Tarviiko Teneriffalla adapterin sähkölaitteita varten? (ev)
Kommentit (4)
mä en ole ikinä kyllä tarvinnut :O? Riippuuko hotellista sitten??.
Standardi on sama kun manner-Euroopassa. Anna mennä vaan.
En ole ikinä moista Teneriffalla tarvinnut.
Loma täällä Teneriffalla on ollut yhtä uutisjuhlaa, sillä muutama päivää sitten tällä ja naapurisaarella satoi lunta. Se on sentään aika kova juttu saarilla, jotka sijaitsevat Afrikan kainalossa. Siis ihan mahtavaa. Päätin juhlistaa lumentuloa siistimällä turpaani partatrimmerilläni. Naks. Ei surinaa. Naks naks. Mitä vittua? Mieleeni palasivat kotona lausumani sanat: Mä lataan tän partakoneen himassa, niin ei tarvitse raahata sitä laturia sinne Teneriffalle. Kone oli surahtanut matkalaukussa käyntiin ja trimmannut beauty boxiani lennon ajan. Siis aivan mahtavaa. Siispä järjestin pesueeni sievään jonoon ja läksimme etsimään paikallisista elektroniikkamyymälöistä huokeaa muuntajaa sopivalla adapterilla. Suureksi hämmästyksekseni kaikki elektroniikkakauppiaat olivat intialaisia. Ihan jokainen. Siis aivan mahtavaa. Tiesin suunnilleen minkä kokoinen koneeseen työnnettävän tapin tuli olla, joten ostosreissu ei käynytkään käden käänteessä vaan jouduimme koluamaan useammassa shopissa. Seuraava ongelma oli melkoisen kirjava hintataso, sillä eräässäkin myymälässä muuntajalaatikon kyljessä oli hintalappu: 149 euroa. Melko kallista. Ystävällisin ikinä tapaamani intialainen lupasi laitteen kuitenkin puoleen hintaan. Siis ihan mahtavaa. Lopulta löysin kolmesta paikasta muuntajan, joka silmämääräisesti sopisi koneeseeni ja hintakin oli sopiva, kymmenestä viiteentoista euroa. Olin unohtanut katsoa trimmeristäni vaadittavan volttimäärän, joten säntäsimme puolijuoksua takaisin hotellille hakemaan trimmeriä.
En tiedä oliko trimmerini ylle langetettu jokin teneriffalainen kirous, mutta nähdessään hienon kauneudenhoitovälineeni intialaisten mielestä kaikki muuntajat olivatkin täysin sopimattomia ja saisin halvemmalla kokonaan uuden koneen. Minulle esiteltiin pikkupoikien tukanleikkuukoneita, naisten pimpin siivousvehkeitä ja tavallisia partakoneita, mutta ei ainuttakaan partatrimmeriä eikä yksikään lähtenyt alle neljänkympin. Aloin tuskastua ja kolmannessa puodissa selitinkin pullealle myyjälle, että saan edullisemmin parturissa parran muotoilun kun ostan täältä koneen, jollaista en edes halua. Lisäksi ihmettelin, mihin vittuun se hetki sitten näkemäni kympin muuntaja oli yhtäkkiä hävinnyt? Mies suuttui ja iski tiskiin suurimman koskaan näkemäni karjakoneen, jolla keritään lampaita, mutta ei tehdä millimetrintarkkaa partataideteosta. Nais prais, tventyfaiv juoro. Kerroin miehelle, että hän voi sheivata sähköromulla suosikkilampaansa perseen hääyötä varten, mutta minä en kyseistä laitetta ota. Lisäksi koneessa oli töpseli, johon ei taatusti löytynyt Kravun kääntöpiirin pohjoispuolelta sopivaa pistoketta. Mies alkoi solvata minua ja perhettäni. Naks. Yhtäkkiä kuulin kaipaamani naksahduksen. Se ei tullut partatrimmeristäni vaan päästäni. Astuin intialaisen pyörykän eteen, porasin sormeni tämän otsassa olevaan kastimerkkiin ja esitin lyhyen tulevaisuudensuunnitelman: Sovitaanko niin, että et nimittele perhettäni tai ammun sulle uuden kastimerkin? Mies piti pyyntöäni kohtuullisena vaikka muuten kohtuuttomia pyysikin. Siis ihan mahtavaa.
Ei taida käydä sama adapteri kuin Englannissa?