Naapuri sahaa ulkona rankoja vaikka on pitkäperjantai!
Tosi kivaa! Ulkona vaan moottorisaha soi vaikka on pitkäperjantai. Eikö voi yhtään kunnioittaa pyhää ja jättää nuo metelöivät hommat tekemättä.
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:32"]
No ehkä kohta tästäkin päästään. Luovutaan noista kirkollisista vapaapäivistä, jotka osuvat arkipyhille: Joulu pois, pääsiäinen pois, Helatorstai pois, Loppiainen pois. Jää ehkä Vappu, Itsenäisyspäivä ja Uudenvuodenpäivä. Juhannusaattokin on kiikun kaakun. Työnantajalle vähemmän maksettavaa...Terveisin kirkon jäsen
[/quote]
Tottahan te kristityt saatte joulunne ja pääsiäisenne pitää. Otatte töistä palkatonta vapaata ja asia on sillä selvä. Ja sama koskee kaikkien uskontojen edustajia - omalla ajalla pidetään ne pyhät ja rituaalit.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:36"]
ArkiPYHINÄ suursiivoavat ja kotiaan remontoivat pakanat unohtavat, miksi k.o. Päivä on yleinen vapaapäivä. Eikö olisi reilumpaa, jos ne, jotka eivät vietä kirkkoPYHIÄ, menisivät silloin töihin? Tai ottavat muuten vapaata. Ei kuitenkaan uskonnon harjoittamisen varjolla.
[/quote]
Miten sä sinne Prisman kassalle pääset istumaan pyhien ajaksi, jos koko laitos on ne pyhät kiinni?
Jos se sahaa ristinpuuta jollekin pääsiäisen kynniaksi.
[/quote]
Pidä varas ettei se pillastu ja iske sut ristille. Siitä on olemassa hyvin huono esimerkki
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:06"]
Ajateltiin grillata tänään. Onko se sallittua vai onko odotettavissa kiukkuisia naapureita?
[/quote]
Jos joku naapuri tulee heiluttelemaan Raamattua, sano hänelle, että teillä on semmoinen pitkän kaavan oikeaoppinen kevätehtoollinen menossa ja grillaatte vähän kylkipalaa ja juotte kyytipojaksi punkkua sillä lailla symbolisesti.
[/quote]
Laitan idean korvan taakse!
Voinhan mä tietenkin myös kysyä, että haluaako Raamattunsa marinoituna vai ilman, varmasti mies tekee tilaa grilliin yhdelle kirjalle.
Hyi, oliko vähän rumasti sanottu?
Mitä mieltä olette, voinko pestä pyykkiä tänään kerrostalossa? Aiemmin en ole tällaisina erikoispyhinä uskaltanut, mutta nyt haluaisin saada pyykit hoidettua.
Kauhea mekkala se oli juuttean maallakin parituhatta vuotta sitten pääsiäisaikaan.
ArkiPYHINÄ suursiivoavat ja kotiaan remontoivat pakanat unohtavat, miksi k.o. Päivä on yleinen vapaapäivä. Eikö olisi reilumpaa, jos ne, jotka eivät vietä kirkkoPYHIÄ, menisivät silloin töihin? Tai ottavat muuten vapaata. Ei kuitenkaan uskonnon harjoittamisen varjolla.
[/quote]
Kristityt on itse unohtaneet, että suuret juhlapyhät, kuten joulu, pääsiäinen ja juhannus on alunperin pakanallisia juhlia, joihin tuupattiin kristillinen juhla päälle. Että näin pakanana nautin ihan täysin ja hyvällä omallatunnolla omasta juhlastani, vaikken pääsiäistä vietäkään.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:33"]
Ajattelin pestä auton, onko se sallittua tänään?
[/quote]
Joo mutta, älä metelöi. Pese auto ihan hiljaa, että naapuri ei häiriinny.
Mitä sitten kirkkopyhänä saa/pitää tehdä? Mitä te uskovaiset kirkkopyhänä teette? Kuulostelelette raamatun lukemisen lomassa närkästyneinä, mitä ääniä naapurista kuuluu? Pitääkö ei-uskovaisten istua kusisukassa verhot kiinni pimeässä ripottelemassa tuhkaa päälleen vai minkä verran saa itse päättää tekemisistään, ettei vaan naapurin tapauskovainen pahoita mieltään? Kertokaa ihmeessä vaikka desibelirajat!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:41"]
Mitä mieltä olette, voinko pestä pyykkiä tänään kerrostalossa? Aiemmin en ole tällaisina erikoispyhinä uskaltanut, mutta nyt haluaisin saada pyykit hoidettua.
[/quote]
Kyllä varmaan, jos käyt laitamassa rapun ilmoitustaululle ilmoituksen, jotta naapurit osaavat varautua. Ei mene sitten se lampaanpotka väärään kurkkuun kun linkoaminen alkaa.
Todella harmillista ettei näin monella ole mitään käsitystä hyvistä käytöstavoista. Ja ymmärrättekö että kaikki kauppojen aukipitämiset arkipyhinä ym. meidän perinteiden tallomiset ovat vain plussaa näille tietyille kansanryhmille, jotka ovat täällä tekemässä lopun länsimaisesta sivilisaatiosta ja hyvinvoinnista. Puolustaisitte suomalaisia arvoja (niin kauan kuin se on vielä mahdollista). Hyvää pääsiäistä kaikille
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:45"]Jeesus kärsi ristillä meidän synteimme tähden.
Haluan muistaa Jeesusta ja pyhittää tämän päivän hänen muistolleen.
[/quote]
Jassoo. Minä sitten vaikka muistan yksisarvista tai muita keksittyjä satuhahmoja.
ps. tarkoitus onkin provosoida tahallaan.
Sahaaminen on kerran ollut kiellettyä. Mutta niin on ollut myös paljaalla jalalla lattialle astuminenkin.
Hitto soikoon! Tässähän tuli hyvä vinkki. Nyt pitää lähteä ulos sahamaan rankoja.
Mutta muistakaa ettei sillä moottorisahalla oteta yhtään tanssiaskelta. Se on meinaan kiellettyä
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:45"]Jeesus kärsi ristillä meidän synteimme tähden. Haluan muistaa Jeesusta ja pyhittää tämän päivän hänen muistolleen. [/quote] Jassoo. Minä sitten vaikka muistan yksisarvista tai muita keksittyjä satuhahmoja. ps. tarkoitus onkin provosoida tahallaan.
[/quote]
*reps* :D Päivän paras heitto
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:47"]Mutta muistakaa ettei sillä moottorisahalla oteta yhtään tanssiaskelta. Se on meinaan kiellettyä
[/quote]
Eikä varsinkaan hymyillä niin että hampaat näkyy! Ja muistakaa olla imettämättä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:47"]Mutta muistakaa ettei sillä moottorisahalla oteta yhtään tanssiaskelta. Se on meinaan kiellettyä [/quote] Eikä varsinkaan hymyillä niin että hampaat näkyy! Ja muistakaa olla imettämättä.
[/quote]
Joo, todella synkkä ilme naamaan. Ei yhtään haittais, vaikka Heinzpurkista ruikit ketsuppit naamaas
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:41"]
[/quote] minä imuroin, astianpesukone pauhas, en sentään laittanut pyykkikonetta päällä. Olen todella kristitty, kerran vuodessa joulukirkossa ja muutaman kerran oon käynyt Israelissa eli kyllä minä taivaaseen pääsen aikanaan. Minä oon niin hyvä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:31"]
Tosi kivaa! Ulkona vaan moottorisaha soi vaikka on pitkäperjantai. Eikö voi yhtään kunnioittaa pyhää ja jättää nuo metelöivät hommat tekemättä.
[/quote]
Niin meidänkin naapuri, mut eipä haittaa yhtään!