Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pian eron jälkeen lapsi valmis tapaamaan isän uuden (joka oli eroon syypää)?

Vierailija
30.03.2009 |

Taas lapset keskellä erosotkua. Miksi ihmiset eivät voi pitää lapsia erossa omista, aikuisten asioistaan?! Miksi tuonikäiset edes tietävät isänsä pettäneen?

Toivon totisesti että on porvoolainen juttu. Jos ei niin idioottimaista toimintaa, kaikilta osapuolilta.

Hemmetti...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta uuden puolisonsa kanssa. Eihän kyse ollut koskaan siitä ettei lapset enää kiinnosta ollenkaan.

On ihan ap:n omaa käsitystä se että lapset ei kiinnosta. AP.n esittämää ongelmaahan ("milloin lapset voi nähdä uuden puolison") ei tässä olisi jos isää ei pätkääkään lapset kiinnosta.

Vierailija
2/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen lukenut asiantuntijalausuntoja siitä, miten lapsille pitäisi kertoa mikäli toinen vanhempi vaihtaa puolisoa!

Eivät lapset nimittäin ole idiootteja, ja vaikka kuinka petetty yrittäisi niellä kiukkunsa, se ei yksinkertaisesti ole mahdollista vaan lapset huomaavat aina. Siksi pitäisi olla rehellinen, ja nimenomaan pettäjän pitäisi kertoa mitä teki ja miksi, ettei lapsi ala omassa päässään kehittelemään syitä petetyn pahalle ololle ja erolle.

Näin on siis moni asiantuntija sanonut, yritän myöhemmin katsoa linkkiä tai jotain noihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille kuitenkin "antaa luvan" tykätä isän uudesta vaimosta. Siis sanoa: "Vaikka minusta ja Lissusta ei tulekaan ystäviä, te saatte kyllä tykätä hänestä ja vaikka nauraa ja hassutella hänen kanssaan." Ei ehkä ratkaise mitään mutta saattaa auttaa lasta setvimään, miten uuteen ihmiseen voi suhtautua.

Vierailija
4/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti siinä on, että JOS ei ole onnellisessa parisuhteessa niin a) eroaa tai b) koittaa tehdä jotain asialle ja eroaa. TÄMÄN JÄLKEEN voi miettiä uusia ihmissuhteita. Ja tottakai, voihan olla niinkin, että sitä rakastuu todella palavasti silloin kun edellinen suhde on näennäisesti ihan kunnossa, mutta silloinkaan ei pitäisi olla niin kiire, etteikö voisi kunnioittaa sitä edellistä kumppania, lapsiaan ja sitä elämää mitä on x ajan ollut ja pitää housut jalassa kunnes kaikkia osapuolia on edes informoitu tunteistaan.

Näiden uusien naisten on aivan turha toitottaa itselleen tuota raivostuttavaa hokemaa siitä, että pettää saa jos ei ole onnellinen. Muutenkin, mä en haluais miestä joka pystyy kohtelemaan toisia ihmisiä tai lapsiaan noin julmasti.

Vierailija
5/50 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on eronnut ja hänen uusi miesystävänsä samoin. Eli erosivat ennen kuin tapasivat.

Kaverillani on aikuiset lapset, mutta miehellä 10 ja 11 vuotiaat.

Kaverini on sanonut minulle, että ei halua tavata lapsia ennen kesää (ovat alkaneet seurustella jo viime syksynä), koska haluaa oppia tuntemaan miestä paremmin ja hänellä ei ole voimavaroja heti suhteen alussa alkaa tutustumaan outoihin lapsiin. Vasta kun ovat varmemmalla pohjalla, hän haluaa tutustua lapsiin.

Minusta tämä on oikea kanta, ettei heti halua syöksyä leikkimään äitipuolta.

Vierailija
6/50 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lapsuudenkokemuksestani voin kertoa, että voi käydä niin kuin meillä. Minä katkaisin laiminlyöntien johdosta välit isääni kokonaan vuosikausiksi. Ennen kuin isäni löysi juuri teini-iästä tupsahtaneen, itseään noin 20 v nuoremman pimun, olimme hyvin läheisiä. Sen jälkeen häntä ei näyttänyt edes kiinnostavan olinko elossa vai en. Laiminlyöntejä, valehtelua, kaikkea paskaa tuutin täydeltä, ei mitään isän normaalia käytöstä enää. No, kyllä se sitten alkoi kaduttaa, kun hän huomasi, että oli menettänyt koko terveen puolen suvustaan (hänen omansa oli pieni ja tunnekylmä), lapsensa ja pimukin osoittautui lesboksi. ..

Kymmenen vuotta myöhemmin aloimme taas puhua, kun isoäitini sairastui. En silti päästänyt häntä osaksi elämääni. Sitten itse sairastuin myöhemmin ja hän pääsi taas lähemmäksi. Mutta koska hänessä ei ikinä ollut miestä selvittämään asioita saatika pyytämään anteeksi tekojaan, mikään aito läheisyys ei enää voinut toteutua. Side oli ohut ja hauras ja kauna jota olen aina varmasti ainakin alitajuisesti häntä kohtaan tuntenut sai lopulta aikaiseksi sen, että katkaisin välit hänen kanssaan lopullisesti noin 2 v sitten. Äijä on nyt kohta 70-v ja täysin yksin. En pysty edes säälimään.

Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
7/50 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä lähti työkaverinsa matkaan 12 vuotta sitten. Tyttö taisi tavata sen naisen seuraavalla viikolla.

Sun pitää ajatella lasten etua, ja puhua isän tapaamisen puolesta. Se on sitten isän asia, ottaako uuden naisystävänsä mukaan vai ei.

Vierailija
8/50 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat 4- ja 7-vuotiaat kokivat eron, kun isänsä petti ja lähti vuosi sitten. Isompi itkee edelleen silloin tällöin ja kykenee tuskin kuulemaan, kun keskusteluissa sanon etten voi rakastaa isää enää. Pettämisestä ja muista naisista eivät tiedä ja se tästä sopasta vielä puuttuisikin.

Joku mainitsi tuosta päähäntaputtelusta ja sitä todella on tullut joka tuutista miehelle. Kyllä voin sanoa, että me naiset ollaan kyllä kovilla.

Suomessa on ollut sellainen tapa ja kunnia-asia, että halutaan olla sanansa mittaisia. No, mitäpä voi sanoa aviopuolisosta, joka on pettänyt sen valoista tärkeimmän - sen jonka vannoi kaikkien sukulaistensa ja ystäviensä kuullen ?? Voiko tälläisen ihmiseen sanaan luottaa missään muussakaan asiassa?

Vierailija
9/50 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkyy taas tässä ketjussa, tämä että se mies tai vaimo, ne on kaiken pahan alku ja juuri, Ai niin, olihan LAPSIAKIn, mut mitä välii... MINÄ MINÄ MINÄ.... hohhoijaa... T. "terveesti" eronnut (vaikka ukko löysi uuden josta en pidä!), pystyn kuitenkin lasten hyväksi toimimaan ja he itse asiassa pitävät tästä mun exän uudestakin ja se ei ole multa pois. Jos nyt muistettais ne LAPSET! Oma kiukku, mustasukkaisuus, viha ja katekruus puretaan sitten muualla (jota todella olen tehnyt). esim urheiluun, hyvien ystävien kanssa jne. Annetaan lasten olla hyvää nauttia isän, aidin ja heidän uusien kumppanien kanssa tasapainoisesti.

Vierailija
10/50 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne uudet suhteet ovat yhtään onnistuneempia, kuin se vanha josta soitellen lähdettiin? Mitään ei olla opittu ja lapset esitellään kerran toisensa jälkeen uusille aikuisille, joille joutuu sanomaan "hei", kun ei niillä ollutkaan enää kivaa. Ja sitten uutta peliin taas...

Annetaan lasten olla hyvää nauttia isän, aidin ja heidän uusien kumppanien kanssa tasapainoisesti.

Vierailija
11/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v ja 7v. /v tietää isän pettäneen ja lähteneen työkaverinsa matkaan. Ei halua tavata tätä naista. Isä ei suostu lapsia tapaamaan ilman tätä naista...

Vierailija
12/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään tuntemani 7-vuotias vielä ymmärrä aikuisten suhdekoukeroita niin, että ymmärtäisi mitä pettäminen on ellei joku sitä hänelle alleviivaa. Edellisen vastaajan kanssa olen samaa mieltä: idioottimaista touhua kaikilta aikuisilta.

Vierailija
13/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella kammottavaa sotkea lapset tällaiseen asiaan.

Vierailija
14/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi etteivät lapset tienneet isänsä pettäneen, kerroin että tapasi uuden naisen.

Minä nielin kiukkuni ja vitutukseni lasten edessä ja annoin tavata isänsä tuon uuden seurassa. Isälle kyllä annatin kahden kesken mielipiteeni suoraan.

Lapsiltani en voi kuitenkaan isää riistää, eikä ollut mun päätettävissä toi rakastuminen toiseen. ilmeisesti kuitenkin oli vakavampaa kun vieläkin ovat yhdessä. Onneksi nainen on ihan kiva lapsille. joskus vaan on oltava aikuinen ja nieltävä omat paskat fiilikset ja kiukutteluhalu, etsittävä niille joku muu purkautumistapa.

Vierailija
15/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset yleensä tietävät asioista paljon ihan vaan kuuntelemalla. Kuinka moni pystyy kaikki asiat salaamaan. Kasvaako teidän lapset tynnyrissä vai missä? Isän käytös lapsellista, jos ei suostu omia lapsiaan tapaamaan ilman ylimääräisiä henkilöitä. Ajan kuluessa tutustuttaminen onkin sitten toinen juttu.

Vierailija
16/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti menee noin pienille, tai ylipäänsä lapsille kertomaan jostain pettämisistä???? Haloo, järki käteen!!!

Vierailija
17/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kertoi tyttärelleen että petti äitiä ja sitten jätti äidin uuden naisen takia?

tuskinpa vaan

Vierailija
18/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin että väestöliiton sivuilta, mutten nyt sitä löytänyt.

Mun törppö mies tyrkytti heti ekalla tapaamisella (onneksi vaan netitse), mutta kyllä "hiukan" vedin pultit. Eipä tuo ukko mikään tahdikkuuden perikuva ole koskaan ollut.

Vierailija
19/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuon ikäiset lapeset eivät todellakaan sitä vielä ymmärrä pettäminen on. Ja toiseksi on kyse mistä vain niin lapsia ei pitäisi koskaan sotkea. Tuolla voi olla kauaskantoisia seurauksia ihan heidän oman parisuhteen muodostamisen kannalta ja kykyyn luoda parisuhde.

Kannattaisi molempien perehtyä hieman Tommy Helstenin kirjallisuuteen ja koittaa ratkaista tilanne niin että lapset eivät ole sijaiskärsijöitä.

Vierailija
20/50 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinällään uutta kumppania ei pitäisi heti esitellä, eli pitäisi antaa lapsille mahdollisuus tottua uuteen elämäntilanteeseen.

Kannattaisiko sinun soittaa perheneuvolaan tmv. ja pyytää heiltä neuvoa? Ehkä isä voisi ottaa lapset luokseen muutaman kerran ilman uutta heilaa ja sitten muutaman seuraavan kerran esitellä hänet isän ystävänä (olisivat yhdessä lasten kanssa vain pienen hetken) ja sitten vasta joskus noin 10 tapaamiskerralla olisivat koko ajan yhdessä...

Ymmärrän sen, ettei isä sinua kuuntele, saattaa jopa vidduilu mielellä haluta heti esitellä lapset uudelle heilalle jne. mutta ehkä kuuntelisi ammattilaisia?

Perheneuvolassa voisivat saada isän tajuamaan LAPSEN näkökulmasta asiat...