Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omistan 15 rillimukia

Vierailija
13.04.2015 |

Hähäää!! Kerkesin kuoria parhaat päältä :D ja vielä henkilökunta alella.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
2/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:50"]Ei kiinnosta.
[/quote]

Kommentoit kuitenkin joten taitaa kiinnostaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot melkein miljunääri ;)

Vierailija
4/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään, vaikka mukeja keräilenkin, tai voisi nykyään sanoa että keräilin. Ei kiinnosta thaimaassa valmistetut mukit. Kotimaisuus oli niissä SE juttu.

Vierailija
5/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö sulle olla nyt kateellinen?
Ite naureskelen jokaiselle joka hinkuu ja keräilee jotai pirun muumisontaa. :D Noloa ja harvinaisen typerää, mut hei! Jokaisella meillä on harrastuksemme kuitenkin! ;)

Vierailija
6/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:53"]oot melkein miljunääri ;)
[/quote]

Muutaman vuoden kun antaa kasvattaa arvoa niin myyn sekopäisille muumifanaatikoille jäätävällä voitolla :D

Vierailija
7/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:53"]oot melkein miljunääri ;) [/quote] Muutaman vuoden kun antaa kasvattaa arvoa niin myyn sekopäisille muumifanaatikoille jäätävällä voitolla :D

[/quote]

Kannattaa myydä ajoissa, muumihypetys menee kohta ohi, kuten joku vastaaja jo mainitsikin thaimaa...

Vierailija
8/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rillimuki? Oon pihalla...

Vierailija
9/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö tuota jonain saavutuksena kun oikein sanot, ettö "kerkesit" kuoria parhaat päältä. Henksualesta päätellen olet jonkun myyntiliikkeen työntekijä, ja olet sitten käynyt ronkkimassa rillimukit ennen hyllyihin päätymistä. Mahdat olla aika vajakki, jos tuokin on sulle jonkunmoinen saavutus, että oikein "kerkesit" viemään parhaat päältä. 

Vierailija
10/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:13"]Pidätkö tuota jonain saavutuksena kun oikein sanot, ettö "kerkesit" kuoria parhaat päältä. Henksualesta päätellen olet jonkun myyntiliikkeen työntekijä, ja olet sitten käynyt ronkkimassa rillimukit ennen hyllyihin päätymistä. Mahdat olla aika vajakki, jos tuokin on sulle jonkunmoinen saavutus, että oikein "kerkesit" viemään parhaat päältä. 
[/quote]

En vaan ihan fiksuna toimintana. Mä en välitä hevonvittuakaan muumituotteista mutta kausimukit ostan aina ja myyn voitolla eteenpäin. Maksan itse 10-15€ ja saan takaisin 100-250€

Vierailija
11/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:13"]Pidätkö tuota jonain saavutuksena kun oikein sanot, ettö "kerkesit" kuoria parhaat päältä. Henksualesta päätellen olet jonkun myyntiliikkeen työntekijä, ja olet sitten käynyt ronkkimassa rillimukit ennen hyllyihin päätymistä. Mahdat olla aika vajakki, jos tuokin on sulle jonkunmoinen saavutus, että oikein "kerkesit" viemään parhaat päältä.  [/quote] En vaan ihan fiksuna toimintana. Mä en välitä hevonvittuakaan muumituotteista mutta kausimukit ostan aina ja myyn voitolla eteenpäin. Maksan itse 10-15€ ja saan takaisin 100-250€

[/quote]

Miksi sitten täytyy tännekin tehdä aiheesta aloitus ja kerskailla, ettö "hähää, kerkesinpäs ensin!"

Vierailija
12/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:13"]Pidätkö tuota jonain saavutuksena kun oikein sanot, ettö "kerkesit" kuoria parhaat päältä. Henksualesta päätellen olet jonkun myyntiliikkeen työntekijä, ja olet sitten käynyt ronkkimassa rillimukit ennen hyllyihin päätymistä. Mahdat olla aika vajakki, jos tuokin on sulle jonkunmoinen saavutus, että oikein "kerkesit" viemään parhaat päältä.  [/quote] En vaan ihan fiksuna toimintana. Mä en välitä hevonvittuakaan muumituotteista mutta kausimukit ostan aina ja myyn voitolla eteenpäin. Maksan itse 10-15€ ja saan takaisin 100-250€

[/quote]

Yhdestäkään kausimukista ei kyllä saa satasta, 50e voi olla aika käypä hinta. Vanhemmista voi saadakin enemmän, mutta ne on sitten 2006 ja vanhempia.

Vierailija
13/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:14"]

[/quote]

Yhdestäkään kausimukista ei kyllä saa satasta, 50e voi olla aika käypä hinta. Vanhemmista voi saadakin enemmän, mutta ne on sitten 2006 ja vanhempia.
[/quote]

En tainnut määritellä ikää tässä :D olen jo pitkään tehnyt muumibisnestä :D juuri vkl sain yhdestä MUKISTA 280€

Vierailija
14/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:13"]Pidätkö tuota jonain saavutuksena kun oikein sanot, ettö "kerkesit" kuoria parhaat päältä. Henksualesta päätellen olet jonkun myyntiliikkeen työntekijä, ja olet sitten käynyt ronkkimassa rillimukit ennen hyllyihin päätymistä. Mahdat olla aika vajakki, jos tuokin on sulle jonkunmoinen saavutus, että oikein "kerkesit" viemään parhaat päältä.  [/quote] En vaan ihan fiksuna toimintana. Mä en välitä hevonvittuakaan muumituotteista mutta kausimukit ostan aina ja myyn voitolla eteenpäin. Maksan itse 10-15€ ja saan takaisin 100-250€ [/quote] Yhdestäkään kausimukista ei kyllä saa satasta, 50e voi olla aika käypä hinta. Vanhemmista voi saadakin enemmän, mutta ne on sitten 2006 ja vanhempia. [/quote] En tainnut määritellä ikää tässä :D olen jo pitkään tehnyt muumibisnestä :D juuri vkl sain yhdestä MUKISTA 280€

[/quote]

Toivottavasti muistat ilmoittaa tulot verottajalle.

(Kyllä, vastoin yleistä käsitystä myös kirpputorimyynnistä menee veroa, jos tavaraa myy kalliimmalla kuin on aiemmin ostanut ja jos myyntituotot ylittävät tietyn rajan. Ja muumimukien myyntihän ei ole käytetyn vaan uuden tavaran myyntiä, joten joka ikinen sillä ansaittu sentti on veronalaista tuloa. Ja jos riittävän ison bisneksen kehittää, joutuu lisäksi arvonlisäverovelvolliseksi, tosin se edellyttäisi jo melkoista omistautuneisuutta.)

Vierailija
15/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:11"]Mikä on rillimuki? Oon pihalla...
[/quote]
Pöljiltä rahat pois muki. Eli muumi juhlamuki joista joihinkin on maalattu sisäpuolelle silmälasit ja jonka omistaminen on hirveen hienoa.

Vierailija
16/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:13"]Pidätkö tuota jonain saavutuksena kun oikein sanot, ettö "kerkesit" kuoria parhaat päältä. Henksualesta päätellen olet jonkun myyntiliikkeen työntekijä, ja olet sitten käynyt ronkkimassa rillimukit ennen hyllyihin päätymistä. Mahdat olla aika vajakki, jos tuokin on sulle jonkunmoinen saavutus, että oikein "kerkesit" viemään parhaat päältä.  [/quote] En vaan ihan fiksuna toimintana. Mä en välitä hevonvittuakaan muumituotteista mutta kausimukit ostan aina ja myyn voitolla eteenpäin. Maksan itse 10-15€ ja saan takaisin 100-250€ [/quote] Yhdestäkään kausimukista ei kyllä saa satasta, 50e voi olla aika käypä hinta. Vanhemmista voi saadakin enemmän, mutta ne on sitten 2006 ja vanhempia. [/quote] En tainnut määritellä ikää tässä :D olen jo pitkään tehnyt muumibisnestä :D juuri vkl sain yhdestä MUKISTA 280€

[/quote]

No vaikka olisitkin jo ennen muumi-buumia tajunnut hamstrata mukeja, niin älä edes kuvittele että nykyisistä kausimukeista tulet koskaan saamaan edes sitä satasta.

Vierailija
17/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muutenko vaan sitten lipsahti edelliseen kommenttiin, että ostat "aina kausimukit ja myyt voitolla eteenpäin." Ja ihan tarkat hinnat pisitit. Nyt sitten jonkun palstalaisen huomautettua "muistit", että niin tosiaan ethän sinä ole tehnyt tuota kausijuttujen diilausta enää kohta 10 vuoteen :D:D

Vierailija
18/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:56"]

Mulla ei ole yhtään, vaikka mukeja keräilenkin, tai voisi nykyään sanoa että keräilin. Ei kiinnosta thaimaassa valmistetut mukit. Kotimaisuus oli niissä SE juttu.

[/quote]

Minäkin keräilin mutta lopetin. Yksi syy on se, että uusia mukeja tulee nykyään aivan liian tiuhaan tahtiin. Toinen syy on, etteivät monet näistä uudemmista mukeista miellytä silmääni ollenkaan. Kolmanneksi minua ärsyttää tämä kulttuuri, jossa toiset hamstraavat mukeja ja tekevät niillä isoa bisnestä, ja se, ettei Arabia edes yritä tehdä sille mitään (esimerkiksi asettamalla erikoismukeille ostorajoituksia).

Vierailija
19/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokko iinatti

Vierailija
20/28 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:19"]

[/quote]

Toivottavasti muistat ilmoittaa tulot verottajalle.

(Kyllä, vastoin yleistä käsitystä myös kirpputorimyynnistä menee veroa, jos tavaraa myy kalliimmalla kuin on aiemmin ostanut ja jos myyntituotot ylittävät tietyn rajan. Ja muumimukien myyntihän ei ole käytetyn vaan uuden tavaran myyntiä, joten joka ikinen sillä ansaittu sentti on veronalaista tuloa. Ja jos riittävän ison bisneksen kehittää, joutuu lisäksi arvonlisäverovelvolliseksi, tosin se edellyttäisi jo melkoista omistautuneisuutta.)
[/quote]

Ei tarvitse ilmoittaa jos tienaa alle 8000€ /vuosi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan