Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TONSKIEN HUHTIKUU+++

01.04.2009 |

Toivottavasti huhtikuu tuo paljon plussia tullessaan.

Koitan vielä saada linkin maaliskuun jutuista mukaan.

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: ennen ovista ois hyvä käydä. Mä sain ajan kp 12. Yleensä mulla on ollut ovis myöhemmin, mut silloin tein o-plussatesti sinä aamuna. Illalla olikin hoidon jälkeen oikeen superovis. Hoitajan ois hyvä olla refleksologi. Jalkapohjien lisäks käsiteltiin myös korvalehdet ja sääret ja selkääkin hieroi lopuksi.

Itsellä on paniikkia ilmassa, kun eilen tuli pönttöön ja pyyhkiessä punaista. Phs:jaan ei oo tullu mitään, vielä. En todellakaan haluis enää neljättä km:a. Torstain ultraan tuntuu olevan niin pitkä aika.

nau rv5+5

Vierailija
2/21 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau:

Kiitos inffosta. Eiköhän täältäkin sellanen jostain löydy.

Kovasti voimahaleja sulle. Peukut ja varpaatkin on pystyssä, että kaikki ois pikkusella kunnossa . Tuuhan sit kertoon ultran kuulumiset.

Buuffa kp14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamu!! Ei saa onnitella mutta pitäkään mulle peukkuja pystyssä..

Hermione dpo 11

Vierailija
4/21 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli pari viikkoa on ollu täällä hiljaiseloa kun on saanut odotella... siis sitä että tuleeko täti vai saako alkaa oikein tosissaan Odotella. Ja nyt sit alkaa vähän jännäillä... Buuffa kyseli mun kiertojen pituutta, mut enpä tiiä itekään, kun eihän mulla oo juuri ikinä ollu mitään normaaleja luomumenkkoja. Ennen enskaa kun söin e-pillereitä sen kymmenkunta vuotta, jollon kierrot oli sen tasan 28pv ja sit kun sillon pillerit lopetin, ni eka kierto oli noin 55pv, toka noin 40pv (en enää ihan tarkkaan edes muista) ja sit kolmannesta tulin raskaaks. Sithän sitä oltiin raskaana eikä ollu menkkoja. Imetyksen aikana söin Cerazettejä, jollon ei ollu mitään vuotoja vuoteen. Ja tuosta taas siirryin syömään Femoden-pillereitä muutamaksi kuukaudeksi jollon kierrot on tietty taas ollu sen tasan 28pv. Ja siis tää nykyinen kiertohan on tosiaan nyt eka pilleritön kierto, joten tämän pituudesta ei ole mitään aavistusta.

Jotenkin en jaksa uskoa että heti tällä ekalla kierrolla olisi tärpännyt, vaikka tietysti pientä toivoa elättelen. Mutta enpä usko että kovin suurta pettymystä tulee vaikka täti lähipäivinä saapuisikin. Viime viikolla kyllä jo mietin että voisinko vaikka ollakin raskaana, kun parina päivänä väsytti niin hirvittävästi vaikka olin nukkunut yöt ihan hyvin, silti oli pakko mennä esikon kera päikkärelle, kun ei jaksanut olla hereilläkään. Mutta ei se alkuraskauden väsymys esikostakaan muistaakseni näin aikaisessa vaiheessa alkanut. Ensimmäisenä kunnon oireena muistan erittäin arat rinnat ja siksi olenkin täällä salaa tunnustellut rintojani ja elätellyt toiveita että ne alkaisivat kipeytyä :) Mutta ei tunnu miltään, joten uskon enemmän siihen tädin tuloon. Toinen syy miksi olen jo valmistautunut tädin tuloon, on nää omat mielialat, oon meinaan ollu koko pääsiäisen tosi huonolla tuulella, joka asia kiukuttaa&raivostuttaa, joten kai nää on vaan jotain PMS-oireita. Onneksi olen saanut pidettyä suuni kiinni enkä ole mennyt kiukuttelemaan miehelle turhista asioista.

Täällä siis jännäillään ja odotellaan lähipäivien tapahtumia...

hannnah kp 28/?

Vierailija
5/21 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukut pystyssä!!

Onko uutta tilanne tietoa?

Bejpi rv 26+2

Vierailija
6/21 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katoan potemaan tätä juttua hetkeksi aikaa jonnekkin taka -alalle, sen verran jännää on..

Vierailija
7/21 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione:

Onnea ja vauvaliimaa! :)

Nau:

Mikäs ultrassa oli tilanne?

Buuffa

Vierailija
8/21 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt oikein paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia ja kaikkea mahdollista! :)

Bejpi

Vierailija
9/21 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä ei ole vieläkään tapahtunut mitään, ei näy tätiä sen paremmin kuin mitään raskausoireitakaan. Enskaa edeltäneet pari superpitkää kiertoa saa mut silti pysyyn rauhallisena. Eilen kävin tuolla isommassa kaupassa ja katselin jo raskaustestejä, mutta jätin vielä sinne hyllyyn odottamaan. Josko sitä sitten ensi viikolla kävisi testin ostamassa ellei tätiä ala kuulua...

hannnah kp 30/?

Vierailija
10/21 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 30 > kp 1

Eli siis sieltähän se täti sitten tulla tupsahti. Enpä kyllä osaa olla oikeastaan edes kovin pettynyt, koska tätä jotenkin odotinkin. Nyt vaan uutta matoa koukkuun tuossa Vapun tienoilla (tai vähän jälkeen) :)

hannnah kp1/29 (ja yk2 pärähti sit käyntiin)

Vierailija
11/21 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen sivut takkuili, mut yritetänpä nyt.

Masukki on oikeessa paikassa ja sykekin näkyi. Koko vastasi viikkoja 6+4. Aika liukuhihnameininkiä oli tuo ultraus yliopistosairaalassa. 5 min olin huoneessa. En nähnyt monitoria, eikä kuviakaan saanut muistoksi, mutta pääasia että kaikki oli hyvin.

Pahoittelut hannnahille ja onnea uuteen yritykseen.

nau rv6+2

Vierailija
12/21 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau:

Ihanaa että sulla oli hyviä uutisia. Mä pelkäsin jo pahinta kun ei susta kuulunu.

Hannnah:

Pahoittelut tädistä. Hyvä että pettymys ei ollu älynsuuri. Ja hyvä että kierto ei kuitenkaan venynyt pitkäksi.

ON: Ei kummempaa, kun odotellaan kuun loppua.

Buuffa kp 17/27-31

Vierailija
13/21 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..luulin että olisi paljon viestejä luettavana kun meillä on tietokone kiukutellut viikon verran. ja nyt ei ole juuri aikaa kirjoitella, pitänee keskittyä peittojen heilutteluun :)

hannnah kp 16

Vierailija
14/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau:

Varovaiset onnittelut. :) Toivottavasti tuhrutus loppuu. En sit päässy sun kanssa sinne o-puolelle.

ON:

Oltiin pari päivää mummolassa kyläilemässä ja kyllähän se täti sieltä paikalle paukkas :( Jossain vaiheessa oviksen jälkeen mulla oli vähän nippailua masussa, liekö ollut ehkä jotain kiinnittymisen yritystä. Tosin se oviskin oli vähän outo, kun näytti mun mielestä plussaa jo sillon kp 11 ja sit viä kp 14 tuli plussa. Voisko muka näyttää noin pitkään ovista??? Kierto ois kuitenkin normi jos se lasketaan siitä koska ed.menkat kunnolla alko. Onkohan mulla oviskin jotenkin pielessä sen viallisen munasarjan takia? Taas on kyllä aika hajalla, vaikka ei nii pahasti kun aikasemmin. Tähänkin alkaa jo näemmä tottua. :( Parempaa tärppi onnea muille.

Buuffa kp 2/27-31

Vierailija
15/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ovistestejä en oo hommannu mut oletan et näyttäisivät plussaa tässä näillä paikkeilla, mikäli tää mun eka pillereitten jälkeinen kierto ois suht normipitunen. Enskayrityksen aikaanhan mulla kierrot huiteli jopa 60 päivän paikkeilla parhaimmillaan/pahimmillaan. SIllon tosin oli takana noin kymmenen vuoden pillerikausi, nyt en ehtiny syödä ku muutaman kuukauden, joten toivotaan et ei ois ehtiny kauheesti sekottaa kiertoja.

Pitäisköhän vetästä minihame päälle et sais isännän tänäänkin innostuun ;)

hannnah kp 14

Vierailija
16/21 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tärpännyt. Toivottavasti pian!

Tuhrua ei oo enää ollut, mut jännää on aina vessassa käynti. Onneks pääsen ultraan parin viikon päästä.

nau rv4

Vierailija
17/21 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan mä saanhillittyä itteni ja shoppailuintoni. Tänäänkin huomasin taas katselevani äitiysvaatteita ja vauvanvaatteita.

Mietin että voiko kuume olla tällä tokalla kerralla kovempi vai onko tämä vaan sitä että on jo kokemusta odotusajasta ja vauva-ajasta? Esikon odotusaikaan käytin normaaleja vaatteita niin pitkään kun vaan mahtuivat ja ensimmäiset vauvanvaatteetkin uskalsin ostaa vastaa rakenneultran jälkeen. Ja silloin se alkuraskaus meni muutenkin aivan siinä huomaamatta ohi, toisaalta silloin olin töissä, joten oli päivisin muuta puuhaa niin ettei aina edes meinannut muistaa olevansa raskaana. Nyt jo huomaan täällä pohtivani mitä kaikkea pitää hankkia, vaikkei tosiaan ole kuin pari viikkoa siitä kun lopetin pillerit. Ja jännä kuinka tän kuumeilun myötä alitajunnassa kuvittelen jo että vauva syntyy talviaikaan (tällä ekalla yk:llahan laskettu aika olisi jouluna) ja sen vuoksi huomasin katselevani pieniä toppapukuja, esikkohan on syntynyt syksyllä joten hänen eka haalarinsa olisi jouluna syntyvälle vauvalle aivan liian iso. Samoin jo huomaan miettiväni tonskan sukupuolta eli mitkä kaikki esikon mekot ja muut vaaleanpunaiset ihanuudet saa pistää eteenpäin jos tonska onkin poika... Tiedän olevani ihan sekopää kun tällaisia mietin jo tässä vaiheessa, ymmärtääkseni tällainen hörhöily on kuitenkin ihan sallittua puuhaa täällä kuumeilupuolella, toivottavasti täällä on jo muukin samanlainen :) Isännälle en edes uskaltaisi ääneen puhua näistä, sehän naurais mut heti pihalle....

hannnah ja villit ajatukset

Vierailija
18/21 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannah:

No kyllä täytyy myöntää että kovempi kuume on kun esikoisesta. Se kun tuli niin nopsaan. Nyt oikeestaan on enemmänkin sellanen vauvan kaipuu tunne kun kuume. Ja aika usein ehkä enemmän surullinen ja haikee kun innostunut tunne. Onhan tässä kestänyt jo tovi. Johtuu tietenkin tästä mun viasta, kun pelkään että entäs jos sitä toista ei tuu koskaan. Vaikka kyllä se suurella todennäköisyydellä joskus tulee. Sitä vaan kun oli suunnitellu, että joku 2-2,5 v ikäero ois kiva.

Syntymävuodenajalla ei oo mulle mitään merkitystä. Kaikissa on musta hyviä ja huonoja puolia. Ensin sitä toivo syysvauvaa, nyt talvivauvaa...toivottavasti nyt ei tarvi kevätvauvaa enää alkaa toivoon. Vaan tärppi kävis ennen sitä.

Sukupuolesta oon miettiny, että toisaalta ois kiva saada poika, mut toisaalta ois kiva saada tyttö. Mulla on jo jostain syystä ollu pitkään ennen tonskailun alotusta sellanen fiilis, että saattais tulla toinen tyttö. Ja siinä samalla on tullu sille jo mahdollinen nimikin mieleen. Aika outoo, mut tällänen ajatus tuli vaan kerran viime keväänä vaunulenkillä mun mieleen ja sama fiilis on pysyny.

Vauvan vaatteita en oo mitenkään erityisemmin katellu, enkä miettiny. Yhet potkarit jotka oli tarkotus antaa kaverin vauvalle lahjaks päätinkin lopulta pitää ite, kun ne oli musta niin hienot, eikä toisia ollu samaa kokoo. Nekin on kyllä unisex väriset,että menee kummalle vaan.

Mammavaatteita oon sen verran vilkassu, mitä H&M:n kesäkuvastossa oli, ja totesin että aikas tylsän näkösiä. Yhet hienot mammahousut tilasin jo tossa syksyllä alesta 14 eurolla, kun saattu silmään samalla kun tilailin muuta vaatetta. Ed. raskaudesta en tosiaan omista kun yhdet mammafarkut ja trikoohousut. Ja tokastahan yleensä masu alkaa näkyyn jo aikasemmin, joten tulee varmaan tarpeeseen. Tuskin painellaan puolenvälin yli normi farkuilla.

Buuffa kp 3/27-31

Vierailija
19/21 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis kaikki tonskasta kuumeilijat on kadonneet? Vai joko kaikki teki salahyppäyksen o-puolelle? Luulin jo etsiväni pinoamme väärältä osastolta kun ei meinannut löytyä, mutta siellähän se oli pudonneena kakkossivulle.

Sukupuolesta vielä... mietin tuossa että tietenkin halvemmaksi tulisi jos tonskakin olisi tyttö, kävisi kaikki esikon vaatteet ja kengät suoraan tonskallekin. Vaikka minä en kovin tarkka vaatteiden yms väristä olekaan (meillä neitokainen käyttää paljon tuttavien pojilta perittyjä sinisiä vaatteita) mutta silti ainakin ulkovaatteet ja kengät tarvisi hommata jos tonska olisi poika, en kuitenkaan suostuisi käyttämään pojalla esim tuota vaaleanpunaharmaata toppahaalaria tai välikausihaalaria. Ja varsinkin näin päin (enska tyttö, tonska poika) olisi enemmän sitä vaatetta mikä ei kelpaisi kuopukselle. Pojan vaatteita yms taas on paljon helpompi laittaa tytölle.

Nyt täällä elellään sitten tätä jännittävää odotuksen odotuksen aikaa... Oletan että ovis on jo reilusti takana päin, eli viime viikon aikana on jotain saatu aikaan jos on. Tässä kierrossa ei kuitenkaan voi enää vaikuttaa asiaan joten täytyy vaan tyytyä odottelemaan saapuuko täti ensi viikolla vai ei...

hannnah kp 20/?

Vierailija
20/21 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonks mä tosiaan ainoo joka täällä palstalla käy haaveilemassa tonskasta?? Vai missä ihmeessä te kaikki kamut oikeen luuraatte? Tulkaa nyt ihmeessä edes kertomaan jos tuonne o-puolelle katoatte....

Innolla täällä tunnustelen rintoja ja odotan että alkaisivat aristaa kunnolla (merkiksi raskaudesta) vaan eipä ainakaan vielä ole tuntemuksia mihinkään suuntaan... täytynee vaan odotella, jos vaikka pääsisi odottelemaan :)

hannnah kp 22/?