Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas oikein ystävällisiä hoitajia..

Vierailija
29.03.2009 |

Menin viisi päivää kestäneen kuumeen ja oksentelun vuoksi päivystykseen eilen. Olen aika herkkä ja paikat olivat kovan kuumeen jäljiltä tosi arat..

Hoitaja alkoi suorastaan vittuilemaan minulle ja antoi ymmärtää että tulin sinne ihan turhaan.. Raivostuin hänelle ja sanoin ihan suoraan mitä mieltä olin hänen käytöksestään.. Sen jälkeen hänen lauseensa alkoivat minulle aina " Ole ystävällinen..." tosin kiukkuiseen sävyyn tämänkin...

Vieläkin harmittaa tuo käytös..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoolainen kohtelu, harmittaa kun menee sairaana/ lapsi sairaana päivystykseen ja kohtelu on sit mitä milloinkin..ymmärrän että hoitajilla paineita riittää, mut ei se meidän potilaiden vika ole ettei määrärahoja ole...

Vierailija
2/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me vietiin tyttö (2v) sinee tossa ennen jouluu kun sillä oli 40 asteen kuume (oli muutenkin ollut paljon kipeenä ja yskä oli kestänyt pitkään) vastaanottotiskillä se hoitsu tokas että ei kuume ole päivystysasia.. (lapsi siis 2v ja kuumetta 40.0) keuhkokuumehan sillä sit oli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me vietiin tyttö (2v) sinee tossa ennen jouluu kun sillä oli 40 asteen kuume (oli muutenkin ollut paljon kipeenä ja yskä oli kestänyt pitkään) vastaanottotiskillä se hoitsu tokas että ei kuume ole päivystysasia.. (lapsi siis 2v ja kuumetta 40.0) keuhkokuumehan sillä sit oli...

Kuume EI ole päivystysasia. Eri asia on sitten kaikki muu lapsen vointi. Sä itse nyt takerrut tuohon kuumeeseen ja jos olet esittänyt asiasi noin niin tietysti sulle on sanottu, että kuume ei ole päivystysasia.

Vierailija
4/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulla tosiaan mennään päivystykseen mitättömissä asioissa. Menkää privaattiin, jos pitää saada palvelua silloin, kun itse haluaa.

Vierailija
5/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku urpo menee kuumeen takia viikon kiireisimpään aikaan päivystykseen!

Kuume, flunssa, nuha ja köhä ei ole syitä päivystykseen menoon!

Vierailija
6/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pronaxen&panadol yhdistelmän jälkeenkin oli 39.6.. ja heti aamulla oli noin korkee kuume. (lisäksi tytöllä oli ollut flussaa monta viikkoa putkeen, myös yksi todettu korvatulehdus, johon ei saanut antibiootteja... tiesin heti että nyt on keuhkokuume kyseessä.. kai se on se äidin vaisto :) t. 2

Vierailija
7/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pohjekivun takia päivystykseen, sitä oli jo kolme päivää kestänyt. Mieshoitaja kävi viereisessä huoneessa kysymässä neuvoa toiselta hoitajalta, että mitä tehdään. Toinen hoitaja tokaisi "ota verikokeet ja odottakoon huomiseen omalääkärin vastaanotolle, kun on kerran odottanut jo kolme päivää". Enpä ehtinyt omalääkärille odottaa, kun jo aikaisin aamulla soittivat puhelimella päivystyksessä, että nyt heti ultraääneen, verikokeissa verenhyytymisarvot korkealla ja veritulppahan sieltä paljastui.

Mutta ärsytti toi "odottakoon huomiseen kun on jo kolme päivää odottanut"

Vierailija
8/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla ulosanti itselläsi!

Kakkosen käynti ei ollut turha, koska lapsella oli keuhkokuume.

Vierailija
9/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulla tosiaan mennään päivystykseen mitättömissä asioissa. Menkää privaattiin, jos pitää saada palvelua silloin, kun itse haluaa.

Vierailija
10/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri antoi jumppaohjeita ja sanoi, että joudan kotiin. Vaadin röntgenkuvat ja kävi ilmi, että selkärangassani oli murtuma...

Vierailija
11/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nikamassa murtuma ja tk- lääkäriltä sai lähetteen fysioterapiaan. Kävi yksityisellä, sai lähetteen kuvauksiin jossa tämä selvisi.

Vierailija
12/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos potilas itse käyttäytyy huonosti, luonnollisesti kaikkea ei tarvitse kestää. Mielestäni silloinkin täytyy säilyttää asiallisuus. valittakaa ihmeessä noiden hoitajien osastonhoitajalle. t. sh

Vierailija
13/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se potilas voi tietää, mikä käynti on "turha", mikä ei. Sitä vartenhan sinne juuri mennnään, että saadaan tietää, mikä vaivaa!

Vierailija
14/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska sitä palvelua sitten julisella saa??silloin kuin ei iste halua??

"

Tuo on niin totta. Jos olo on sietämätön on päästävä hoitoon. Piste. Sen takia maksan veroja. Ja kun pääsee päivystykseen (esim. Espoossa hammaspäivystys) ne koko ajan puskee yksityiselle: mene yks.suukirurgille, meillä on niin pitkä jono, mene yks. suuhygienistille, saat paremmin aikoja. Pöyristyttävää.

Vierailija
15/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska sitä palvelua sitten julisella saa??silloin kuin ei iste halua??

"

Tuo on niin totta. Jos olo on sietämätön on päästävä hoitoon. Piste. Sen takia maksan veroja. Ja kun pääsee päivystykseen (esim. Espoossa hammaspäivystys) ne koko ajan puskee yksityiselle: mene yks.suukirurgille, meillä on niin pitkä jono, mene yks. suuhygienistille, saat paremmin aikoja. Pöyristyttävää.

No mitä näiden yksittäisten työntekijöiden tulisi tehdä? Tulla vapaa-ajallaan palkattomana töihin jotta sinä pääset heti hoitoon?

Ja tiedoksi vain kaikille: Monessa paikassa (jokaisessa) on toimintaohjeet jonka mukaan toimitaan. Eli eivät ne päivystyksenkään työntekijät kiusallaan jätä kuumeista lasta hoitamatta.

Vierailija
16/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keuhkokuumetta sairastava lapsi pitää jättää hoidotta.

Jos on, sillä yllytetään sitten hoitovirheeseen.

Vierailija
17/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joille on noussut vallakäyttö hattuun, ei osata enää tehdä objektiivista arviota potilasta kuunnellen. Vaan jopa kilpaillaa siitä kuka saa kotiutettua enemmän potskuja jotka eivät tarvitse heidän mielestään lääkärin tapaamista. Harva sitten antaa palautetta, vaikka lapselle seuraavana päivänä todettaisiin vakavampi tauti.

Sh

Vierailija
19/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle, vajaa 4kk, nousi yöllä kuume lähes 40 astetta. Vein aamulla (perjantai) Peijakseen, päästiin lääkärille, joka haukkujen kera lähetti takaisin kotiin. Olin kuulemma hysteerinen äiti jne. Maanantaina kuumeen edelleen jatkuessa vein vauvan omalääkärille tk:seen, jolloin lähetti meidät Jorviin. Jorvissa sitten otettiin asianmukaiset kokeet ja selvisi, että vauvalla on munuaisaltaan tulehdus :-(

Osastolääkäri oli raivoissaan, kun kuuli että Peijaksesta lähettivät meidät kotiin ilman kokeiden ottamista. Kuulemma olisi ehdottomasti pitänyt niin pieneltä ottaa.

Osastolla oltiin viikon verran.

Vierailija
20/29 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten asiat ei ikinä parane!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä