Olipa taas oikein ystävällisiä hoitajia..
Menin viisi päivää kestäneen kuumeen ja oksentelun vuoksi päivystykseen eilen. Olen aika herkkä ja paikat olivat kovan kuumeen jäljiltä tosi arat..
Hoitaja alkoi suorastaan vittuilemaan minulle ja antoi ymmärtää että tulin sinne ihan turhaan.. Raivostuin hänelle ja sanoin ihan suoraan mitä mieltä olin hänen käytöksestään.. Sen jälkeen hänen lauseensa alkoivat minulle aina " Ole ystävällinen..." tosin kiukkuiseen sävyyn tämänkin...
Vieläkin harmittaa tuo käytös..
Kommentit (29)
ja totesi että sillä 2-vuotiaallamme on vaan joku virus ja ei tarvitse mitään lääkettä.. en siis uskonut ja vein illalla päivystykseen... tuoltakin ois vältytty jos se olis se lääkäri laittanut lähetteen alakerran labraan...siitäki ois tietty voinut tehdä valituksen... t. 2
kohdella potilasta asiallisesti.Ei oo liikaa pyydetty.
Olen siellä kerran lapsen kanssa käynyt, se riitti. Vaikka ei ole vakuutusta, niin sen jälkeen olen vienyt yksityiselle. Ja jos toi 2 v keuhkokuuma tapaus oli sieltä, olen iloinen, että vein yksityiselle, kun lapsella oli keuhkokuume.
Joille on noussut vallakäyttö hattuun, ei osata enää tehdä objektiivista arviota potilasta kuunnellen. Vaan jopa kilpaillaa siitä kuka saa kotiutettua enemmän potskuja jotka eivät tarvitse heidän mielestään lääkärin tapaamista. Harva sitten antaa palautetta, vaikka lapselle seuraavana päivänä todettaisiin vakavampi tauti.
Sh
Eli olen itse kokenut tällaista kilpailua. Kun kollega ei tykännyt minusta, hän tahallaan teki juuri päinvastaisia päätöksiä kuin mitä itse olin tehnyt. Hän sekaantui asioihini ja yritti mustamaalata minua koko ajan osoittamalla, että tekemäni päätökset olivat virheellisiä, mitä ne eivät yleensä olleet. Potilaiden edessä ei mielestäni voi kinastella, joten yleensä olin vain hiljaa ja annoin tämän toisen sitten tehdä sen, mitä halusikin.
toinen hoitaja
kiikuttanut lääkäriin ellei voinnissa muuten ole ollut aihetta. Toki lapset ovat väsyneitä,syövät huonosti jne,mutta todella harvoin kuumeen syy on ollut mikään vakava,ei muistaakseni koskaan,toki on sitten ollut angiinaa välillä,muttei sekään pakota menemään päivystykseen.
Jos ja kun on noussut, on ollut muutakin kuin pelkkä flunssa.
Niin 4kk ikäisellä vauvalla 40 asteen kuume ei ole normaalia! Vanhemmilla lapsilla kylläkin, mutta ei noin pienellä.
miksi käymme yksityiseillä. Onneksi Mehiläinen ja Dextra päivystävät 24 h.
Mielestäni ei ole oikeutettua missään tilanteessa purkaa kiukkua SAIRAASEEN ihmiseen tai hänen omaiseensa. Olisiko tuossa vaiheessa kyseessä työuupumus ja sairasloman paikka? Onko hoitajilla tyylinä kokea itsensä korvaamattomiksi ja siksi tulevat töihin vaikka pää kainalossa?
Opetusalalla on vähän sama henki. Moni kolleega tulee sairaana (jopa kuumeessa!) töihin ja joku niin stressaantuneena, että ei meinaa henkeä saada vedettyä. Ihmettelen tätä kovasti. Miksi ei jäädä kotiin toipumaan? Miksi ei haeta sairaslomaa? Sen saaminen tarpeen vaatiessa on ihan yksinkertainen homma ja meidän kaikkien työntekijöiden oikeus - ja velvollisuus! Sijaisen saa kuitenkin -ainakin opetusalalla, kun on noita vastavalmistuneitakin liuta työttömänä. Miten sairaan- ja terveydenhoitoalalla? Onko vaikea saada sijaisia? Vain onko sijaistenottokielto?