Kuinka pian eron jälkeen lapsi valmis tapaamaan isän uuden (joka oli eroon syypää)?
Taas lapset keskellä erosotkua. Miksi ihmiset eivät voi pitää lapsia erossa omista, aikuisten asioistaan?! Miksi tuonikäiset edes tietävät isänsä pettäneen?
Toivon totisesti että on porvoolainen juttu. Jos ei niin idioottimaista toimintaa, kaikilta osapuolilta.
Hemmetti...
Kommentit (50)
Olen nähnyt näitä surullisia tapauksia, että isä on hehkuttanut lapsilleen, kuinka löysi uuden rakkauden ja lasten on nyt vain pakko sopeutua siihen.
Ei äidillä ole siihen paljoa sanomista. Ja jos lapset kokevat olevansa lojaalejä äitiään kohtaan niin vaikea siihen on mitään tehdä. Korkeintaan nyt äiti voi puhua lapsille jotain tyyliin: "isi on löytänyt uuden kumppanin ja me erosimme sovussa ja se nainen on tosi kiva ja haluaa teihin tutustua"
Ehkä tässä isän käytöksessä olisi parantamisen varaa ja hiukan kasvun paikka.
Ja näitä uusia rakkauksia saattaa tulla muutama vielä eteen vuosien varrella.
Lapsi kyllä tajuaa että äiti laitettiin syrjään ja uusi tuli tilalle. Ei tarvitse mitään edes kertoa.
Ja toisekseen, mitä te ap:tä ripitätte, mitä siihen omat hyvät teot ja aikeet auttavat mitään kun mies tekee mitä mielii.
..tuon ikäiset lapeset eivät todellakaan sitä vielä ymmärrä pettäminen on.
Mutta kai se nyt jotenkin pitää selostaa että "isä ei enää asu meillä" ja "isällä on uusi naisystävä". Eikö se nyt suunnilleen samaa tarkoita? Ei kai sitä nyt voi lapselle valehdellakaan, että kaikki menee ihan hyvin, isi on vaan pitkällä matkalla?
äidillä on mahdollisuus pehmentää asiaa, en toki ripittänyt häntä ! Jos isä käyttäytyy lapsellisesti, niin miksi äidinkin pitäisi ?
Ksikki myötätunto äidille ja jaksamista tilanteeseen. Mutta joskus on tukalissakin tilanteissa pakko olla se aikuinen, jos ajattelee lasten parasta !
En haluaisi oman katkeruuteni vaikuttavan lapsiin, mutta mitä voin tehdä... Rakastuneelle isälle uusi nainen on nro 1 ja lapset tulevat sen jälkeen. Ap
Ihan oikeesti. Jos tää on provo niin puree kyllä ...
Mä en kestä "aikuisten" itsekkyyttä. Vois hieman asettua lapsen asemaan. lapsella on oikeus lapsuuteen ilman tuollaisia murheita. Ero varmasti jo sinänsä kova paikka. (tietysti parempi vaihtoehto kuin väkisin rakkaudettomassa tms. liitossa jatkaminen)MIKSI lapset sotketaan? Onko oikein että tuon ikäiset joutuu olla valmiita tutustumaan uuteen ihmiseen. Mikä hemmetin kiire? Mulle ihan sama kuinka paljon aikuiset keskenään panee tai pettää. Mutta MIKSI pitää lapset vetää tohon mukaan. Mitä hemmettiä lapsille kuuluu joku pettäminen? Vanhempien välinen asia.
Mä kyllä uskon että "mies" voi olla niin tyhmä et kertoo.
Nimimerkillä kokemusta on tästä aiheesta.
Eikös tässä mies pettänyt ja itse kertoi lapsilleen.
Ihan oikeesti. Jos tää on provo niin puree kyllä ...
Mä en kestä "aikuisten" itsekkyyttä. Vois hieman asettua lapsen asemaan. lapsella on oikeus lapsuuteen ilman tuollaisia murheita. Ero varmasti jo sinänsä kova paikka. (tietysti parempi vaihtoehto kuin väkisin rakkaudettomassa tms. liitossa jatkaminen)MIKSI lapset sotketaan? Onko oikein että tuon ikäiset joutuu olla valmiita tutustumaan uuteen ihmiseen. Mikä hemmetin kiire? Mulle ihan sama kuinka paljon aikuiset keskenään panee tai pettää. Mutta MIKSI pitää lapset vetää tohon mukaan. Mitä hemmettiä lapsille kuuluu joku pettäminen? Vanhempien välinen asia.
Mä kyllä uskon että "mies" voi olla niin tyhmä et kertoo.
Nimimerkillä kokemusta on tästä aiheesta.
kun uusi rakkaus on kiihkeää. Lapsia halutaan nähdä juuri sen aikaa, että uudelle vaimolle saadaan esitettyä lapsirakasta. Kuka ottaisi miehen, joka hylkää heti lapsensa.
Sekin on sitten varmaan äidin syy kun lapset itkevät eteisessä kun isää ei näy.
Joskus minusta tuntuu, että äideiltä vaaditaan liikaa. suojella isää, joka käy pettämässä, selitellä ja suojella isää, joka ei halua nähdä lapsiaan.
Kuka puolustaisi ja suojelisi äitiä
Eihän lapsi käytännössä edes tiedä sitä mitä pettäminen voi olla, koska harva tuon ikäinen tietää mitään seksistä tmv.! Vaikka tietäisi että seksi on aikuisten juttu jolla saadaan lapsia syntymää tmv. niin _pettämisen_ ei siihen käsitteenä pidä kuulua.
Tavallaan on ymmärrettävää että haluaa sen rakkaansa kanssa olla 24/7 mutta lapsien kustannuksella sen ei pidä tapahtua...!!! Lapselle on varmasti hämmentävää nähdä isä/äiti pussailemassa uutta kaveria viikko sen jälkeen kun vanhemmat ovat muuttaneet erilleen:(
mitä hyödyttää jos haukkuu isän lyttyyn? Paskoja tekoja tollaiset on, mutta miksi pilata lasten elämä haukkumalla isoon ääneen isää ja hänen tekoaan?
Ei se ole isän teon puolustamista jos yrittää lasten elämän tehdä mahdollisimman turvalliseksi ja pehmittää eroa !!!
Ei lasten tarvitse olla keskellä aikusiten riitoja, heillä on oikeus lapsuuteen, elää lasten elämää. Ja samaa mieltä olen, että äideiltä vaaditaan joskus hyvin paljon, mutta se kasvattaa ja tekee ihmisestä ihmisen, vastuuntuntoisen.
Liian paljon naiset nykyisin toimivat miesten lailla ja heittävät perheensä syrjään !
Anna anteeksi miehellesi ja uudelle naiselleen. Olet tietyllä tavalla heidän yläpuolellaan jos siihen kykenet ja pääset itsekin helpommalla. Lasten parhaaksi.
Koska toisilla on moraali ja periaatteet, toisilla ei. On viisaampien tehtävä huolehtia siitä, ettei aikuisten typeryys koidu lasten kannettavaksi, vaikkei se typeryys olisi itseaiheutettua.
Tämä on asia, jota en ikinä jaksa lakata hämmästelemästä: että mies/nainen "hylkää" omat lapsensakin uuden suhteen vuoksi. Tuo itsekkyyden määrä on jotenkin tajuton. Ymmärrän jotenkin erot aikuisten välillä jne., mutta omien lasten puolta jokainen terve vanhempi pitää viimeiseen saakka. Ei ymmärrä tuollaista yhtään, ei.
Tässä tilanteessa tietysti ap:n vastuu kasvaa entisestään. Oma vitutus pitää purkaa joskus muulloin kuin lasten läsnäollessa ja olla aikuinen isolla a:lla. Lapsethan luonnollisesti kokevat tulleensa hylätyiksi, kuten nyt ihan oikeastikin on paljolti tapahtunut.
Suosittelen kyllä esim. perheneuvolan apua tuntui siltä nyt tai ei. Ainakin lapsille tästä voisi olla apua, että ulkopuolinen asiantuntija selostaisi juttuja lasten kielellä.
En haluaisi oman katkeruuteni vaikuttavan lapsiin, mutta mitä voin tehdä... Rakastuneelle isälle uusi nainen on nro 1 ja lapset tulevat sen jälkeen. Ap
että lapsi suree eroa vähintään vuoden ja että tänä aikana uusia kumppaneita ei tulisi tuoda lapsen elämään vaan että lapselle pitäisi antaa aikaa ja tilaa surra.
(tämä löytyy mm. Arajärven kirjasta "Hyvä lapsuus".
Ja luulisi aikuisen ihan normaalijärjellä tajuavan, ettei niitä uusia kumppaneita esitellä heti vaan annetaan lapsille aikaa.
Miehesi taitaa olla aika lapsellinen jos ei pysty lapsia tapaamaan ilman uutta naista. Ihmeellistä teini-ikäisen tasoista jankkausta "minä minä". Ihmettelen myös suuresti, miksi lapsille pitää kertoa eron syyt.
Jos miehesi ei ymmärrä lasten parasta niin auttaisiko tämä: jos miehesi tässä vaiheessa esittelee lapsille uuden kumppanin ja vielä niin, että se uusi on tapaamisissa aina mukana niin lapset tulevat suhtautumaan uuteen puolisoon negatiivisesti. Ja se ei edistä miehesi uutta perhe-elämää.
Itse olen sitten teidän mielestä tehnyt kaiken väärin...
Kävi nimittäin näin: Mulla oli mies ja 2 lasta. Mies muutti ulkomaille töihin, tapasi perhettään pari kertaa vuodessa. Lapset ikävöivät, minä ikävöin. Äitini (joka oli ollut suureksi avuksi lasten kanssa) sairastui syöpään ja alkoi tehdä kuolemaa. Mies viipyi ulkomailla vuoden toisensa jälkeen, perhe odotti kotimaassa. Minä olin yhä väsyneempi ja epätoivoisempi, katkeamispisteessä. Yritin puhua miehelle kerran toisensa jälkeen, uhkasin jättääkin, ei vaikutusta. Miehen Visa-laskusta huomasin, että huorissa oli käyty. Tulin yhä epätoivoisemmaksi. Sovimme miehen kanssa, että kummallakin saa olla muutakin elämää.
Silloin tapasin toisen miehen. Sellaisen, joka halusi jakaa arkensa kanssani. Miehen, joka antoi lapsilleni enemmän aikaansa kuin heidän isänsä oli milloinkaan antanut. Erosimme mieheni kanssa, mikä ei muuttanut elämäämme mitenkään. Lapset tutustuivat uuteen mieheeni ja ottivat hänet heti omakseen. Kun kysyin heiltä jonkin ajan kuluttua, mitä tykkäisivät, jos muuttaisimme asumaan tämän miehen kanssa, oli vastaus VOI POMMI. Kysyin, että miten niin. Olivat kuulemma niin onnellisia. Ja onnellisia olemme edelleenkin, asuttuamme liki 3 vuotta yhdessä. Ja mikä parasta lapset ovat saaneet itselleen tavallaan kaksi isää, sillä myös heidän oikea isänsä aktivoitui mustasukkaisuuksissaan niin, että viettää sentään edes lomiaan heidän kanssaan toisin kuin ennen.
Itse esittelin lapset ja miehen toisilleen varsin nopeasti ja meidän tapauksessamme se oli hyvä ratkaisu. Muutimme myös yhteen suhteellisen nopeasti, eikä sekään kaduta. Meidän perheessä on nyt 2 aikuista jakamassa tasaveroisina vastuuta ja kaikki voivat paljon paremmin kuin noina mustan murheen päivinä. Vaikka sitten esittelinkin eron syyn lapsilleni liian pian=)
Kuinkahan paljon lapset ovat kuulleet äidin haukkuvan ja isää ja tämän uutta kumppania? Kun riittävästi kuunteevat arvostelua ja haukkumista niin ei varmaan haluakaan tavata, koska uusi nainenhan on paska ja syypää kaikkeen.
Se on ihan sama onko uusi syypää eroon vai ei, lapsilla on oikeus isään. Äidillä ei ole oikeutta arvostella isää ja hänen elämäänsä lasten kuullen.
Jos puoliso pettää, niin jotain vikaa on myös siinä toisessa puolisossa. Onnelliseen parisuhteeseen tarvitaan 2 ihmistä. Onnellisessa parisuhteessa ei kukaan petä eli parisuhteessa on jotain pielessä silloin kun tulee tarve pettää.
Uskallan väittää, että ap siirtää oman katkeruutensa lasten kannettavaksi ja saa lapset näin "liittoutumaan" kanssaan isää vastaan. Sitä on sitten aikuisen helppoa mennä lasten selän taakse piiloon ja sanoa ja valittaa ympäriinsä, että lapset ei halua nähdä isää mutta minä olen kyllä kaikilla tavoin tukenut tapaamisia. Ja hevon paska!
Aikuiset ovat nin sokeita omille toimilleen etteovät näe, mitä lapselle aiheuttavat. Onko oikein lasta kohtaan, että hän kantaa äitinsä katkeruutta isää kohtaan taakkanaan, lapsen on liittouduttava äidin kanssa pelosta (äidille tulee paha mieli jos isä ja hänen uusikumppaninsa ovatkin mukavia) ja näin äiti saa lapsen erottettua isästään.
Sitten vielä ihmetellään, että lapset voivat henkisesti pahoin! Ihmekös tuo kun joutuvat kaiken tuon paskan kokemaan aikuisten tyhmyyden ja valtataistelun takia.
Ja haluaisin todella tietää, miksi 4v ja 7v ymmärtävät sanan pettäminen? Kertoja on 100 % vasrmasti ollut äiti ja ihan vain taas katkeruuttaan.
Varmaan todella hienoa vanhemmuutta kun voi tuhota oman lapsensa elämän. Siitä voi olla ylpeä eikö vain?
Kaukosuhteet ovat vaikeita ja lasten ja isän välinen suhde oli taatusti hutera. Oletan, että et ole kertonut lapsillesi pettäneesi heidän isää. Ja toisaalta petitkö? Jos kerran sovitte avoimesta suhteesta niin...
Uskon myös siihen, että lapset sopeutuvat uusiin kummpaneihin kunhan se toinen osapuoli = exä ei hämennä soppaa vaan antaa lapsen tehdä omat johtopäätöksensä ja kokea omat tunteensa ihan rauhassa ja vapaasti.
-28-
Myöskään exäni ei ole alentunut haukkumaan uutta miestäni lapsille. Mutta kerran tultuaan ex-anoppilasta hoidosta, kysyi toinen: "Miten sä äiti saatoit ottaa X:n kun sä olit jo valinnut meidän isin" Että jotakuta asia taitaa vaivata=) Petollinen miniä...
i]Kaukosuhteet ovat vaikeita ja lasten ja isän välinen suhde oli taatusti hutera. Oletan, että et ole kertonut lapsillesi pettäneesi heidän isää. Ja toisaalta petitkö? Jos kerran sovitte avoimesta suhteesta niin...
Uskon myös siihen, että lapset sopeutuvat uusiin kummpaneihin kunhan se toinen osapuoli = exä ei hämennä soppaa vaan antaa lapsen tehdä omat johtopäätöksensä ja kokea omat tunteensa ihan rauhassa ja vapaasti.
-28-
[/quote]
Mies ei petä jos vaimo osaa tehdä kaiken oikein. Se on toki miehen syy.
Samaa väitti mieheni ja hänen uusi avokkinsa. Mies hoki, että jos olisin ollut sitä ja tätä ja tehnyt suhteen eteen tuota, ei hänen olisi tarvinnut etsiä uutta.
Samaa hehkutti uusi avokki kaikille tutuille ja sukulaisille ja miehen vanhemmille. Minun syy kun mies ei pysynyt kotona.
Nykyään miehellä taitaa olla jo neljäs viritys sen jälkeen meneillään. Kaikkia muitakin on pettänyt.
että löytyy juuri tuollaisia miehiä, eivät ajattele pätkääkään miten heidän lörpöttelynsä lapseen vaikuttaa. Kunhan käyttävät lapsia uskottunaan, tulee itelle parempi mieli. (Idi**tit!)