Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PPh haluaa mennä torstaina hoitolasten kanssa uimahalliin. Antaisitko luvan?

Vierailija
31.03.2009 |

Kysyi siis tänään lupaa ja sanoin, että mietin huomiseen.

Hänellä on kuulemma torstaina vain kolme lasta hoidossa, joten oli saanut omasta mielestään hyvän idean käyttää lapsia uimassa.

Nyt vaan mietin, että tuleekohan siitä mitään? Saako katsottua kaikkien perään?

Silloin hoidossa olevat lapset todella vilkas 5v poika, 2-v poika ja 4-v tyttö. Ja tuo todella vilkas on meidän lapsi..

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pienin lapsi voi kokea turvattomuutta vieraalla paikalla hoitajan kanssa. On vielä sen verran pieni.

Vierailija
2/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lupaamatta mutta en kyllä yhtään tykkäisi ideasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa uimaan. Pärjäisitkö itse ihan ok tuon porukan kanssa? 2 vuotiasta on pidettävä koko ajan kädestä tai sylissä ja kaksi muuta liikkuvat kuka minnekin suuntaan.... kuulostaa hurjalta.

Vierailija
4/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin luvan, kyllä pph tuntee lapset ja mihin ne pystyy.

Mukava päivä tiedossa lapsillesi.

Vierailija
5/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen turvallisuudesta ja viime kädessä hengestä, että kyllä kehtaisin sanoa. Itse vetoaisin oman lapseni vilkkauteen (saan olla aika nopsa itsekin hänen kanssaan vaikka olisimme kahdestaan) ja siihen, että en pystyisi keskittymään työhöni, koska olisin niin huolissani.

Vierailija
6/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en antaisi häntä toisen aikuisen matkaan. Joskus ollaan käyty niin, että oma isäni on ollut mukana. Mutta edes keskenään en pappaa ja poikaa päästä, koska se on liian iso turvallisuusriski.

Vierailija
7/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan tulisi lupaa, eikä varmaan pph:n esimieheltäkään! Oletko kysynyt onko lupa esimieheltä? Ei meidän kaupungissa saa ainakaan.

Vierailija
8/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan uimahalleissa aina valvojat, eli on siellä useampi silmäpari kuin yhden hoitajan. Luulisin, että nuo kaksi isointa pukee ja riisuu itsenäisesti ja kai se 4-v tyttö noudattaa ohjeita, eli hoitaja voi pitää toisella kädellä poikaasi ja toisella pientä.

Minulla on itselläni kolme lasta ja todellakin käymme uimassa. TOSIN, silmät saa olla selässäkin, mutta hyvin on mennyt.

Vierailija
9/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos epäilis pärjäämistään.

Vierailija
10/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, millä menisivät, autollako? Sitten pitäisi olla laittamassa turvaistuimia...

Minulla ei ainakaan tulisi työnteosta mitään, kun miettisin kuinka uimahallissa pärjäävät. Todennäköisesti kaikki menisi ihan ok, kun halleissa on valvojat ja kaikki, mutta siitä huolimatta mielestäni pph voi keksiä jotain muuta mukavaa tekemistä lasten kanssa.

Vierailija
11/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on kyllä tosi ihanan tuntuinen, jaksava, pätevä ja tehnyt työtä suht kauan. Mutta mutta.. meidän poika aloitti hänellä vasta 3 vkoa sitten eli en luota, että hoitaja tuntisin poikaa tarpeeksi hyvin. Samoin tuo tyttö on käsittääkseni aloittanut vasta vähän aiemmin kuin poikamme. Pieni on ollut hoidossa jo 5kk ikäisestä lähtien, eli sen kyllä hoitaja tuntee läpikotaisin.

Esimiehen lupia en ole kysellytkään, enkä aiokaan. Hoitaja varmastikaan ei mitään lainvastaista alkas tekemään.

Ap

Vierailija
12/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimaan koko perhe (siis kaksi aikuista), niin yhtään eivät aikuiset pääse kuntouimaan vuorotellen, vaan molempien on oltava joka hetki lasten kanssa, muuten ei onnistu

Eli en antaisi lupaa

Vierailija
13/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käyn omieni 2,4,6,8 vuotiaiden kanssa, eikä mitään ongelmia. Kyllä se pph:kin vastuunsa tuntee, eíkä uimataidottomia isoon altaaseen vie. Lasten altaassa kyllä pärjää monenkin uimataidottoman kanssa.

Vierailija
14/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako pph kuljettaa hoitolapsia omalla autolla?

Ensinnäkin, millä menisivät, autollako? Sitten pitäisi olla laittamassa turvaistuimia...

Vierailija
15/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoaisin siihen, että oma lapseni on niin vilkas ja arvaamaton. Mutta kiva, että pph jaksaa ehdottaa tuollaista "ekstraa"

Vierailija
16/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tohdi lähteä omien 2- ja 4-vuotiaidenikaan kanssa ilman apukäsiä. Olen tosi tarkka turvallisuudesta.

Jos yhtään epäilyttää (niin kuin tekeekin, kun täällä pohdit), niin älä päästä. Mikä morkkis itsellesi tuleekaan, jos jotain sattuukin!

Vierailija
17/50 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuntuisikin hienolta, että pph haluaa tehdä jotain kivaa ja erilaista lasten kanssa. Harmittaisi kyllä kieltää, mutta korostaisin sitä, että arvostaisin pph:n yritystä luoda mukavaa päivää, mutta oman lapseni tuntien tietäisin asia olevan liian suuri turvallisuusriski.

Tapahtuma olisi turvallisuusriski, vaikka ryhmän lapset olisivat rauhallisia kuin lahnat.

Vierailija
18/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme lasta ovat varmaankin uimataidottomia vielä?

Jotenkin itsestä ainakin tuntuu, että jos menen 5 -vuotiaamme kanssa uimaan, jo siinä saa vahtia koko ajan. Lastenaltaassakin on ihan tarpeeksi syvää, että helposti menee uppeluksiin, ei siinä isoa allasta tarvita.

En edes harkitse sitä, että menisin sekä 5v että reilu 2-vuotiaamme kanssa kahdestaan. Kyllä pienintä joutuu niin paljon vahtimaan, ettei siinä ehtisi isomman kanssa juuri mitään tehdä..ja entä jos isompi uimataidoton ajautuukin vahingossa liian kauas, ja pitäisi saada nopeasti ylös vedestä, mihin se 2v laitetaan siksi aikaa..? Jne..

Liian riskialtista siis minustakin pph:n suunnitelma, vaikka olisi kuinka hyvä ja kokenut. Jos kaikki lapset olisivat 4-5-vuotiaita, olisi ehkä hieman helpompaa, mutta ei jos mukana on noin pieni..

Vierailija
19/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,ei mennä uimaan..

Vierailija
20/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitenkään epäilty etteikö olisi hyvä hoitaja?

Tuo uimatilanne vaan on hieman eri kuin ihan "normihoidossa" olo. Kun itse tietää että yhdenkin lapsen kanssa pitää olla silmät selässäkin..

Minua pelottaa jo esim. lasten retket päiväkodista. Pelottaa että sattuu onnettomuus matkalla tms.. Olen ehkä ylihysteerinen, mutta minkäs teet.. En kuitenkaan näytä lapselle huolestumista, ja pääsee toki sellaiselle reissulle mukaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi