samat lait kaikille, niin mopolla kuin mopoautolla ajajalla. Muu liikenne täytyy aina ottaa huomioon.
Minua kortittomuutta enemmän kyllä epäilyttää mopoautojen turvattomuus, nehän menee ihan rusinaksi pienestäkin töytäisystä.
Periaatteessa itsekin varmaan ostaisin mopoauton heti kun lapsi sellaista saisi ajaa jotta hän pääsisi itse harkkoihin eikä tarvitsisi olla koko ajan kuskaamassa, mutta nimenomaan tuo turvallisuusasia epäilyttää.
Lentää pää edessä katuun ??? Eiköhän se mopoauto ole turvallisempi näistä kahdesta vaihtoehdosta.
samaan tilanteeseen joutuessaan.
Ongelma on vain se, että mopoautolla on pakko liikkua muun liikenteen seassa rekkojen ja bussien välissä. Mopolla saa yleensä ajaa pyörätiellä, missä ei ole muuta liikennettä - ainakin meilläpäin.
Sitäpaitsi en minä lapselle sitä mopoa kuitenkaan hankkisi. Sekä turvattomuuden vuoksi, että siksi ettei sillä kuitenkaan pystyisi niitä harkkavehkeitä kuljettamaan, joten ei sitä mihinkään tarvittaisi.
t. 3
Mitkä harkkavehkeet eivät mahdu mopoautoon ?
Poikani pelaa lätkää ja hyvin mahtuu kamat autoon ja kaverikin vielä kamoineen.
Ei meillä ainakaan tässä kodin-kaupan-urheilutalon välillä kauheasti rekkoja liiku ja nopeusrajoituskin on 40-50 km/h
Mopoautolla voisi kulkea koulumatkat n. 4 km myös huonolla säällä.
Mopo on tällä matkalla turvattomampi, ei ole pyöräteitä.
Itse aikoinani ajoin koulumatkat mopolla. Pari kertaa kaaduin mm. kun jouduin jarrutamaan äkkinäisesti hiekkatiellä. Mopoautolla ei ole tuota ongelmaa +mopoauton näkyvyyskin on huomattavasti parempi kuin mopon.
koska molemmat, sekä mopo, että mopoauto, ovat aika turvattomia itse ajajalle. Pointti on siinä, että kuinka turvallista on jalankulkijoille, pyöräilijöille ja muille mopoilijoille, että tuolla ajelee auton kokoisella vehkeellä pelkän mopokortin omaava 15-vuotias nuori. Traktori on varmasti vielä vaarallisempi, mutta kyllä mopoautollakin tappaa.
Mopoautolla ajetaan liikenteen seasssa, ei jalkakäytävillä. Jos jalankulkijat kävelevät ajotiellä, niin on aina riski että alle jäävät, oli sitten rekka tai mopoauto.
Mä en voi sietää niitä mopoautoja tuolla liikenteen seassa. Kauheita hidastelijoita, mopo on mopo, ei mikään auto, se kuuluu kävelytielle. Vituttaa kun edessä junnaa joku saatanan kottero eikä ohi pääse, ne on niin karseen rumiakin.
olen kyllä ihmetellyt,että miten tosiaan VAAN mopokortin omistaja voi suhailla rekkojen ja muun liikenteen välissä kun kuitenkin autojen nopeus on korkea (ei sillä mopoautolla,mutta kumminkin)
mutta ainakin Tampereella niitä näkee säännöllisesti pääväylillä, joilla nopeusrajoitus on 70 km tunnissa ja liikennettä paljon. Ensinnäkin mopoautot ovat tien tukkeena ja toisekseen valitettavasti huomaa toisinaan, ettei liikenteen hahmotus ja säännöt ole ihan täysin vielä hallinnassa. Esim. ryhmittäytyminen, liittymistä tulevat autot, kaistojen vaihdot jne. vaativat enemmän kuin jossain kylän raiteilla ajelu.
lähtis kottero alta heti kun saisin tietää.
Mutta mun mielestä mopot ei kuulu kävelytielle. Esim. ylä- ja alakoulun välisellä kävelytiellä ajaa mopopoikia (täysillä tietenkin) ja kävelee ekaluokkalaisia pikkuisia keltanokkia. Ei kovin turvallinen yhdistelmä.