Maanis-depressiivinen äiti linjoilla. Haluatko kysyä jotain? ev
Kommentit (7)
Kaksi tyttöä minulla on, ja ero johtui melko pitkälle juuri sairaudestani: emme osanneet miehen kanssa yhdessä siitä selvitä. Mies ei jaksanut jatkuvaa vuoristorataa, mistä ei häntä kyllä voi syyttää.
Tällä hetkellä en ole sen enempää maaninen kuin masentunutkaan, vaan aika tasaista on tällä hetkellä. Kun vointini on hyvä, saan tavata lapsia useammin.
Olen jatkuvalla lääkityksellä, joka useimmiten pitää mielen tasaisena, muttei aina toimi.
Sairaus on osin perinnöllistä, äidillänikin on se, joten totta kai pelkään lasteni sairastuvan myös. Onneksi siihen voi kasvatuksella ja elinoloilla vaikuttaa, joten on hyvä, että he asuvat rauhallisen, tasaisen ja turvallisen isänsä kanssa.
Kyllä lääkkeet jonkin verran keräävät nestettä elimistöön, eli turvottavat, mutta aikalailla ihannepainossani olen pysynyt.
Mania-kausina olen täysin holtiton. En juurikaan nuku tai muista syödä, käytän rahaa ja otan velkaa aivan tolkuttomalla tavalla, harrastan irtosuhteita ym. ym. Maaninen ei koskaan ole köyhä tai kipeä, mutta mitä lujempaa menee, sen kovempi on pudotus sitten, kun virta loppuu..
tarkoitat varmaankin että sinulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö??
Onko sulla sitä suvussa?
Pelkäätkö, että lapsillesikin tulee sama?
Parantuuko tuosta koskaan?