Mitä tehdä 11-vuotiaan säärikarvoille?
Tytöllä on melko runsas ja hyvin erottuva säärikarvoitus. (Ei mikään poikkeava esim. terkan mielestä, mutta runsas). Tyttöä itseään se häiritsee kovasti eikä mielellään siksi pidä hameita ja muita jalat paljastavia vaatteita. Näin kesän lähestyessä melkoinen harmi...
Ymmärrän tyttöä hyvin, joskaan en toki ole sitä hänelle "myöntänyt". Mitä kannattaisi tehdä? Voisiko niitä lähteä jollakin tavalla poistamaan/ajelemaan jo tuon ikäisellä? Onko ehdotuksia tai kokemuksia?
Kiitos jos osaat neuvoa!
Kommentit (9)
ja vetelin ne kyllä höylällä varmaan jo 12 vuotiaana.
Höyläilin jo 10-vuotiaana, kilpauimari kun olin... voit opettaa tyttärellesi tekniikan, ettei tule arpia. Tai sitten vain opetat olemaan oma itsensä ja kehut rutkasti... En oikeastaan suosittelisi omalle tyttärelleni karvakauhua. Osa ihmistä ne ovat! Nykyään annan kasvaa suht' vapaasti. Mieskin tykkää ;)
Poikaani kyseiset haitulat eivät haittaa yhtään, mutta äitiä sitäkin enemmän.
9v pojalla on kanssa "viikset"..poika ei kiinnitä huomiota mutta äiti kyllä. Mutta en ajatellut vielä hänelle parranajokonetta ostaa ;)
Tyttö alkoi valittaa säärikarvoistaan jo aikaa sitten ja selvästi kärsi asiasta; vältteli hameita, peitteli jalkojaan jne. Nyt tyttö on 11v. ja on ajellut jo jonkin aikaa. Tosi hienosti on mennyt, ei ole kertaakaan tullut haavoja tms. Opetin tekniikan ja ostin hyvät välineet. Turha tuommoisesta on kärsiä.
sokerointia kokeilla? Karvat pysyisivät pidemmän aikaa poissa, kuin ajelemalla.
Minulla itsellänikin on suuri karvaisuusongelma, kraah!!! Käyn jalkojen sokeroinnissa kerran kuukaudessa. Ja, pelkään tyttöni puolesta todella....
Kumma, ettei nykyään ole tähän ongelmaan keksitty kunnollista ja tehokasta (lopullista) ratkaisua!
T. Täälläkin kaunis karvainen nainen
En tiedä yhtään mitä sokerointi tarkoittaa...? Kertoisitko karvaiselle kanssasisarelle, joka höylää säärikarvojaan. Kiitos!
Ja minäkin kummastelen ettei kunnollista ratkaisua ole keksitty.
sokerointia kokeilla? Karvat pysyisivät pidemmän aikaa poissa, kuin ajelemalla.
Minulla itsellänikin on suuri karvaisuusongelma, kraah!!! Käyn jalkojen sokeroinnissa kerran kuukaudessa. Ja, pelkään tyttöni puolesta todella....
Kumma, ettei nykyään ole tähän ongelmaan keksitty kunnollista ja tehokasta (lopullista) ratkaisua!
T. Täälläkin kaunis karvainen nainen
aika lopullista ja tehokasta, mutta tietenkin kovin kallista, ja ei varmaan ihan ehkä vielä kasvaville nuorille tarkoitettu?
mun mielestä niistä on ihan turha kärsiä, vaikka lapsi olisikin. Ajakaa pois!
Muistan, kun mun sisko oli suunnilleen tuon ikäinen (ehkä n. vuoden nuorempi) ja häpesi jalkakarvojaan niin, että piti koko kesän verkkareita. Sanoin äidilleni, joka asiaa tuskaili, että siitä vaan pois ja sitten ne heti lähtikin! ;)