~¤~ PikkuKakkoset vko 14 (30.03. - 05.04.2009) ~¤~
.. tässä linkki viime viikkoseen ..
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (28)
Täältä flunssan kourista huomenet :D
Lisbet: Ajattelin malttaa perjantaihin odottaa, jos ei täti ole silloin tullut meille niin testaan siis pe. kyll jänskättää. Toivotaan et sullakaan ei menkat tulis!!! Nyt siis jänskätään kaik yhes koos :D
Nyt liikenteeseen.. tyttö hoitoon ja töihin! :)
Leiriltä kotiuduttu. Oli tosi raskas leiri ja nyt taistelen palkasta kun työnantaja ei halua maksaa mitä siitä kuuluis maksaa. Oon jo antatanu asian Tehyn käsiteltäväks. Ärsyttää et pitää alkaa taistelee tälläsestä ja vielä enemmän ärsyttää et mun mittakaavassa luotettava työnantaja yrittää kusettaa palkoissa pientä työntekijää minkä ehtii. Taitaa nyt mennä työpaikka vaihtoon. Harmittaa ihan vietävästi mutta mun moraali ei taida antaa periksi että mä teen hikihatussa töitä ja yritän olla luotettava työntekijä ja sit työnantaja kusettaa. Eilen olin tosi vihainen, nyt lähinnä surullinen asiasta.
No mutta iloisempiin aiheisiin eli omaan napaan...=D Mulla taitaa olla piinaviikko käynnissä. Menkkojen pitäs alkaa viim viikon päästä maanantaina. Pitää vähän laskea noita kiertoja. Taitavat olla nyt 27-28 pitusia. Rinnat on alkaneet kipeytyä niin ku aina ennen menkkoja. Et siitä ei voi mitään päätellä.
Mutta nyt pitää alkaa keksii vapaapäiväksi jotain kivaa hommaa.... varmaan uuden työpaikan etsimistä...=D
Soffu kp 22/27-28 yk 1
Olen ollut hiljaiselolla parisen viikkoa kun on tämä lapsenteon hankaluus masentanut ja lääkärikäynti jännittänyt. Mut tänään kävin lääkärissä ja hyviä uutisia sieltä kuuluu. Ovuloin ihan normaalisti, munasarjat normaalit ja kohtu normaali (siis ei PCO:ta, endometrioosia tai muutakaan sellaista häikkää mikä vois jarruttaa raskautumista). Eikä se ollut huolissaan sen yhden kierron tiputteluvuodosta tai viime kierron pituudestakaan (14pv). Sanoi että joskus kroppa temppuilee, mulla tällainen kierron pituden temppuilu ei ole ollut kuin kaksi kuukautta kuiteskaan. Se voi kuulemma johtua mistä vain. Ja kun se yksi alkanut raskaus (joka meni kesken) oli silloin viime syksynä niin oli lääkärisetä sitä mieltä ettei ukkokullassakaan mitään vikaa pitäisi olla.
Tuli vaan niin suolainen hinta maksettua tuostakin reissusta että pistää miettimään kuinka kalliit ultravehkeet tuolla yksityisellä lääkärillä mahtaakaan olla. Mun lääkärilaskusta päätellen se vehje on koristeltu kullalla ja rubiineilla.
Mut hinnasta viis kun sain hyviä uutisia. Lähdin vähän hakemaan sitäkin zyban-kuuria et sais ton tupakoinnin loppumaan, mut lääkäri ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta lääkkeestä eikä sitä siis voinut määrätä. Sanoi kyllä että tupakointi ei ole syy siihen etten ole raskautunut. Se ei kuulemma voi johtua siitä. Mut ei se sitä tarkoita että jatkaisin tupakointia. Taistelu jatkuu sen tiimoilta.
Ja taisteluun myös lapsenteon kanssa. menkat alkaa näillä näkymin ensi viikonloppuna ja sitten oviksenmetsästykseen vain!
RokkiMamille suuret onnittelut. Olen ollut niin pitkään pimennossa että selailin vain edellisviikon pinon läpi ja tämä uutinen sattui mukavasti silmiini. Plussatuulia!
HUHUU pikkukakkoset!!!
Mun oli pakko tulla rapsaamaan hieman ku nyt kolmatta päivää nippailee kauheesti alavatsaa. Enimmäkseen oikeelta puolelta. Mulla on kuiteski kp jo 23/27-28 et ei tää kyl voi minkään mittakaavan mukaan olla ovis ku kohta pitäs jo kierto päättyä. Rinnat on kipeet mut aina tähän aikaan kierrosta muutenkin... Väsy on järkyttävä mutta se johtunee ihan varmasti leiristä etten oo viel ihan palautunu. Et ihmeellisiä noi nippailut.... Millos sillä uudella raskaustestillä saikaan jo mitata? Ja mun ei pitäny alkaa yhtään stressaa ja oon jo nyt testailemassa...=DDD
Mites muilla? Onkos *Lisbetillä* minkäänlaisia oireita?
*OuMamma*: Onhan noi yksityisillä lääkäreillä käymiset aika kalliita mutta mäkin kun kävin yksityisellä viimeks alkuraskauden ultrassa ni tuntu kyl siltä et sitä ilon ja onnen määrää ei voi rahassa mitata kun saa asialleen varmistuksen. =)
Nyt täytyy mennä hemmottelee perhettä ja leipoo pullaa ku äippäliini on ollu koko viikonlopun poissa.
Soffu kp 23/28 yk 1
*CHLIPPA*
Onko täti pysyny poissa? Tuuthan viimeistään sitten testin jälkeen kertomaan tuloksen? =)
*OUMAMMA*
Olipas kiva kuulla, että kaikki oli sulla hyvin! =) Nyt vaan toivotaan pikaista plussaa! =)
*SOFFU*
Joo, hiljaista on.. En tiedä missä kaikki pikku2 oikeen piileskelee. Olis kiva kuulla kuulumisia. Sä kyselit oireista.. En oo viitsiny *etsiä* oireita, mutta olen huomannut aika ajoin jommallakummalla puolella alavatsaa nipistyksiä. Mutta yritän olla huomaamatta oireet (jos ne nyt niitä on), ja katotaan sitten viikon päästä kun/jos tarvii testiä tehdä, et mikä on tikun tulos. Toivotaan, että nuo sun nippailut (ja tietenkin omatkin) ovat *just niitä oireita!! =)*
*OMA NAPA*
Ei kommentoitavaa.. Katotaan millon on seuraavan pupuilun aika..
Tässä parin tunnin sisällä saunaan, kunhan saa tuon pojan nukkumaan..
*=) Lisbet, kp 23/31-44, yk 7.*
joten oireita (raskaus tai menkkojen alkua) vaikee tunnustella kun joka paikkaan särkee ja paikat arat. :(
mietin vaan tota buranaa et mitenköhän sallittua sen popsiminen on JOS olis raskaana???
Huomena, to tai pe teen testin.. katotaan miten maltan... viel ei menkkoja ainakaa oo kuulunu ja näil hetkil olis pitäny alkaa..
pupuilu intoa muruset :) ilmotan heti ku testi on tehty :D
Tosissaan porukkaa kadonnut... Tuntu, että viime viikolla oli jo tähän mennessä ihan hirveesti kirjotusta =)
Chilpalla, Lisbetillä ja Soffulla kaikilla piinaviikko meneillään!!! Ihanaa tuo oireiden tunnustelu :) Toivon mukaan osuisivat oikeaan!!! Ja Chilppa heti sitten tänne kertomaan!!!
Pitiköhän jotain muuta kommentoida... Luultavasti, mutta unohdin jo:)
ON: Eipä ihmeitä. Ovis on jossain tuossa viikonlopun paikkeilla, vähän jälkeen luultavasti. Ei olla vielä hirveesti tässä tädin poistumisen jälkeen pupuiltu, mutta eipä tuo vielä siihen vaikuta :) Täytyy alkaa loppuviikosta ryhdistäytymään!!
Yritän lähinnä olla ajattelematta koko asiaa, jos se auttais ;) Soitettiin tänään sieltä duunipaikastakin, jonne hain. Oli pistäny mun numeroa eteenpäin, kun tiedossa ois joku toinen paikka, jossa ois se mun toivoma 12h/vko työaika... Soittelevat kuulemma varmaan perään sitten!!! Ihan kiva, mutta mulla meni jotenkin vähän innostus ohi=) En tiiä miten se nyt niin... Varmaan kun ehti jo asennoitua tähän vapaaseen...:) Hassua... No katellaan mitä päätetään, kun/jos soittelevat :)
Kauniita unia!!
Kaisa4, kp 12/30, yk 5
Ajattelin nyt vain ilmotella, kun täällä on niin hiljasta, että tätin pitäis tässä kurvata to-su välillä jos olis niiko tullakseen. Jos ei näy niin on kai aika ostaa itsekkin testi. Nippailuja on ollut molemmin puolin, sekä vähän normaalia ylempänäkin... Todenäkösesti se täti sieltä kurvaa kyllä viime hetkillä. Odotellaan...
Lyylikin kanssa tätiä odotellaan. Paitsi on meillä se ero että mä tiedän että se tulee :) siis ei oviksen aikaan touhuiltu lainkaan kun mökötin lapsettomuusajatusten kourissa (mitkä osoittautuivat lääkärissä siis turhiksi mökötyksiksi). Toivotaan että sulla Lyylikki ei tule ja se tulee mulle vaikka sunkin edestä.
Tänään tuli samanlainen "lurahdus" kuin viime kierrossa. Eli pruitsis, tuli verta ehkä teelusikallinen ja se siitä. Lauantaina pitäisi sitten alkaa toden teolla. Lääkäri sanoi ettei tällaiset pruiskahdukset kuulemma haittaa mitään raskautumisen kannalta.
Me odotellaan tyttären kanssa kovasti kevättä. Luontoäiti ei vain ole samaa mieltä meidän kanssa kun puskee koko ajan lunta lisää :) Mä niin haluaisin jo rannalle ottamaan aurinkoa. Niin ja kesäaamuisin koirien kanssa metsään kävelylle kastepisaroiden kimmeltäessä mättäikössä. Ihanaa... mä olen kyllä niin kevät/kesäihminen kuin vain voi olla. Onneksi ei enää montaa kuukautta tämä synkkyys kestä enää.
OuMamma yk 10? kp 27/30
Yhtä hymyä on tää nainen.... PLUSSAAAAA näytti ilta pisusta, kun en malttanut tietenkään aamuun odottaa.. pikkusen vaalemapi oli kuin toinen viiva. mutta selvä viiva ja se riittää mulle! nyt vaan alkaa seuraavat toiveet.. (ettei tulis kesken tai olis mikään tuulimunaraskaus) mut nyt onnellisena plussasta, yritän mennä nukkumaan... jutskataan huomen lisää... :) JEEEEEEEEEEEEEEEE......
*CHLIPPA*
Super Hyper Ihanat Onnittelut Plussasta!! =) Voi ku tämä *plussa-aalto* nyt jatkuis ja pitkään täällä pikkukakkosissa. Millonkas sulla on laskettuaika? Voin sitten päivittää sun tiedot tuonne esittelypinoon.
*KAISA4*
Pupuiluintoa sinne teille! =) Toivotaan, että plussa tulee sinnekin!! =)
*LYYLIKKI81*
Kumpa se täti ryökäle ei sitten kuitenkaan tulisi sinne teille =) Pidä ajan tasalla! =)
*OUMAMMA*
Joo, mä oon kans *NIIN* kevät/kesäihminen, vielä enemmän kesäihminen kuitenkin =) No, ei tässä oo montaa kuukautta enää kesään!! =)
*OMA NAPA*
Nothing to report.. En usko, että oon raskautunu, mutta katotaan nyt sitten ens viikolla.. Mullahan on sitten se lääkärikäynti (ultraa munajohtimet) 22.4, joten jos ei nyt plussaa tuu niin jospa sitten saisin jotain apuja epäsäännöllisiin menkkoihin ym.
Aurinko jo paistaa ja pihalla on vaan -1 aste. Taidetaan taas mennä plussanpuolelle =) Eli ulkoilua, ulkoilua =)
*=) Lisbet, kp 25/31-44, yk 7.
Tulin vain kirjoittamaan onnittelut chilpalle. Mahtava juttu <3 Vielä jonakin päivänä toivon itsekin tuntevani tuon saman onnellisuuden tunteen.
Käythän välillä kertomassa odotuskuulumisia?
OuMamma
Ja tuu kertoo heti mitä oireita on nyt????? Mä voin sitte etsiä ne samat iteltäni ja päätyä siihen että raskaana ollaan myös täällä...=DDDD Mitä sitä nyt testaamaan edes ko jos kerran samat oireet löytyy...=DDDDD
No joo, mä löysin eieln kasan oireita itestäni mut nyt suurin osa on jo hävinny...ääähhhh! En tiiä voishan sitä testata jo viikonloppuna mut katotaan nyt.... onkohan se uus testi kallis joka näyttää jo 4 päivää ennen menkkojen alkua....?
Soffu kp 25/28 yk 1
*SOFFU*
Se testi on *CLEARBLUE-digitaalinen* testi ja maksaa n. *15€*. Ainakin täällä meillä päin.. Ihan hyvin voit testata jo viikonloppuna ja tuut sitten *HETI* kertomaan, et mikä oli tulos!! =) Peukut on pystyssä!! =) Mitä oireita sä oot huomannu? Mulla nippailee sillon tällöin molemmin puoli napaa (eli ei tuolta alavatsasta tai kohdusta tms). Sen takia en oo yhtään varma, että olisin raskautunu.. Mutta katotaan.. Keskiviikkona tai torstaina teen testin, jos on tarvetta enää..
*CHLIPPA*
Tuuppas kertomaan tosiaan ne sun oireet ym. Nii ja se sun LA!! =)
Kävin pojan kans tänään pitkästä aikaa kaupungilla. Oli tosi kiva päivä, pikkusen vaihtelua ns. tavalliseen arkeen..
Jospa lähtisin pikkusiskolle katsomaan illan ohjelmat (mm. Sairaala ja Sillä Siisti). Saa rauhassa katsoa! =)
*=) Lisbet, edelleen kp 25/31-44, yk 7 (oiskohan dpo 7 ???)*
hellou :)
tein testin niillä mitä saa ärrältä. eli halppis testeillä... lauantaina näytti viel negaa clearbluen testillä. ja menkkojen olis pitäny alkaa muutama päivä sitten. ja eilen tosiaan testasin :) on se vaan upee tunne, itkuhan siinä pääsi. oli sellanen olo et menkat alkaa... mahassa sellanen paine ja alamahaa nippaili. tänään (heti kun sai tietää asiasta) niin on sitten se kuvotus alkanut.. ei vielä paha.. mutta huomaa kyllä jos ei ole 4h syönyt :D eli 9kk nälkä alkakoot :D
nännit on arat, ei vielä rinnat onneks vielä..
ja tällä vauva.fi laskurin mukaan LA olis 8.12 (rv. 5+2) tai jotain---- kerron ku saan asiantuntijan laskelmat :)
tulen tiestysti tänne teitä moikkaan, kannustaan ja kertoon kuulumisia.. ens viikolla soitan sit neuvolaan... jokos muilla nappaa?
*Lisbet*: Pidän peukkuja ja varpaitakin pystyssä että täti pysyy tällä kertaa pois :) Joko olet bongannut oireita suuntaan tai toiseen?
*Chilppa*: ONNEA !!!!!! Nyt sitten pinoutumaan tuonne o-puolen pikku2-pinoon.
*Soffu*: Ärsyttävää tuollainen että joutuu taistelemaan rahoistaan :( Toivottavasti saat palkan niin kuin se kuuluukin olla. Peukutuksia sullekkin että täti pysyy poissa :)
*OuMamma*: Kiitos onnitteluista :) Hienoa että sait hyviä uutisia lääkärireissulta :) Mä oon menossa alkuraskauden ultraan yksityiselle tuossa pääsiäisen jälkeen ja hirvittää jo valmiiks ku tietää että sieltä tulee vähintään joku 70-80 euron lasku :P Mutta pääasia että saa tietää onko kaikki kunnossa.
*Kaisa*: On se vaan hassua että sitten kun ehkä olisi töitä tiedossa niin tekeekin mieli jäädä kotiin :D Mulla vähä sama fiilis.
*Lyylikki*: Onko tätiä näkynyt?
Omanapa: Olo vaihtelee, pari päivää ollut huono olo päiväsaikaan (illalla loistava olo..) mutta ainakaan tänään vielä ei ole päässyt yllättämään. Huimaus vähentynyt mutta tissit aremmat kuin vko sitten.
RokkiMami rv6+4(?)
No pakko oli käydä ostamas se digitesti ja negahan sieltä tuli...=( Nyt olis niinko kolme päivää ennen menkkoja. Onhan tietty vielä pieni toivenripe sillä viime raskaudes sain plussan vasta kun menkat oli myöhäs viikon. Sitä ennen ei juurikaan näkynyt mitään joten jos mulla ei sitä hormoonii viel tarpeeks erity. Mut joo, todennäkösesti uuteen kiertoon lähdetään maanantaina.....
Käytiin lapsimessuilla jotka oli tosi hyvät. Poitsu sai leikkiä siellä koko aamupäivän ja nyt nukkuu onnellisena tuolla sängyssään. Illaksi pitäs mennä tapaa mammakaveria joka on viimesillään raskaana.
*Kaisa ja rokkimami*: Mulla oli tosi vaikee lähtee kouluun sillo ku lähdin hoitovapaalta ed. kerralla. Mietin viimesen kuukauden ajan sitä koko ajan et mitäs jos jatkaisinki hoitovapaata. Mut sit ku menin ni olipa se vapauttavaa ku sai tehä jotain aivan muuta.... Nyt tietty on taas hinku jo kotiin...=D Näin se menee!
*Lisbet*: Siis mulla on lähinnä tää rintojen arkuus ja välillä nippailee alavatsaa. Mut nää rinnat on ihan megakipeet et se on outoa. Katsellaan!!
Nyt kahveelle...
Soffu kp 26/28 yk 1
*ROKKIMAMI*
Niinku tuossa aikaisemmin viikolla jo totesin, niin en oo viitsinyt/jaksanut hirveesti oireita etsiä, kun on monta kiertoa ollut muka *niin selvät oireet* ja sitten on kuitenkin täti tullu paikalle. Toivotaan, että täti on nyt sitten hukannut osoitelapun tänne meille =)
*LYYLIKKI81*
Sama kysymys multakin: eli onko täti tullu vai oottaako testi kaapissa?? =)
*SOFFU*
Joo, älä nyt vaan luovuta vielä!! Kuulostaa lupavalta nuo "tissioireet". Odotellaan nyt rauhassa ja katotaan mitä ens viikko tuo tullessaan!! =)
*OMA NAPA*
Jepulis, eli en oo tosiaan halunnut *etsiä* oireita, mutta nyt olen tässä parin tunnin aikana huomannut, että mulla on yhtäkkiä alkanut tuleen ns. vesimäistä valkkaria. Ei sitä siis litra tolkulla tuu, mutta ku tässä oli siis semmoinen "kuivakausi" välissä.. Ei mulla viime kierrossa tämmöistä ollu.. Voi tieten olla *väärä hälytys*. Mutta nyt sitten tosiaan ootellaan ja katellaan! =) Jos testaan torstaina, niin mulla olis vielä tässä 5 päivää aikaa kärvistellä..
Mies lähti just poitsun kans kauppaan ja mähän otan heti irti kaikesta rauhasta! =)
*IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE & PUPUILUINTOA!! =)*
*=) Lisbet, kp 26/31-44, yk 7 (dpo 8 ???)*
että kyllä se täti tuli käymään, mutta en ole yhtään pahoillani. Olen vain tyytyväinen että bongasin oviksen ihan oikein ja kiertokin oli vain 34 pv, kun edellinen sen 49. Ehkä tämä tästä. kunnon yritys päälle uuteen kiertoon. Tsemppiä kaikille!
*SINISINI*
Pahoittelut tädistä, mutta ei muuta kun nokka uutta kiertoa kohti! =)
*CHLIPPA*
Peukutuksia sinne sulle *piinaviikolle*!! =) Vaikka eipä sulla viikkoa enää olekaan ;) Millonkas olet meinannu testata?? Älä paljoo tuijota oireita, kun niitä on myös semmoisia, joilla ei oireita ole ollenkaan (ite oon oikeen "mestarietsijä", joten olen paraskin puhuja)!! =)
*SOFFU*
Miten meni reissu? =)
*OMA NAPAA*
Takana on pupuilematon viikonloppu takana (tai siis viikko oikeestaan, kun viime viikon tiistaina ollaan viimeks pupuiltu). Ei mulla oikeen oo fiiliksiä ollukaan ja en oo halunnut semmosta "pakkoseksiä". Laskin että mulla alkaa tämän viikon lopulla piinaviikko. Menkat pitäis alkaa ens viikon keskiviikkona, jos alkaa.
Siinä "uutiset"..
*=) Lisbet, kp 22/31-44, yk 7.*