Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** MARRASMASUT ja VKO 14 ***

30.03.2009 |

Ei löytynyt viikolle vielä pinoa kun kerrankin olisi aikaa - ja vointia - rustata muutama rivi.

Olen viime viikkojen pinoja nopeasti selaillut läpi. Nimimerkit ei vielä ole jääneet mieleen, mutta pahoittelut kaikille tippuneille ja tervetuloa uusille!

Oma vointi on ollut aivan järkyttävä. Kolmas napero masussa kasvamassa ja ikinä ennen ei tälläistä pahoinvointia ollut. Hiukan ruokaa saa pysymään sisällä jos on mahdollisuus kallistua lepoasentoon heti syömisen päälle. Yölläkin saa kammeta ylös ja oksentaa. Tai yökkiä, ei siellä yleensä ole mistä ottaa. Lapset matkii oksentelevaa äitiä vessanpytyn äärellä :| Onpas piristävä aihe... Vinkkejä taistoon pahoinvointia vastaan? Esikoisesta voin huonosti viidennelle kuulle, mutta en nyt kuitenkaan oksennellut näin. Voi kun menisi tämä aika nyt nopeaan!

Huomenna on ensimmäinen neuvola. Eipä siellä mitään uutta tapahdu, mutta aiemmissa raskauksissa on ollut ongelmia, niin parempi käydä tarkastuksissa. Täällä on tarjolla vain yksi ultra raskauden aikana, niin sitäkin saa vielä odottaa hyvän tovin.

Vieläkös me odotellaan loppukuun vauvoja?

Vessanpytyn tuntumasta,

Misujamasu rv 8+3

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola ja yhdyn kyllä mielipiteeseen, että aika latteeta on tämä kolmannen kerran touhu. Täti halusi esitellä mitä ruokaa on hyvä syödä ja mitä hyvä välttää, mutta sanoin mielummin alottavani minkä vaan ruuan syömisellä - kunhan pysyy sisällä.

Sain heti lähetteen reseptinhaukuun, mutta kaikissa pahoinvointilääkkeissä on väsyttävä vaikutus. Nyt sain jotain missä on kofeiinia mukana, pitää testata. Lääkäri sanoi myös ettei sairaalassa lainkaan ihmetellä jos sinne menee tipan hakuun ensiapuun jos oikein pahaksi äityy. Laskeskelin nyt kotona, että on täälläkin tullut se 5% painonpudotus täyteen - mitäs sitten piti tehdä? Sellaista ei kukaan edes kysellyt.

Inkiväärikapseleista ei tämä tohtori ollut kuullutkaan. Ei sitten varmaan mikään ihme että eilen illalla oksentelin oikein urakalla inkivääriteen kittaamisen jälkeen.

Vähän lohduttaa että kuulostaa hyvin samanlaiset olotilat olevan muilla suht samoilla viikoilla menijöillä. Ja kyllä tämä on jo helpottanut, vielä kun saisi vähän energiaa tankattua ettei tuuperru matkalla ovelta autolle.

Misujamasu,

pakkaa oksennuspussit autoon ja lähtee loppuviikoksi reissuun. Saiskohan piimäpurkin menemään autossa mukana...?

Vierailija
22/56 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvotus ja väsymys on tuttua täälläkin,oksentaa ei ole vielä tarvinnut.

Ultrassa käytiin tänään ja pieni ihmeemme siellä köllötteli ja sydän sykki vahvasti.Laskettu-aika tarkentui,nyt se on 15.11 eikä enään se 13.11 perjantai.Olin luullut että se lasketaan viimeisistä kuukautisista mutta kun tämä on keino-alkuinen niin se olikin vähän eri juttu.

Kirsiliini 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/56 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Itsellä se ei ole vielä alkanut (esikoista odottaessa jatkuvaa kuvotusta 3 kk). Nyt vaan kamala väsy kokoajan johon 4 v esikoinen jo tänään totesi "äiti susta ei oo enään mitään iloa kun nukut vaan aina". Rinnatkin on niin arat että sattuu kun lapsia pitää sylissä :( Tällä viikolla olen saanut varattua ajan neuvolaan( 17.4) ja ultraan(12.5).

Höttis 5+2

Vierailija
24/56 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on ollut lievää tiputteluvuotoa, päätimme käydä alkuraskauden ultrassa. Se oli tänään. Ja kyllä siellä pieni piipertäjä on ;) Sydän sykki selvästi. Ihanan liikuttava hetki!

Tiputteluvuodon syykin selvisi; minulla on hyvin pieni hematooma (vähän niinkuin mustelma) tuolla alapäässä. Lääkärin mukaan se ei kuitenkaan vaikuta raskauteen tai mahdolliseen keskenmenoon. Keskenmeno tulee, jos on tullakseen. Mutta vuotoa on seurattava tietenkin. Joka tapauksessa hieman olo keventyi tuon vuodon suhteen.

Tänään rv 7 + 3.... eli LA tulee menemään jonnekin sinne marraskuun puoleen väliin. Tarkentuu tietty sitten np-ultrassa aikanaan. Eli sitä odotellessa... piinaviikot jatkuvat.

Tsemppiä kaikille teille! On tää vaan niin IHANAAA........ :D

Vierailija
25/56 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi kaikki,

meillä on esikko huomannut että kaikki ei ole kunnossa. Hän on ruvennut kyselemään että onko äiti käynyt lääkärissä, onko äiti sairaana, pitäiskö äidin vielä huilata...

Milloin aattelitte kertoa isommille sisaruksille (kellä niitä on)? Meidän kaksivuotias ei varmaan mitään honaa, mutta tuo viisivuotias on jo aika tarkkanäköinen. Se totesi mulle kerran suihkussakin että äiti sulla on iso maha, onkohan sinne tullut vauva...

Eli varmaan sitte on jo arvannut.

Ajattelin odotella sen ultran yli, vois sit näyttää kuvaa ja kertoa, olis ehkä konkreettisempaa, kai...

Joo, piimä rulaa. Totisesti.

-paakkis

Vierailija
26/56 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut hyvä tilanne tuhruttelun kanssa, ei ole juurikaan ollut, aamulla vaan juuri ja juuri hiukan ruskeaa kun oikein kunnolla "syvältä kaivoi". Mies väitti että oon itse aikaansaanut koko tuhruttelun juuri tuolla alapään kaivelulla, ja eihän siinä mitään järkeä olekaan, jotenkin vaan halunnut tietää jos tulee tuhrua niin se on jäänyt päälle tuo kaivelu.. Inhottavaa kyllä tuo kun monta kertaa päivässä pistää kovasti tohon vasemman munasarjan tietämille, ei ole mitään km-kipua vaan tuntuu kuin sukkapuikolla tuikattaisiin tohon vasemmalle alavatsaan, kyllä sitäkin säikkyy kun on niin hermoheikko muutenkin :(

PAAKKIS, meillä kerrotaan isoille sisaruksille (3v, 7v ja 9v) vasta jos/kun masu on jo iso, eli varmasti menee pitkälle kesään jos sinne asti päästään tämän kanssa. Tuosta kuopuksesta kerrottiin jo np-ultran aikaan ja varsinkin tuo vanhin alkoi niin intoilla asiasta eikä ymmärtänyt ollenkaan että menee vielä useita kuukausia että vauva syntyy, oli aika ärsyttävää kun välillä kyseli "milloin se syntyy" montakin kertaa päivässä :D Ja nyt kun noita keskenmenoja on ollut monta niin en uskaltaisikaan kertoa, tälläkin kertaa tästä tietää mun ja miehen lisäksi vain paras ystäväni, aikuisille tutuillekin asia saa selvitä sitten kun näkevät sen ja tajuavat itse.

Mutta tänään siis alkanut päivä paremmin kuin reiluun viikkoon tän tuhruilun suhteen, jopa uskalsin vähän ajatella niin, että josko tuo tuhruilu on johtunut siitä, että tulin heti tuon tuulimunavuodon jälkeen uudestaan raskaaksi, josko jotain "vanhaa limakalvoa" tms olisi tuhruttanut. Ihaninta olisi jos nyt tuhruilu olisi loppunut kokonaan ja tiistaina ultrassa näkyisi elävä pikkuinen. Hui, ihan pelottaa kun alkaa ajatella näin positiivisia :D

*helene 6+5*

Vierailija
27/56 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulle valitettavan tuttuja. Oon läpi käynyt jo kolme IVF:ää. Aina kun olen alkanut piikittää hormonia ja munasarjat kasvaa tulee nuo helvetilliset terävät, vihlovat kivut joita olen kuvannut sukkapuikolla tökkäämiseksi. Hoitojen aikaan ne ovat lähes jatkuvia liikkuessa.

Nyt nuita samantapaisia kipuiluja on ollut välillä munasarjojen kohdilla ja välillä ympäri alamahaa. Olen vakuuttanut itseni että nämä kivut liittyvät nyt alkuraskauden tekemiin muutoksiin kohdussa. Raskaana olo on mulle aivan uusi olotila. Aikaisemmista hoitokerroista olen saanut neljä kertaa negatiivisen raskausverikoe vastauksen.

Joten toisaalta olen kauhusta kankeana kun lueskelen teidän muiden kirjoituksia.

Vierailija
28/56 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänäaamuna ekassa ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Vauvan sydän löi hienosti ja koko vastasi viikoja. Nyt on ainakin hetkeksi yksi huoli vähemmän, eikä tarvi murehtia että onko tuulimuna, mutta onneksi näin. Kävin yksityisellä ja kyllä jäi niin mukava olo tästä mukavasta naisesta =) oli aivan ihana ihminen. Ensimmäinen neuvola on sitten 14 päivä. En olisi millää malttanu odottaa ja jännittää ekaan neuvolan ultraukseen.. siksi yksityiselle.

Tsemiä ja voimahaleja kaikille ja paljom jarrusukkia <3

Väsyinen äippä rv 7+6

Vierailija
29/56 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti...minä myös itse yritin inkivääritabuja vetää ja voi jestas sitä oksennuksen makua kun niitä laattaa kaiken muun lisäksi ;) Se ei kyllä ole hauskaa, mutta tuo kun lukee jonkun muunkin ihmettelevän "vinkkaamaani" ohjetta, niin johan alkoi hymyilyttämään! Misumasu: jaksamisia pahoinvointiin!

Omaa napaa sen verran, että soitin tänään päivystykseen ja siellä oli ohjeena, että kyllä terveyskeskuksen pitäisi ratkaisuksi tarjota jotain muuta kuin INKIVÄÄRITABLETIT ?!? Kätilö oli ihan ihmeissään, että enkö ole saanut edes aikaa neuvolaan? Päässyt juttelemaan lääkärille? Miksei minulle ole määrätty nestetasapaino labroja? Käski soittamaan omalle terveysasemalle ja vaatimaan nestetasapainolabrat ja toimimaan sitten niiden tulosten mukaan. Ilmoitti kyllä, että jos tämä näin huonona jatkuu, niin sitten menen sinne tiputukseen päiväksi tarpeen mukaan.

Kaikkein hauskinta oli, kun soitin terveysasemalle ja tällä kertaa eri terveydenhoitaja ihmetteli, että miksei minulle ole määrätty mitään? Tai asialle tehty mitään? No enpä voinut muuta sanoa, kuin että kyllä minua kehoitettiin syömään inkivääritabuja, jotka eivät todellakaan pysy masussa, kun ei mikään muukaan pysy. No labroissa kävin tänään kun sain itseni työllä ja tuskalla liikenteeseen...huomenna kuulen tulokset...mutta sitä ennen yritän jatkaa tsemppiä. Pakkohan se on yrittää jatkaa ja kätilökin sanoi, että aivan sama mitä syöt, jos vaan saat jotain pysymään sisällä! Joten jatkan parhaiten sisällä pysyvillä tuotteille, eli suolatikut ja keltainenjaffa :)

Tsemppiä kaikille raskauteen ja sen tuomiin muutoksiin! Ensiodottajille haluaisin sanoa, että meidän jutuista ei kannata ottaa paniikkia. Nämä ääripäiden pahoinvoinnit, vuodot yms. ovat kuitenkin sen verran harvinaisia ja suurimmalla osalla kaikki menee loistavasti! Itse olen pahoinvoinnut kaikki raskauteni, enkä tunne henkilökohtaisesti ketään kellä olisi ollut moista pahoinvointia...eikä ystävistänikään tunne kukaan muita kuin minut :) Joten ei nämä painajaiset eivät ole yleisimpiä raskausoireita!!

Vierailija
30/56 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh - kylläpä joillakin on kovaa pahoinvointia. Tsemppiä ja paljon positiivisia ajatuksia täältä. Itse en varmasti selviäisi hengissä moisesta oksentamisesta - olen nimittäin erittäin oksennuskammoinen ihminen..Itsellä on lähinnä pahaa oloa, joka menee aaltoina eli joinain päivinä on helpompaa ja joinain pahempaa ja saman päivän sisälläkin olo voi vaihdella paljon. Suolasta syön koko ajan, joten olen varmaan kohta ihan pallo! Oireista muuten sen verran, että onko kaikilla rinnat kipeinä? Itsellä ei ole tässä raskaudessa ollut, mutta muistan, että esikoisesta oli todella arat. Onkohan tuolla jotain merkitystä? Lähinnä ajattelen raskauden jatkumista...

Vuodon kanssa olen koko ajan varpaisillaan. Esimerkiksi eilen ja toissapäivänä ei tullut juuri mitään, mutta sitten illalla taas side täyteen punaista verta ja tänään ei taas mitään! AIna kun ajattelee, että ehkä tämä tästä niin rysähtää korkealta ja kovaa alas:( Ärsyttävää on myös melkoinen valkovuodon määrä - koskaan ei tiedä holahtiko siteeseen verta vai valkovuotoa?? Onko muilla tällaista?

Mitäs muuta..Ai niin eka neuvola on ens tiistaina ja np-ultrankin varasin maanantaina, mutta se on vasta 5.5. On kyllä pitkä aika odottaa, varsinkin kun on näitä vuotoja. Eka neuvola taas on niin aikasin, että sydänäänet ei varmasti kuulu vielä, enkä usko että niitä yritetään edes kuunnella. Jotenkin kuitenkin odottaa paljon rauhallisemmin tämän toisen kohdalla kaikkia asioita, mutta ehkä tässä on takana myös tätä epävarmuutta.

Tällaisin miettin aprillipäivänä Walpu rv 8+0

31/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko jo eilen töissä tunnustaa olevani raskaana. Päviäkodissa riehuu parvorokko joten joudun vaihtamaan toiseen päiväkotiin niin pitkäksi aikaa kunnes rokko on loppunut. Ja mä kun ajattelin että kun olen vaan määräaikaisessa suhteessa toukokuun loppuun en kerro asiasta kenellekkään ;) Oli tosi inhottava tilanne!!!! Toivottavasti pääsen pian takaisin omaan työpaikkaan!!!!!

Höttis 5+4

Vierailija
32/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koettiin eilen aamulla ensimmäiset pahoinvoinnit. Lähdin kävelemään töihin mitään syömättä ja puolessa välissä matkaa tuli aivan älytön tuskanhiki ja yökkäilyt. Kun pääsin töihin niin suoraan menin oksentamaan.... Oli kyllä viimeinen kerta kun lähden tyhjällä vatsalla yhtään mihinkään. Nyt oon muutenkin huomannu et jos ruokailuvälit venyy niin näläntunne muuttuu lähes samantien pahoinvoinniksi...

Joku kyseli rintojen arkuudesta, niin mulla on ainakin sellasta lievää kosketusarkuutta.

Mä mietin sellasta et onkohan huolestuttavaa jos lämmöt ei ole korkeammalla kuin normaalisti? Kun oon mielestäni lukenu et lämmöt ois koko raskauden ajan vähän koholla. Mulla on normaalisti 35,8 ja siellä se nytkin pyörii, alempanakin jopa...

Santsuli 5+6

Vierailija
33/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas varmaankin olen kun ei ole minkäänlaista pahoinvointia oikeastaan ollut =) nyt menossa 6 rv. Mulla ei nyt mitenkään eriävää rintojen arkuutta oo, samanlaista kun menkkojen aikaan on ollut.

Lämpösempiä ilmoja odotellessa =)

Sutsi 6+4

Vierailija
34/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä päivä alkanut, tuhruilua ei ole näkynyt :)

WALPU, mulla on rinnat olleet hellänä koko raskauden ajan, jo päivää ennen testin tekoa ihmettelin kun pyöräillessä montuista kun rinnat vähän tärähti niin tuntui omituisen repivältä rinnoissa. Ja vaihtelevasti päivittäin erisorttisia pistelyjä, tärinäkipua ja syyhy-tunnetta (ihan totta, rintojen iho kutiaa niin että tekee mieli raapia iho rikki). Mutta mä olen kyllä lukenut/kuullut että rintaoireet pikemminkin km-raskauksissa olisivat enempiä eikä niin päin että niiden oireettomuus sitä merkkaisi. Eikö sulle vuodoista huolimatta annettu enempiä ultra-aikoja kuin tuo np-ultra??!! Voithan mennä ihan polille tarkastuttamaan, ei ne sieltä käännytä pois varmastikaan, pahinta sullakin on tuo jatkuva pelko menettämisestä. Tiedän tunteen. Mua nyt on oikeesti alkanut kauhistuttaa tuo ensi tiistain ultra, tai lähinnä se tuomio minkä antavat. Sieltä sitten lähtee joko nujerrettuna tyyliin "tiesinhän että näin käy" tai sitten hymy korvissa todella yllättyneenä. Tuntuu että vaikka mieluisat uutiset sieltä tulisi niin eihän tämä mun paniikki ja menettämisen pelko mihinkään häviä, varsinkin kun viikon oli tota tuhrua (ja ne 3 yksinäistä veripisaraakin). Enpä olisi vuosia sitten osannut kuvitellakaan miten vaikeaa ja stressaavaa voi olla raskaanaoleminen, niin kuin oppikirjasta meni kaikki "vanhat raskaudet"..

SANTSULI, kokeilin vasta tässä raskaudessa tota lämpöä, kun oon niin paljon lukenut siitäkin ja oli se 36,8/36,9 kun normaalilämpöni on 36,3. Kokeilen tota myöhemmin uudestaankin, voihan se olla sattumalämpö kun kerran vaan mitannut.

Paha olo jatkuu, aamuisin yleensä siedettävä kuvotus mutta kun alan kuopukselle laittaa sapuskaa niin etoo jo enemmän ja kun koululaisille laitan välipalaa myöhemmin, niin ei ole enää kuivayökkäily kaukana. Pahin olo on silti alkuillasta, kun on neljältä syöty lämmin ruoka ja tapana lepäillä sängyllä tunnin verran, niin siinä se oksetus iskee. Mutta tulkoon pahatkin oireilut, ennemmin kuin pienen menetys!!

*helene 6+6*

Vierailija
35/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille ja tasapuolisesti jokaiselle jaksuja omien vaivojensa mukaan,

Mun pakko tilittää omaa oloa ja tilannetta, kun en tiedä kelle kertoisin...:(

Siis 2 vk sittenhän tein positiivisen testin ja samoihin aikoihin osui vuotoa. Pientä tuhrua ja tositosi vähän verta tuli kerran oikeen "kaivelemalla" kuten Helene on todennut...ja hieman myös vatsaan/selkään koski. Siksi menin alkuraskauden ultraan eilen, ja ukkogyne oli siellä aivan varma että olen jo 8.viikolla vaikka väitin kiertoni olevan pitkä. No katteli kuvaa ja totesi "ei ole toivoa. kyllä sykkeen ehdottomasti pitäisi jo näkyä. Ei siis antanut mitään toiveita, kirjoitti vaan lähetteen sairaalaan km-lääkkeitä varten. Toivotti vaan "lykkyä pyttyyn". Meitsi sitten parkui siellä ihmisvilinässä kun muut ihmettelivät keltaiset stockan kassit kädessä..?!?! ;'(

Mies heitti suoraan sairaalaan, jonka naistenpolin päivystyksessä roikuin mieli mustana 5 tuntia!! Siellä sitten inhimillinen naislääkäri sanoi ettei mitään toivoa uskalla valaa mutta ei missään nimessä vielä anna lääkkeitä/tee kaavintaa koska päivistä ei voi olla satavarma. Eli tavallaan lähetti kotiin ja sanoi että ensi kerralla 2 viikon päästä katsotaan onko siellä joku matkassa vai oliko se tyly ukko sittenkin oikeassa......siis olisikai se toisaalta mahdollista mutta sitten ovulaation olisi pitänyt tapahtua vasta joskus kp26/27 kieppeillä.

Oli kyllä maailman julmin aprillipila!!!?!? Todella pitkä ja rankka päivä henkisesti kun ihan vuoristorataa mennään. Ekaksi ei mitään toivoa ja sitten pientä toivoa kuitenkin...on tuo tulevat 2 viikkoa kyllä tooosi piiiitkä aika!!!

Ja samaan aikaan esim. kamala kuvotus jatkuu. Miten on, tietääkö joku km:n kokenut että jatkuuko nuo oireet yleensä vaikka pieni olisikin jo kohtuun menehtynyt!??!

Kiitos että sain avautua täällä. ;)

sunshine ja rv:t täysi kysymysmerkki

Vierailija
36/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottauduin oman kuntani neuvolaan. Sain ajan jo huomis aamuks. Ultra sit 15.4.

Sunshine: ootko aatellut et tekisit uuden kotiraskaus testin?? Jos en väärin muista ni helene oli kai tehnyt uuden testin joka oli näyttänyt + tuhru vuodoista huolimatta.

Mun piti käydä apteekista ostamassa raskaustesti ja tehdä ku oli halu halu nähdä ne legendaariset kaksi viivaa siinä tikussa. Näinhän minä ne. Oli vaan melko haalee mut en malttanut oottaa huomen aamuun ni tein sen testin sit laimeesta päivä pissasta.

Jaksamista kaikille..

Vierailija
37/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis tuli tossa äske mieleen. että mitenkäs ko. tutkimus tehdään??

Käsitykseni on että katsotaan vain massun päältä sillä "dopperilla" (vai mikähän se oli). Mutta millonkas tämä alateitse tehtävä ultraus tehdään? todella varhaisessa vaiheessa vai? (vai milloinkahan se oli?) Eli tartteeko mun varautua alaröörien kaivelemiseen? (vai mistähän se oli) vai vaan valmistautua navan näyttämiseen? Kun ei toi kuitenkaa mikää lääkäri oo?!?! :D

tajusin muute olevani asiasta ihan pihalla ja ultra on huomenna...

Suhmura rv 9+3 (neuvolan mielest, omasta vasta 8+4) vai mitenkähän se nyt oli... ;)

Vierailija
38/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ultra tehdään yleensä nimenomaan alakautta, joten kannattaa varautua siihen, että joutuu housut alas laskemaan;) Tosin itsellä tehtiin kerran seiskaviikolla myös mahan päältä, mutta kaikki muut kerrat siis alakautta. Ei se NIIN hirveää ole;)

Helene - en ole saanut mitään kontrolliaikaa. En saanut edes sielä ihan ekalta kerralta viikolta neljä ja jotain vaikka siis silloin ei näkynyt sykettä! Nyt toisella kerralla kävin sitten yksityisellä. SInnehän voi mennä aina uudelleen, mutta en millään viitsi maksaa toista kertaa 100 euroa..Ajattelin nyt seurailla tilannetta ja puhua siitä sitten ens viikon neuvolassa. Tänäänkin on jonkin verran tullut vuotoa..

Mutta eipä muuta tällä kertaa Walpu rv 8+1

Vierailija
39/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu *Suhmura* , kannattaa laittaa puhtaat alkkarit :D Doppler on se, jolla neuvolassa kuunnellaan vauvan sydänääniä vatsan päältä.

*Paakkis* kyseli sisaruksille kertomisesta. Me kerrottiin heti alkuraskauden ultran jälkeen. Meilläkin esikoinen jo ennen sitä bongasi mahan ja kyseli vauvajuttuja. Luulen, että jos huonosti kävisi, en pystyisi sitä lapsiltakaan salaamaan. Eletään siis hetkessä :) Esikoinen on 4-vuotias. Joka päivä kyselee, minkä kokoinen vauva NYT on ja juttelee vauvalle masuun. Ymmärtää, että vauva on melkein vauvansiemen vasta ja syntyy vasta vähän ennen kuin Joulupukki tulee.

(.)

Voi apua tätä oloa. Väsyttää, oksettaa ja pyörryttää. Onneksi tämä jossain vaiheessa menee ohi! Yritän skarpata syömisteni kanssa. Raskausdiabetesruokavaliota pitäisi taas alkaa noudattaa. Vähän vielä lipsuu.

- Omppu ja PikkuA, rv 7+1

Vierailija
40/56 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks tuli puheeks.. Kiitos vaan konkareille oikaisusta!! Ja no tottakai joka tapauksessa puhtain "värkein" oltas menty.. Mut olin kyllä ihan asennoitunu tohon vatsan päälliseen ultraan.. ja no voihan se se vielä ollakin. ois siinä vähä aikaa miettiny, että mitäs nyt... Mulle vielä sanottii siellä että helpottaa jos virtsarakko on täynnä ku tuut, nii kohtu nousee ylemmäs tai jotai?!?!? Olin kyllä ihan satavarma että on vatsan päällinen.. joo pitää ehkä varmuuden vuoksi pohjustaa miestäkin, että voi olla että tavaraa tungetaan sisään... :D

Tiesin kyllä että tämä odotusaika on yhtä "tavaran" esittelyä, hyvän asian puolesta tietenkin. Ja siihen kuulema turtuu aika äkkiä.. Esim nyt näin vihreänä en voisi ajatellakaan että joku "herra gyne" tutkailisi sisustani.. Täällä ei kyllä miespuolisia olekaan... Huh, mutta kuulema ei sitä paljo enää ekan raskauden jälkeen/loppuvaiheilla mieti että kuka siellä kurkkii sisään :D

No näin sitä vasta oppii kun kohtaa uudet jutut,, Kenellekään ei varmaan ole tullut epäselväksi että ensimmäistä odotellaan :D Pitää nyt ihan varmuuden vuoksi kysyä, että "tavis" neuvolakäynnillä ei ole muuta kuin verenpaineen mittausta yms.. Että siellä ei tartte levitellä vai??? paitsi tietenkin nämä lääkärin luona visiitit...

O-ou, täällä ei taideta vielä käsittääkkään mitä sitä on tullut tehtyä ;D Ja no miten voisikaan, onhan tämä kaikki niin maailmaa mullistavaa, vaikka todella odotettu paketti onkin tulossa. Ja huomennahan vasta edes selviää, että onko ketään kotona, ja minkä ikäistä.. Niin ja vielä että montakos siellä luuraa :D

huominen on kyllä todella jännittävä päivä!! onneks on jo aamusta :D