päiväkodissa ei yhtään katsota mitä lapsi pukee päälleen ulos lähdettäessä
pari vuotias on kyseessä,milloin on märät villasukat,milloin t-paita haalarin alla,milloin pissat housussa ja poika umpijäässä!
Kysesssä on omatoiminen lapsi ja tosiaan hänen pukemiseensa ei kiinnitetä huomiota,niin ja varavaatteita olisi lokero pullollaan.
Kommentit (5)
Ei meillä vaan vetele..
T: pph (joka päättää mitä lapset pukevat ulos eikä mitään saa riisua luvatta)
viimeksi eilen oli lapsella pelkkä t-paita haalarin alla, ja haalari vielä napaan asti auki. Olen sanonut hoitajille syksyn aikana kolme kertaa ja johtajalle kerran. Mitä vielä voisi tehdä?
Meidän lasten pk:ssa tarkastetaan eskareita myöten mitä vaatteita lapset pukevat päälleen (jos siis pukevat itse) ja meillä on kyllä aina olleet lapset asiallisesti puettuja. Sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän.
Meillä taas ongelma on toisin päin. Meidän päiväkodissa pakotetaan pukemaa ihan liikaa päälle. Kuumaverinen poika aina itkee hikipäässä,kun on liian kuuma.
Samat vaatteet pakotetaan laittamaan päälle olipa ulkona sit -10 tai +5.
Ja näitä vaatteita on sen takia päiväkodissa, että jos sattuu, että aamulla on -10 ja päivällä lauhempaa, että ei tarvi aamulla palella. Mutta ei. Päivällä samat vaatteet vaan taas päälle ja sit on hiki.
Meidänkin 5-vuotias on monesti itse saanut päättää vaatetuksensa eivätkä hoitajat ole huomanneet mitään!! Esim. kerran pakkasella oli päällä välikausihousut ilman villahousuja jne. Kaulahuivi lähtee leikeissä pois päältä ja sitä ei tietenkään laiteta takaisin jne.