Julkisesta terveydenhuollosta...
Kävin terveyskeskuksessa laboratoriokokeissa. Koska sieltä ei saanut aikaa lääkärille, joka olisi kertonut, mitä niistä testeistä ilmeni, varasin ajan yksityiselle lääkärille.
Pyysin terveyskeskusta antamaan ne labratulokset mukaani, ettei testejä teetettäisi turhaan. No, näin luvattiin, mies kävi hakemassa. Matkalla yksityislääkäriin huomasin, että tuloksista puuttui osa, ne oleelliset.
Soitin terveyskeskukseen, jonotin maksullisesti 20 minuuttia ja kävi ilmi, että tuloksia tulostaessa oli loppunut paperi, joten oli tulostettu vain yksi sivu. Kinaamisen jälkeen suostui luettelemaan ne loput tulokset minulle puhelimessa.
Kävin lääkärissä, sain diagnoosin, lääkkeet ja pitkän sairausloman.
Nyt sitten soitti se tk-lääkäri, jolle olin jonottanut neljä viikkoa puhelinaikaa ja pokkana selitti, että arvot ovat normaalit, eikä minua mikään vaivaa. Tässä vaiheessa olen siis popsinut lääkitystä ja ollut akuutin vakavan sairauden takia jo neljä viikkoa punkan pohjalla.
Voi jestas, mitä tunareita siellä häärää!
Kommentit (7)
Mietin juuri, pitäisikö siitä valittaa.
Sairautta en rupea tässä kertomaan, mutta sen pystyi niistä tuloksista suoraan se yksityislääkäri näkemään.
Ap
Juuri tuollaista pelkään että menee esim. lapsen kanssa sinne ja väitetään että ihan ok muksu, lapset nyt ovat vaan välillä itkuisia...:/ Oma lapsemme ei ole ollut kertaakaan kuumetta ihmeellisemmässä, mutta se on vaan ajan kysymys että tulee asiaa lääkärille...
kun olet ollut vakavan sairauden vuoksi sairaslomalla? jos kuitenkin lääkäri sanoo ettei sinua mikään vaivaakaan. Millaisia fyysisiä oireita siis?
kaikki muu on turhaa. Ja annas olla jos sulla on yläpään kanssa ongelmia, niin niistä kuulet lopun ikääsi, jos julkiselle kerrot. Ei koskaan julkiselle...
Kävin vain siksi, että niitä kokeita oli niin paljon, että olisivat maksaneet yksityisesti paljon.
No, nytpä opin taas, miksi olen välttänyt terveyskeskuksia... Onneksi lapsilla on vakuutukset.
Kai kerroit tk-lääkärille toisen lääkärin diagnoosista? Ja tekisin myös jonkinlaisen valituksen, jotta muille ei käy huonosti, jos eivät menekään yksityiselle.
Saako olla utelias mistä sairaudesta on kyse?