Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri sahaa ulkona rankoja vaikka on pitkäperjantai!

Vierailija
03.04.2015 |

Tosi kivaa! Ulkona vaan moottorisaha soi vaikka on pitkäperjantai. Eikö voi yhtään kunnioittaa pyhää ja jättää nuo metelöivät hommat tekemättä.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:36"]ArkiPYHINÄ suursiivoavat ja kotiaan remontoivat pakanat unohtavat, miksi k.o. Päivä on yleinen vapaapäivä.  Eikö olisi reilumpaa, jos ne, jotka eivät vietä kirkkoPYHIÄ, menisivät silloin töihin? Tai ottavat muuten vapaata. Ei kuitenkaan uskonnon harjoittamisen varjolla.

[/quote]

No en minä uskonnonharjoittamisen varjolla pääsiäisenä lomaile. Ihan vaan siksi että työpaikkani on silloin kiinni

Vierailija
62/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele minua joka teen kolmivuorotyötä! Meillä raukoilla EI OLE KOSKAAN mitään merkitystä "PYHILLÄ" !!! OLI ARKI TAI JUHANNUS- JOULU...ihan sama mikä töihin vaan !!!!!!!!!!!!! Mieti sitä vähä-älyinen ap !!! Ensiyönä taas töihin vaan ! Jos minulla olisi MINULLE NORMAALIT VAPAAPÄIVÄT sattunut pääsiäiselle: Olisin joutunut hurjasti tekemään työtä himassa. Omakotitalossa on ainainen työmaa ! JOTEN HANKI ELÄMÄ !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:45"]Jeesus kärsi ristillä meidän synteimme tähden.
Haluan muistaa Jeesusta ja pyhittää tämän päivän hänen muistolleen.
[/quote]
Vaikka joskus on toruttukin, mutta se on ainakin varmaa, että minun syntieni tähden ei ole kenenkään tarvinut kuolla.

Vierailija
64/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juhlapyhäpäivä syyspäiväntasauksena ja kevätpäiväntasauksena. On törkeää, että minua ei oteta silloin huomioon, eikä juhlapäivääni kunnioiteta hiljaisuudella vaan pestään pyykkiä, imuroidaan, huudetaan pihalla lapsille ja tampataan mattoja. Onko liikaa vaadittu, että kun minulla on suuri juhla, että oltaisiin hiljaa. Tänä vuonna nämä päivät ovat lauantai 21. 3. ja keskiviikko 23.9. Niin ja miksi kaupat saavat olla silloin auki ja ihmiset töissä. Törkeää, kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin....

Vierailija
65/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:44"]

Mitä sitten kirkkopyhänä saa/pitää tehdä? Mitä te uskovaiset kirkkopyhänä teette? Kuulostelelette raamatun lukemisen lomassa närkästyneinä, mitä ääniä naapurista kuuluu? Pitääkö ei-uskovaisten istua kusisukassa verhot kiinni pimeässä ripottelemassa tuhkaa päälleen vai minkä verran saa itse päättää tekemisistään, ettei vaan naapurin tapauskovainen pahoita mieltään? Kertokaa ihmeessä vaikka desibelirajat!

[/quote]

Normaalit ihmisasumuksen melusäännöt pätevät myös pääsiäispyhinä. Onko toisen ihmisen kunnioittaminen tuttu edes sanana?  Yllälainatusta kommentistakin huomaa, että uuspakanuus vie ihmiskuntaa henkisesti ja moraalisesti jyrkkää alamäkeä. Kaikki uskovat eivät ole tapauskovia, vaan todellisia Jeesuksen seuraajia. Viimeisinä aikoina segmentoituminen lisääntyy koko ajan, lampaat erotellaan vuohista. Pilkkaajat pilkkaavat ja haters hate. Ajan merkki eikä mikään yllätys minulle. 

Vierailija
66/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:21"]

Mitä sitten kirkkopyhänä saa/pitää tehdä? Mitä te uskovaiset kirkkopyhänä teette? Kuulostelelette raamatun lukemisen lomassa närkästyneinä, mitä ääniä naapurista kuuluu? Pitääkö ei-uskovaisten istua kusisukassa verhot kiinni pimeässä ripottelemassa tuhkaa päälleen vai minkä verran saa itse päättää tekemisistään, ettei vaan naapurin tapauskovainen pahoita mieltään? Kertokaa ihmeessä vaikka desibelirajat!

[/quote]

Normaalit ihmisasumuksen melusäännöt pätevät myös pääsiäispyhinä. Onko toisen ihmisen kunnioittaminen tuttu edes sanana?  Yllälainatusta kommentistakin huomaa, että uuspakanuus vie ihmiskuntaa henkisesti ja moraalisesti jyrkkää alamäkeä. Kaikki uskovat eivät ole tapauskovia, vaan todellisia Jeesuksen seuraajia. Viimeisinä aikoina segmentoituminen lisääntyy koko ajan, lampaat erotellaan vuohista. Pilkkaajat pilkkaavat ja haters hate. Ajan merkki eikä mikään yllätys minulle. 

[/quote]

No mitä ne todelliset jeesuksen seuraajat sitten tekee pitkänä perjantaina? Mitä sinä teet tänään, paitsi kulutat aikaasi av:lla ja nariset naapurin rankojen sahaamisesta? Mitä niin erityisen hiljaisuutta vaativaa te teette, että kaiken muun elämisen on ympäriltä pysähdyttävä?

Vierailija
67/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran uskovaisilla ystävilläni pääsiäisen vietossa, siis oikeasti uskovaisilla, jotka ainakin ulospäin ovat antaneet itsestään sellaisen kuvan, että Jeesus puhuttelee heitä. Facessa on kaikenlaista uskonnollista päivitystä ja kerrotaan kuinka taasen oltiin seurakunnassa tekemässä sitä ja tätä laupeuden työtä.

Se pääsiäisen vietto oli sellaista, että joka päivä nukuttiin puoleen päivään, sitten jokainen väsäsi itselleen aamiaista, lapset pelas pleikkaa ja vanhemmat makoili sohvalla. Koko päivän, tai itseasiassa koko pääsiäisen. Kirkossa käytiin ne messut ja muut. Mutta kylläpä ottivat nokkiinsa, kun yläkerrassa pyykkikone laitettiin päälle, ettäs kehtaavat PYHÄNÄ!!!

Vierailija
68/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:39"]

En ole uskis, mutta pitkäperjantaina pyrin olemaan aika hissukseen. En nuorempanakaan edes harkinnut lähteväni tuolloin baariin (joulu on toinen, jolloin en koskaan lähtenyt), en siivoa perusteellisesti, en tee mitään varsinaisesti rasittavaa. Pitkäperjantaina sen sijaan voi levätä, katsella telkkaria tai leffoja, lukea, ulkoilla jne. Siis levätä, niinkuin pyhän merkitys on aikoinaan ollut. Niinä harvoina päivinä vuodessa, kun kaupat on ihan yleisesti kiinni, en tee mitään työksi luokiteltavaa, ellen ole vuorotöissä, jolloin on luonnollisestikin pakko.

Alapeukuttakaa vapaasti.

T. Tietyistä perinteistä kiinni pitävä ei-uskis

[/quote]

Eihän tuossa mitään alapeukuttamista ole, kunhan et vaadi muita toimimaan samoin.

[/quote]

En suinkaan vaadi. Ainoastaan aamuyöhön asti kestävästä kovaäänisestä bilettämisestä harmistuisin, jos kyseessä on seinänaapurit, mutta niin harmistuisin minä tahansa muunakin päivänä, koska se häiritsee mun kotirauhaa.

Vierailija
69/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:06"]

Ajattele minua joka teen kolmivuorotyötä! Meillä raukoilla EI OLE KOSKAAN mitään merkitystä "PYHILLÄ" !!! OLI ARKI TAI JUHANNUS- JOULU...ihan sama mikä töihin vaan !!!!!!!!!!!!! Mieti sitä vähä-älyinen ap !!! Ensiyönä taas töihin vaan ! Jos minulla olisi MINULLE NORMAALIT VAPAAPÄIVÄT sattunut pääsiäiselle: Olisin joutunut hurjasti tekemään työtä himassa. Omakotitalossa on ainainen työmaa ! JOTEN HANKI ELÄMÄ !!!

[/quote]

Älä hyvä ihminen huuda. Ja nauti pyhäkorvauksistasi, jotka työstäsi saat, kai ne sinulle kuuluu, koska teet töitä juhlapyhinä. Omakotitalossa riittää hommia, mutta voit valita, milloin niitä teet. Aika harva homma on sellainen, joka on pakko tehdä juuri tiettynä päivänä ja esim. seuraavana päivänä olisi myöhäistä. Lumityöt joskus, mutta nyt ei taida olla enää sitä ongelmaa, kun on jo huhtikuu.

Vierailija
70/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:36"]

ArkiPYHINÄ suursiivoavat ja kotiaan remontoivat pakanat unohtavat, miksi k.o. Päivä on yleinen vapaapäivä.  Eikö olisi reilumpaa, jos ne, jotka eivät vietä kirkkoPYHIÄ, menisivät silloin töihin? Tai ottavat muuten vapaata. Ei kuitenkaan uskonnon harjoittamisen varjolla.

[/quote]

Kristityt on itse unohtaneet, että suuret juhlapyhät, kuten joulu, pääsiäinen ja juhannus on alunperin pakanallisia juhlia, joihin tuupattiin kristillinen juhla päälle. Että näin pakanana nautin ihan täysin ja hyvällä omallatunnolla omasta juhlastani, vaikken pääsiäistä vietäkään. 
[/quote]

Toinen pakana komppaa ihan täysin. Kristilliset juhlat ovat varsin nuori keksintö.

Vierailija
71/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:36"]

ArkiPYHINÄ suursiivoavat ja kotiaan remontoivat pakanat unohtavat, miksi k.o. Päivä on yleinen vapaapäivä.  Eikö olisi reilumpaa, jos ne, jotka eivät vietä kirkkoPYHIÄ, menisivät silloin töihin? Tai ottavat muuten vapaata. Ei kuitenkaan uskonnon harjoittamisen varjolla.

[/quote]

Miksi ihmeessä ei-uskonnottoman pitäis tehdä enemmän töitä kuin uskovaisen? Tai pikemminkin miksi se uskovainen sais enemmän vapaata kuin muut? Siksikö kun uskoo?

Mut voidaanhan me toki noin tehdä, mä sitten perustan ihan oman uskonnon. Siinä sattuu olemaan joka toinen päivä joku uskonnollinen juhlapäivä. Sun logiikallas mä saan pitää ne vapaata ja palkka juoksee siinä kuin muillekin. Muut tekee työt kun mä en voi, pitää näet viettää pyhiä. Reilua meininkiä, vai mitä?

Vierailija
72/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:06"]

Älä huuta !

Vierailija
73/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun uskovainen äiti haluaisi, että juhlapyhinä kuunnellaan radiosta jumalanpalvelus, ei saa huutaa eikä pitää muutenkaan metakkaa, eikä saa tehdä töitä, jos ei ole vuorotöissä. Ei saisi siis vartavasten hankkia pyhiksi töitä, jos niitä ei muuten olisi, vaan pitäisi hiljentyä kuuntelemaan Jumalan sanaa. Ulkoilua saa harrastaa sekä rauhallista oleskelua kotosalla. Pitkäperjantaina ei pitäisi myöskään kyläillä.

Jos ei noudata näitä sääntöjä, äiti ei estä, mutta paheksuu joko hiljaa tai ääneen.

Vierailija
74/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerranin vapaata niin on aikaa siihen ja saahan sitä omalla pihalöa tehä mitä haluaa! Kaikki ei halua vapaapäivänä pelkästään laiskotella...

Vierailija
75/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos naapuri ei ole uskovainen niin hänellehän tää on ihan normipäivä.

Vierailija
76/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en kuulu kyseiseen uskonlahkoon, niin voin tehtä mitä lystää lain sallimissa rajoissa tietenkin.

Vierailija
77/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä luterialinen uskonto ei ole oma uskonto, niin en kyllä jaksa muistaa yli 25 vuoden takaa peruskoulusta/lukiosta minä päivänä ne tsiisuksen sinne ristille naulasi tai yli päätään mitä muuta pääsiäisenä satukirjan mukaan tapahtui. Eikä jaksa kiinnostaa niin paljon että edes viitsi googlettakaan. EVVK.

t kastamaton 

Vierailija
78/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:21"]

[/quote]

[/quote]

Aivan. Eli saa sahata rankoja, saa pestä auton, saa käyttää pyykki ja tiskikonetta, saa kuunnella musiikkia saa tehdä samoja asioita kuin muinakin päivinä.

Vierailija
79/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se ap hävisi? Vieläkö saha laulaa?

Vierailija
80/120 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:31"]

Tosi kivaa! Ulkona vaan moottorisaha soi vaikka on pitkäperjantai. Eikö voi yhtään kunnioittaa pyhää ja jättää nuo metelöivät hommat tekemättä.

[/quote]

Moukka on moukka on moukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän