Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vatsani on TODELLA iso ja vielä 3kk synnytykseen!apua!

Vierailija
28.03.2009 |

oikeasti mua pelottaa että räjähdänkö. kolmas lapsi, aina ollut pikkuinen maha.

ja näillä viikoilla vauva vasta alkaa kasvamaan..

pelottaa tosi paljon.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla raskaana. Siis tietysti kaikkea vaivaa voi silti olla. Mutta ison mahan liikuttelu on kyllä joskus vähän työlästä ja vaatetta ei löydä.

Kohta sinä tiedät molemmat versiot. Kerro sitten, onko niissä oikeasti mitään eroa.

T. Aina isomahaisesti raskaana ollut

Vierailija
2/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tän toisen kanssa vedin äitiyshousut jalkaan rv 7, kun oli kamala turvotus, joka sitten muuntui vauvamahaksi. Ekan kanssa oli sama. Pahinta oli mun mielestä ihan lopussa kun tuntui että joutui kannattelemaan käsin mahaa. Mä olen hoikka ja mulla oli tosiaan sellainen rantapallo.

Lapsiveden määrä vaikuttaa mahan kokoon paljon. Ap:lla lienee nyt vaan paljon lapsivettä. Ei se lapsen kasvu välttämättä enää lisää kasvua. Muoto sitten kyllä muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi tyttöä ensin, molemmista pieni maha. Vatsa kasvoi vasta viimeisillä viikoilla. Raskaudet vaikeat, maha kiristi eikä vatsanpeitteet tms.antaneet periksi vatsan kasvaa. Vauvoilla ahdasta liikkua ja potkut t-o-d-e-l-l-a kipeitä. Molemmat tytöt syntyessään alle 3-kiloisia.

Kolmas lapsi poika, vatsa kasvoi koko ajan yläkäyrillä ja jo alusta asti oli iso. Ultrattiin monesti kun ihmeteltiin isoa mahaa, ei mitään poikkeavaa. Vettä ehkä hieman enemmän kuin edellisissä, kuitenkin normaalisti. Vatsa antoi hyvin periksi kasvulle, ei kiristänyt eikä poika tuntunut tulevan vatsanpeitteistä läpi. Lopulta poika syntyi rv 42+0. Kaikin puolin mukava raskaus jättimahasta ja kömpelyydestä huolimatta. Lopussa olin kuin mikäkin ankka. Pojalla kokoa 3450. Eli ei toki mikään jätti.

Vierailija
4/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin olleet raskaudet tosi helppoja, ja varmaan osasyynä oli mitättömän pienet mahat, kaikissa viidessä raskaudessa. No ei sekään tosin kivaa ollut, kun monet eivät huomanneet, että odotan, vaikka synnytykseen olisi ollut päivä aikaa, ja sitten sai kuulla arvailuja (sairaalan kätilöä myöten), että hirveän pienen vauvan saat. Lapset oli ihan normaalikokoisia, 3,7 - 4,2-kiloisia. Mulla ei kyllä ole sitten kokemusta siitä isosta mahasta. Olisihan raskaudet voineet olla helppoja silloinkin.

Vierailija
5/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti syntyi 4.5 kiloinen ja voin sanoa, ettei ole helppo olo kun se 4.5 kiloa ahtautuneena kropan sisään...

Vierailija
6/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menin toista synnyttämään kätilö ihmetteli millä viikoilla olen..ihan täysaikainen lapsi.

nyt on käsittämättömän iso maha.pelottaa niin että aion tästä kysyä ensi neuvolakäynnillä...

ap

Vierailija
7/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken sulla ap oli viikkoja 39 kun mies sua saunassa "kehaisi"..ja nyt vielä 3kk synnytykseen?Ootko ihan terve tyyppi?

Vierailija
8/8 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut yhtään mukavalta muiden kauhistelut vatsastani miten iso se oli.