Miksi ihmeessä lapsiperheelliset eivät osta viiden tähden autoa?
Ja tarkoitan NCAP-tähtiä. Luulisi, että se turvallisuus on lapsiperheille aa ja oo.
Kommentit (74)
En ikinä suostuisi ajamaan millään 20 vuotta vanhalla corollanpaskalla.
ap
hotelleissa ;-)) Get real, ap, olet naurettava juntti.
Niinpä, jos se olisi vain kiinni siitä, että suostunko vai enkö?
Minä tarvitsen työmatkojen takia autoa, eli siksi en voi jättää autoa ostamattakaan, vaikka en sitä 5 tähden autoa voikaan ostaa.
Täällä ei kulje mitään julkista, millä pääsisin töihin ja pois minun työaikojeni mukaan (työmatka 40 km/suunta). Tai toki, jos joinakin tulisin töihin 1-4 tuntia aikaisemmin ja toisinaan pääsisin kotiin 1-4 tuntia työpäivän loppumisen jälkeen lähtemään kotiin. Mutta minulle on kuitenkin tärkeää käydä töissä ja mennä kotiin mahdollisimman nopeasti töiden päättymisen jälkeen, tietysti hoitopaikan kautta molemmissa suunnissa...
Mutta ymmärrän, että sulla on rankaa, kun et ymmärrä, ettei kaikilla vain ole varaa. Yritä jaksaa ja voimia sinulle!
t.corollapaskan omistaja
En ikinä suostuisi ajamaan millään 20 vuotta vanhalla corollanpaskalla.
ap
Tai riittääkö tähdet pelastamaan vaikka ihan selvän kuskin rekan perävaunu kääntyy linkulle sinun kaistalle ja törmäät siihen sitten 80-100 km/h?
Vai osaako nämä 5 tähden autot lentääkin?
Kysyn tätä sinulta, koska olen varma, etä tiedät, koska et kuitenkaan voi ymmärtää, että on ihmisiä, jotka eivät tiedä.
Oletko unohtanut että teillä on muitakin liikeellä kuin sinä ??? Se että sulla on 5 tähden auto ei takaa yhtään mitään.
koska siellä liikenteessä on muitakin kuin minä. Törmäystilanteessa kaikkein turvallisin auto, vaikka joku alkkis törmäisi.
ap
Tukkirekat on asia erikseen. Siinä ei kukaan selviä. Mutta nyt onkin kyse siitä, että kuka selviää, kun kaksi pikkuautoa törmää toisiinsa.
ap
nyt voin huoletta huristella kun ei ole niin väliä, tuleeko kolari, koska automme on testattu parhaaksi törmäystestissä.
Ja tarkoitan NCAP-tähtiä. Luulisi, että se turvallisuus on lapsiperheille aa ja oo.
kaikilla ei ole varaa ostaa autoa joka on niin hyvä.
ja meillekin riittää se farkku millä nyt ajetaan ihan hyvin oli tähtiä sitten minkä verran tahansa.
Turvallisuus tottakai on tärkeää, mutta ei viiden tähden autollakaan pysty ihmishenkiä pelastamaan joten vasta kysymys; miksi ihmeessä pitäisi lapsiperheen ostaa 5tähden auto???
kaikilla ei ole varaa ostaa autoa joka on niin hyvä.ja meillekin riittää se farkku millä nyt ajetaan ihan hyvin oli tähtiä sitten minkä verran tahansa.
Turvallisuus tottakai on tärkeää, mutta ei viiden tähden autollakaan pysty ihmishenkiä pelastamaan joten vasta kysymys; miksi ihmeessä pitäisi lapsiperheen ostaa 5tähden auto???
Viiden tähden auto on turvallisin.
ap
Ja siellä kouluttaja sanoi, että kun autosta on tullut turvallisempia, niin enää ei ole niin paljon näkyviä vammoja, mutta paljon on sisäelinvammoja, koska auton kori kyllä kestää, mutta ihmisen sisuskalut eivät sitä törmäysvoimaa kestä.
Eli miten paljon niistä tähdistä oikeasti on hyötyä? Onkohan missään pystytty testaamaan ihan oikeasti tätä sisäelinvammojen riskiä? Tuskin ainakaan niillä nukeilla, joita autoissa on ja joista näkyy nopeasti ulkoiset vammat.
ja kauppakassina pari vuotta vanha Chrysler Grand Voyager LX ja olen ihan tyytyväinen.
joka vuosi kun aina vain turvallisempi malli tulee markkinoille.
Toisekseen 1. ja tärkein liikenneturvallisuuden parantamiskeino on sen oman ajon ajaminen sääntöjen mukaan ja turvallisesti sekä harjoittelemalla hätätilanteita ja liukkaalla ajoa.
Mitkään tähdet ei auta jos vika korvien välissä ja kruisailee ja kaahaa miten sattuu sillöä viiden tähden autolla.
on liikenteessä.
Eikö niiden muiden ihmisten hengellä, joiden auton törmäät ole mitään väliä?
Tärkeintä on, että on auto, jolla voi ajaa miten sattuu, koska itselle ei todennäköisesti käy pahastikaan, koska auto on saanut parhaat törmäyspisteet.
Mutta oletko kertaakaan ajatellut, että et menisi rattiin, koska välität muistakin ihmisistä? Tai hankkisit vaikka lisäopetustunteja, jotta et olisi se paha turvallisuusriski muille?
Tosin tätä huomaan kyllä, että isolla, uudella ja törmäysturvallisella autolla voidaan ajella miten sattuu; ohitella missä sattuu jne., koska kuljettaja kuvittelee olevansa kuolematon hienossa autossaan. Kkertakaikkiaan ei tule ajatelleeksi, että ok, jos vaikka itse selviäisin vain sisukalujen repeämisellä, niin mitenhän tuolle toiselle käy, joka joutui tähän kolariin ilman omaa syytään ja siksi, että itse ajoin miten sattuu?
nyt voin huoletta huristella kun ei ole niin väliä, tuleeko kolari, koska automme on testattu parhaaksi törmäystestissä.
ihan jo siitä syystä, että en pienuuteni vuoksi pysty sitä ajamaan. Ei vaan sovi minulle, ja on niin rumakin.
Mutta on meillä silti ihan turvallinen auto, eikä siksi että olisin jotenkin huono ajaja. Kyllä se ajotaidon pitäisi olla kohdallaan ennen kuin lapsia kuljettaa. Jos todellakin kokee olevansa huono ajaja autolla, niin eikö kannattaisi ottaa muutama ajotunti. Itse ole kyllä hyvä kuski, koska huolehdin että ajotaitoni pysyy tallessa, vaikka en joka päivä autoa ajakaan (= mieheni antaa myös minun ajaa autoa, kun ollaan yhdessä liikenteessä).
ei ollut mitään. Siis miten tota pitää lukea?????????
Ja kyllä viiden tähden hotellitkin meille kelpaavat.
ap