* ELOKUISET 07 HUHTIKUUSSA *
Edellisen kuukauden jutut: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Luulin jo, että meidän sairastamiskierre olisi katkeamassa, mutta mitä vielä. Lapset saivat viime viikolla pitkittyneeseen korvatulehdukseen lääkkeet.Nyt viime yönä taas juniorilla nousi kuume. Enkä saanut sille samalle korvalääkärille aikaa tälle päivälle. Tosin heti maaanantaina meillä on hänelle aika. Ottaa päähän kyllä tämä jatkuva sairastaminen. Vuorotellaan miehen kanssa sen mitä pystytyään lasten hoidossa. Isovanhemmista ei nyt ole apua. Kaikki ovat nyt (vielä tänään) samaan aikaan ulkomailla ja sitten muutenkin on tuota välimatkaa. Täytyy tänään yrittää tehdä töitä sen mitä pystyn päiväuniajalla.. Viime ja toissa viikolla meillä pyöri vatsatauti, jo toinen tänä vuonna.
Ihmeen pirteä tuo kipeä poika on..
Vauvakuume pysyy hyvin poissa tässä sairastamisrumbassa. Mitä tämä olisikaan kolmen kanssa..
Västis
Kommentit (8)
Emmalle onnea nyt uuteen kotiin =)
Kyllä mä ainakin javan nicin muistan!
Toivottavasti Västiksen poppoo on jo pysynyt vihdoinkin terveenä!!!
Meillä on kanssa niin kokoajan sairastettu vaikka kotosalla vielä ollaan,että nyt on taas luksusta kun jotain 3-4viikkoa on mennyt jo terveenä =) =) =)!!!
Ensin lukuisia korvatulehduksia,ja kun putket on korviin saatu oli jo kahdet kauheat keuhkokrohinat,ja toisesta keuhkokuume.Ja nyt oltiin 2vkoa sitten jälkitarkastuksessa,onpa jo vasemman korvan tuubi tulossa pois =( =( se siitä sitten.
nyt vaan peukut pystyyn ettei mitään tulis pitkään aikaan!!!
Meillä esikko täytti kuukausi sitten myöskinj 6 vuotta,vitsit että on jo iso,niisk! Esikoulu häämöttää =( sitten mä varmaan itken vuolaasti kun tuo taapertaa koulumatkaansa yhtä iso reppu selässä mitä hän itse on (on pienen kokoinen).
Pikkumies kohta 1v8kk aloitti pari viikkoa sitten puistotätillä.Eka kerran 30min, 45min, 60min,ja nyt sitten tuollainen vakioaika on mennyt 1t15min,mikä on hyväksi havaittu. Muutaman kerran itki vuolaasti kun lähdin,mutta nyt kun sylin kautta tätille jää,ei itkua tule.Puistotäti kehuu häntä kovasti reippaaksi pojaksi.On nuorin tuolla puisossa =).
Aivan upeaa luksuaikaa.Isompi on kerhossa ja pienempi puistossa,tämä äiti suuntaa läheiselle pururadalle tunnin juoksulenkille tai sitten lähikuntokeskukseen tunnin jumpalle.Voi vitsit mitä rentoutusta ja mielenvirkistystä!
Ihanaa saada lapset pois jaloista näin päiväsaikaankin,kun se että kun mies tulee kotiin,häipyä paikalta.
Olen hakenut syksyksi opiskelupaikkaa,ja mulla on keskiviikkona haastattelu,apua!mä olen niin innoissani,kyllä nyt vakuutan nämä naiset/miehet siellä että olen paikkani ansainnut.
Kirjoitinkin äsken pitkän kysymysrotlan liittoon miten olisi järkevää toimia nykyisen vakkarityöpaikkani suhteen,sinne en aio palata kuitenkaan enää.Saisi vähän ulkopuolisen näkökantaa asiaan.Miten kaikki irtisanomiset ym kannattaisi hoitaa,ja kun siellä on kesälomiakin pitämättä.
Elokuussa pojat siis aloittavat hoidon.Mutta olen niin hyvillä mielin,tässä on vielä kevättä jäljellä ja kesä tulossa,etten usko tiukkaakaan tuon hoidon kanssa tekevän.Esikko oli 2,5 kun meni tarhaan,ja musta se tuntui jo tosi kivalta päästä itse aikuisten ihmisten pariin (no joo...7v-17v lasten parissa tein työtä)..mutta kuitenkin =)
Miehen kanssa varattiin etelänmatka heinäkuulle,ihan KAKSIN ollaa menossa=D jippijaijee!
Täällä siis tällaista hehkutusta!Palailen toinen kerta,kun saan luettua mitä tänne palstalle toisille kuuluu.Miten tämä aika näin rullaakin.Aiemmin ehdin notkua täällä vaikka kuinka,nykyään kerran viikkon luen toisten juttuja,ja itse ehdin kirjoittaa n.kerran kuussa..vaikka tosiaan kotona vielä olen lasten kanssa.
neitiniiskunen ja pojat 1v8kk ja 6v
Eli minulla Urho 1v7ll ja 5v tyttö. Urho on mainio patu; pussailee ja halii ja ilmehtii niin että en millään jaksa olla väsynyt sen pikkumiehen touhuihin:) Puhetta Urholta tulee muutamia sanoja molemmilla äidinkielillä, korkeintaan 2 sanaa/lause kun tytöllä oli samassa iässä jo 5 sanan lauseita. toisaalta tuo elekieli on niin pontevaa että asia usein tulee ymmärretyksi ilman sanojakin.
Meillä on myös ollut tautia taudin perään, parhaillaan mahatauti. Urho ei tosin ainakaan vielä ole saanut tätä, mutta tytär sai ja minulla tuntuu vain jatkuvan:( Inhottavaa kun hoidan näitä yksin enkä jaksaisi millään samalla sairastaa.
Ihanan kesäistä täällä Helsingissä:)
pikaterkuin Gekko ja Urho
Ihanat aurinkoiset päivät ovat saapuneet! Jeee =)
Laitettiin pimennys-rullaverhot neidin huoneeseen ja saatiin tunti lisää nukkumista aamuun, nyt herää 7.30-8!
Varasin tälle viikolle kirpparipöydänkin, kevätvimmassani, sain vihdoin kaappeja tyhjennettyä ja pakkailtua Linnean pieniä vaatteita pois. Ja kun tätä aikaa tässä on touhuilla vaikka ja mitä! Niin ja pyräily on taas aloitettu kun säät lämpeni! Neiti tykkää istua kyydissä, se kattoo makkarin ikkunasta näkyviä pyöriä ja hokee: istumaan, kypä-ä (kypärä).
Linnea on ollut nyt eilen ja tänään "kotikuiva" eli kotona on ilman vaippaa ja täytyy sanoa että aivan mahtavasti on mennyt, yhdet pisut tuli tänään lattialle, mutta muuten kaikki pottaan! Hienoa, kyllä se tästä kuivaksi muuttuu kärsivällisyydellä ja tsemppauksella.
Neiti puhua pälpättää ihan kokoajan!!!! Tänään se lauleli huoneessaan leikkien keskellä: äääiitiii, ääiitiii, iiisiii töissäääää. 2 sanan lauseita tulee koko ajan enemmän ja joitain yhdyssanoja. Nyt on alkanut lähtemis-leikit, neiti laittaa nuken kantokassiin ja torkkuhuovan hartioille ja vilkuttaa ovella hei hei, heippa =) Nukkea myös syötetään, komennetaan ja nukutetaan ahkerasti! :D
Ostettiin Ikeasta isojen tyttöjen sänky viime viikolla ja siirtyminen siihen sujui ongelmitta! Tuolla se nytkin nukkuu prinsessasängyssään ja on niin iso tyttö! Aamuisin on hauska kun se sieltä tulee uninallet ja kimpsut ja kampsut kainalossa tepsuttaen aikuisten makkariin ja sängyn viereen höpöttämään. Lauantaina sit purettiin pinnasänky pois *huokaus* mihin se vauva-aika oikein katosi? Hirmu nopeesti on mennyt tää 2 vuotta tässä kotona ollessa ja neidin kasvua ihmetellessä...
Hurjasti tuntuu olevan tauteja liikkeellä!!! Hui! Ja nyt vielä toi sikainfluenssa -juttu, AAAPUUUAAA!
Me ollaan oltu ihmeen terveitä, ei oo ollut flunssia eikä mahapöpöjä. Joulun alla sillon viimeeks oli neiti sairaana norosta. Sunnuntaina käytiin Linnean serkuilla kylässä ja siellä äiti ja 3v.poika ja 1,5v. poika kaikki räkiksessä ja pienimmällä molemmat korvat tulehtuneena jne. nyt vaan toivotaan ettei olis tarttunut meihin.
Jaahas, tuolta saapui punaposkinen tyttö unilta, nostin potalle ja heti tuli pissa! Siinä se istuu lorottaa ja syö rusinoita *hih* ja sanoo kaakkia (karkkia) No nyt jatkamaan päivän hommia pikkuapulaisen kanssa!
Voikaa hyvin , parantukaa pian ja koitetaan ehtiä kirjoittelemaan kuulumisia
:x
Mukavaa, että kirjoituksia on tullut. Itse olen ollut tosi laiska nyt aktivoitumaan, kun kaikkea ei vain jaksa. Taas on flunssa päällä..Ja töitä olen tehnyt paljon. Joka viikko ylitöitä, jotta kesällä voisi olla pidempään lomalla.
Ihanaa, kun ulkona kevät herättelee luontoa. Nyt olisi ihanaa olla kotiäitinä ja ihailla kukkia ja silmuja lasten kanssa. Tosin tuo pienempi ihailee eniten autoja ja pyöriä. Kova tahto on pienimmällä, isoja raivareita tulee usein sisälle tultaessa, kun haluaisi vain jäädä ulos hiekkalaatikolle, tai mopolla ajelemaan tai jotain muuta tekemään. Pakko on vain sisällä vielä syödä ym. Piha kuivuu pian, joten puutarhaan saadaan pöytäkin ajoissa ja voidaan joskus tosiaan syödä ulkona, jotta ei tarvitse turhaa tulla sisälle.. Vaikka kovasti poika keksii sisälläkin puuhaa. Meillä pottailua saadaan kotona vielä odotella. Kalsareita on ostettu, jotta niiden avulla voidaan harjoitella.
Meidän pojalla puhetta tulee aika vähän, vain muutamia sanoja. Muu ilmaisu on ihan kiitettävän tomeraa ja yleensä ymmärtääkin hyvin käskyjä jne. Eri asia on, haluaako aina totella.
Pitää mennä nukkumaan, kun univelkaa on tullut lasten ja oman flunssan vuoksi.
Västis
Voi kurjuus Västis!! Kaikki sympatiat teille...on teillä kyllä pöpöt tänä talvena vierailleet!! Toivottovasti ilmojen lämmetessä helpottaa!! Jaksuja!
Meillä ukkokulta on työreissulla Levillä, esikko kattoo lätkää (Kärppä-fani), keskimmäinen kuuntelee musiikkia ja Jooel tekee pahojaan...Ruoka on uunissa ja tuo sauna pitäs laittaa lämpeneen....Sellasta lauantaita elellään...
Meillä kans räkä lentää! Eilen sairastu kaikki pojat ja iskä tuolla pohjosessa...kurjaa ku tiistaina ois lento sinne Aramiemiireihin ja kiva jos nuo on ihan tukossa sitte :/ Täytyy jotaki tippoja apoteekista hakea...Vähän oon yrittäny pakata, varsinki tuon tuholaisen kamppeita...hirvee homma kantaa kaikki sapuskat tuonne asti (punnitsin tuon ruokapussin...melkeen 15kg!!! painaa nuo lasipurkit tosi paljon) ...mutta en tosiaankaan uskalla jättää yhtään ateriaa paikallisen ruuan armoille...sen verran helposti oireilee milloin mistäki...ei helpota ne ollenkaan...
Nyt taitaa olla aika ruualle, hajusta päätellen :)
Voikaahan kaikki hyvin ja pikaista paranemista sairastaville!
nani ja Jooel 1v 8kk kohta :o
Meitä ei varmaan enää muisteta, kirjoittelin viimeksi ennen kuin kaskustelupalsta uudistui eli todella kauan sitten. Sitten en enää onnistunut aikoihin kirjautumaan ja koko homma jäi. Nyt ajattelin taas kokeilla, ja onnistui!
Meilla siis elokuun (-07) lopulla syntynyt poju ja 5vee isosisko. Aloittelin työt vuoden vaihteessa jolloin molemmat muksut aloittelivat hoidossa ja vielä eri paikoissa. Hoitohommelit on sujuneet molempien osalta hyvin, nuoremman osalta vähän jännäsin kun on aikamoinen äiteen poika kotioloissa mutta hyvinhän se lähti sujumaan. Yhtään aamua ei tarvinnut jättää hoitoon huutamaan. Ainoa miinus hoitoon viennissä on taudit joita on nyt sitten sairastettu siitä vuoden alusta lähtien. Kaiken mahdollisen tuntuu saavan ja vielä kun hampaitakin pukkaa niin ei ole ollut kivaa ei ;( Mutta niin se muistaakseni meni isosiskonkin kanssa joka aikoinaan aloitti saman ikäisenä, ensimmäinen puolivuotta meni sairastellessa ja sen jälkeen on ollut niin tervettä tyttöä.
Mutta muuta, meillä ei poju vielä paljoa juttele muutoin kun "omalla" kielellään. Sanoista ainoastaan auto tulee selvästi, muita joutuu vähän arvailemaan. Mutta muuten on todella reipas, syö itse ja tekee tarpeensa potalle kun sinne laittaa, ei siis erityisesti osaa vielä sanoa koska veskiin pitäisi päästä. Melkoisen omapäinen pakkaus on kyllä ja kun suuttumus iskee niin alkaa pään hakkaus. Ja sitä hakataan sitten ihan mihin vaan, seinään,lattiaan ja tänäänkin sattui osumaan äidin silmäkulmaan joten nyt ollaan töissä sitten silmä mustana...
1,5v neuvolassa oli painoa 10kg ja pituutta 78cm eli aika pieni taitaa olla poika.
Mutta sellaista meille, olipa kiva päästä taas mukaan turinoihin ;)
Java ja poju n.1v7kk
Mukava aina kuulla kaikista, jotka ovat joskus kirjoittaneet, vaikka vain muutaman kerran. Kuitenkin jotkut nimimerkit jäävät mieleen ja ainahan on samanikäiset lapset, joista kirjoittaa. Ihan hauska olisi, jos pino pysyisi vielä vähän aikaa hengissä.
Vapaata vietetään sukuloimalla. Pitkästä aikaa päästiin kotoa pois, kun kukaan ei ollut kuumeessa. Korvatulehdus tosin pienimmällä on ja lääkkeet mukana. Isommallakin voi jotain taas olla uuden flunssan jälkitautina. Mutta silti, ei olla kukaan sängyn pohjasssa. Ihanaa myös päästä valmiiseen ruokapöytään ja olla vähän aikaa aloillaan. Tosin hieman työasiat vaivaavat ja teettävät vähän näin vapaallakin töitä, mutta pidän sitten ylitunnit kesällä pois.
Meidän pojalla on tapana kokeilla kaikkia uusia pitkiä esineita siten, että myös hakkaa niitä johonkin. No, joskus löylykauhalla löi siten huuleeni (vahingossa) että piti pakastevihanneksia pitää huulella, jotta en mene töröhuulena töihin. Onneksi kylmä laski turvotusta ja ei sentään veri roiskunut. Kyllä kaikenlaisia mustelmia tulee sekä pojalle että lähiympäristölle, kun toiminnassa ei välillä järkeä ole tippaakaan.
Nyt pitää kai jatkaa hommia.
Mukavaa pääsiäistä!!
Västis
Jospa pitkästä aikaa ilmoittautuisin. Eli ollaan vihdoin päästy muuttamaan omaan taloon, joka on tosin vielä kesken, vähän sieltä ja täältä. Kolme yötä ollaan nyt nukuttu, ja joka paikka on täynnä muuttolaatikoita :/ Aikalailla hommaa on tässä vielä, mutta ihana oli päästä omaan sänkyyn nukkumaan! Ja kyllä on lapset ollu mielissään, Luukas varsinkin, kun on kaikki samassa paikassa, kotona. Luettelee vähän väliä: isi, äiti, emppu. Eli kaikki tallessa.
Sanoja muutenkin harjoittelee nyt innokkaasti, toistelee perässä kaikkea, ja koettaa kovasti puhua. Aika epäselvää vielä, ja semmosia omia sanoja, mutta yritys on kova. Eilen oli päikyssä selittäny kamalasti jotain ruokapöydässä, eikä ollu suostunu syömään, kunnes tätit tajusivat, että herra haluaa ketsuppia ;) Ja johan alkoi ruoka maittamaan! Ja kamalan kova poika on tällä hetkellä imuroimaan! Ja siivoamaan. Minä tietty täällä uudessa kodissa olen koko ajan siivonnut (ihanaa rakennuspölyä ja hiekkaa!), hän teitty perässä. Saattaa ihan tohkeissaan jopa tunnin touhuta imurin kanssa, eikä silläkään ole niin väliä, onko se päällä vai ei :D
Meillä ollaan oltu nyt aika terveitä, toivottavasti pysytäänkin! Esikoinen täytti maanantaina kuusi vuotta ja synttäreitä vietetään tulevana viikonloppuna, joten toivottavasti on terveenä! On jotenkin nyt niin isoa tyttöä, että! Ja paras lahja on tähän asti ollut petshop-peli,jossa hoidetaan kissaa. Sekä bratz nukke. Mummi vaan vitsaili, että ei ihan joka tyttö saakaan synttärilahjaksi uutta kotia! Niinpä....
Mutta nyt pitää lähteä hommiin, esikoinen on kummitädin kanssa Flamingossa, Luukas tarhassa, ja äidin pitäisi keskittyä kodin laittoon ja TYÖNHAKUUN... Tulee vaan hylkyjä koko ajan, inhottavaa!
Voikaa hyvin ja pikaista paranemista kaikille sairastaville! emma ja Luukas