Nipotan nyt vähän kaverin käytöksestä.
Olen tilannut Meidän Perhe- lehteä ja Vauva-lehteä. Kaverini tykkää myös lukea noita lehtiä ja olen antanut aina itse luettuani lehdet kaverille luettavaksi. Ja jos en heti ole muistanut antaa, niin hän muistaa kyllä pyytää. Hän on joskus antanut minulle luettavaksi ostamiaan irtonumeroita jostain lehdistä.
Nyt tilasin Kotivinkin ja vein numeron luettuani sen hänelle. Kaveri tuumasi tähän, että voi en mä tartte tätä kun mulle on jo kauan tullut Kotivinkki. Jaa-a.
Alkoi ärsyttämään ja peruin vauvan ja meidänperheen kokonaan. Nyt meille molemmille sitten tulee Kotivinkki.
Kommentit (19)
Ei ne mun lukemisesta mihinkään kulu. Aina olen palauttanut jokaikisen lehden, jonka hän on minulle lainannut ja samoin hän palauttaa mun lehdet luettuaan.
Joten tätä en ymmärrä nyt.
Ap
Voisko kuitenkin olla kyse vaan siitä, ettei kaveri ole tajunnut. Joskus kun on oikein kiireinen ja stressaava elämäntilanne, ei tule tajunneeksi asioita oman navan ulkopuolella ja vasta myöhemmin tajuaa, miten hölmösti on joissain asioissa käyttäytynyt. Ehkä ystäväsi ei olekaan läpimätä... vaikka idiootilta kuulostaakin :).
Olitteko sopineet erityisesti niin, että kaikki nyt ja tulevaisuudessa ostettavat ja tilattavat lehdet jaetaan toisten kesken?
JOs ette, niin mä en oikein ymmärrä miksi loukkaannuit.
vähän erilaisia lehtiä.
Ei minulle ehkä ihan heti tulisi mieleen tarjota edes. Olen kait tyhmä?
vähän erilaisia lehtiä.
Ei minulle ehkä ihan heti tulisi mieleen tarjota edes. Olen kait tyhmä?
Ei varmaan ole tullut ajatelleeksi että haluaisit myös luettavaksesi nuo kotivinkit koska muuten ei varmaan olisi noin paljastanut että hänelle se KV tulee.
ymmärrä tätä ongelmaa. Onko teillä sopimus että kumpi tilaa ja mitä lehtiä? Jos sinä haluat jakaa omat lehtesi, miksi toisen pitäisi haluta jakaa omansa? Minua ärsyttää eniten nämä tyypit jotka luulee että toiset lukee ajatuksia, pitäis kaikki tajuta ja tehdä niin kuin toinen olettaa...
Eihän nyt hyvänen aika ystävien ja kavereiden kesken joka asiasta pidä tehdä sopimusta, vaan mun ystäväpiirissä ainakin ajatellaan asioita vähän omaa napaa pidemmälle. Kyllä yleensä järki päätä pakottaa sen verran, että jos toiselta saa lainaan esim. lehtiä, niin tajuaa tarjota vastaavaa toisellekin. Sitä voi kuulkaa olla ihan huomaavainen ilman mitään sopimuksiakin.
että olet myös kiinnostunut tuosta lehdestä. Miksi muuten olisi paljastanut sinulle, että hänkin sitä tilaa.
En suuttuisi, mutta kysyisin ehkä, miksei ole asiasta maininnut, niin sinun ei tarvitsisi tilata lehteä itsellesi.
Jos teillä oli sopimus, että kaikki lehdet jaetaan, ymmärrän suuttumuksesi. Mutta jos vain oletit, että kaverisi osaa/tahtoo toimia juuri haluamallasi tavalla, ei mielestäni suuttumiseen ole aihetta.
Ihmisillä on erilaisia toimintatapoja, katsos.
eihän kaverilla tietenkään ole mitään velvollisuutta antaa lehteä sinulle luettavaksi, mutta fiksua olisi ollut kysyä!
Aika noloa lukea aina toisen lehdet ilman että edes kysyy, kiinnostaisiko sinua tämä. Ystäväsi taitaa olla hieman moukkamainen.
että koskas saisin lehden luettavaksi, mutta ei tajua kysyä, että haluaisitko lukea hänen tilaamaansa lehteä? Joko hän ei ole oikein järjen jättiläinen tai sitten hänellä on käytöstavat hukassa. Onko hän muissaksi asioissa itsekäs "minä minä" tyyppi?
että ap:n kaveri on jossain määrin itsekäs ja ajattelematon. Lisäksi ap on hieman turhan kiltti ja liikaa muita ajatteleva - ei kuulu nykymeininkiin.
Itsekin olin riittävän pitkään liian kiltti ja muut huomioiva. Sitten lopetin. Nyt käly, jonka kanssa puhun kerran vuodessa puhelimessa, ei enää saakaan niitä luistimia omille lapsilleen, joita 'ihan sattumalta muistaessaan kysyy' sen ainoan puhelun aikana. Itse lupaan ne tuoda, mutta voi voi, ne sitten ihan sattumalta unohtuvat kotiin. Ikävää, mutta sellaista se on.
En säästä tiettyjä lehtiä tietylle kaverille. En usko että ne tietävät täsmälleen mitä lehtiä mulle tulee, ja minä nyt en ainakaan tiedä mitä lehtiä ne tilaavat.
Onko tällä Kotivinkki-kaverilla vain yksi ystävä, jos ap on niin yllättynyt ettei ole saanut lehtiä?
Olen ehkä liian kiltti. Annan aina omastani, siitä vähästäkin. Kaverini on itsekkäämpi kuin minä, mutta yleensä ihan mukava kaveri. Sen tiedän, että ei vaihtele lehtiä muiden kanssa. Tiedämme kuitenkin toistemme asioista aika paljon, koska asumme naapureina.
Enkä mitenkään eritysesti suuttunut tästä, nyppi vain vähän ja halusin jakaa sen teidän kanssanne.
Ap
mutta just lehtien kohdalla en osaa pitää tätä niin isona juttuna. Jos ap on itseään varten halunnut tilata lehtiä, ja ne sitten pitää joko laittaa paperinkeräykseen tai antaa eteenpäin, niin eikö ole joka tapauksessa parempi että niille löytyy jatkokäyttöä? Riippumatta siitä mitä joku toinen tekee itse itseään varten tilaamille lehdille, antaa ne äidilleen tai säästää tai mitä ikinä. Eihän kaverin lehdet mitenkään pienennä mun omista lehdistäni tulleita laskuja, jotka olen kuitenkin ihan itse itselleni aiheuttanut ja joista kukaan ei ole minulle velkaa.
Itse olisin ehkä tuossa Kotivinkki-tilanteessa sanonut ko. kaverille että "ai, olisinko mä voinut saada sen lehden sunkin kautta sen sijaan että nyt menin tilaamaan itse?" Jos kaveri olisi siihen vastannut että ei (esim. hän on luvannut sen jo sukulaisille) niin okei, eipähän ainakaan tarvitsisi miettiä asiaa.
Ollaan vaihdettu jotain Annaa ja MeNaisia mutta joskus mulle tuli myös Cosmopolitan (häpeän!) enkä edes tarjonnut sitä hänelle kun ei ole pätkääkään sen tyyppinen. Täytyykin jatkossa varmistaa että yhtään nimelläni tullutta C:a ei loju missään nurkissa jos hän tulee käymään meillä. Ettei mene herne nenään.
Ehkä hän on luvannut tuon Kotivinkin vaikka mummolleen tms....?
koska nolotti että mulle tuli moinen roskalehti...
Vaikka haluaisikin säästää, niin kai ne saa takaisin, kun ap on lukenut ne. Hävyttömyydellä ei nykyään ole mitään rajaa. Mulle mulle vaan kaikki...