Onko täällä vielä sitä sukupolvea, joka kuunteli Hassisen koneen "rappiolla"?
Kommentit (26)
Paras biisi on Muoviruusuja omenapuissa.
ja kuuntelen edelleen. Muutenkin tykkään Alangon tuotannosta, joka tilanteeseen löytyy Ismolta sopiva biisi.
-80
Tämmönen muisto tuli mieleen, olin 6 v kun isä osti meille cd-soittimen. Meillä oli alkuun kaksi levyä mamba ja Sielun Veljien "kuka teki huorin", kuuntelin korvalapuilla Siekkareita.
Ja 11.4 Joensuuhun katsomaan Ismoa!
vuosimallia -71, Hassisen koneella on vieläkin parempia biisejä kuten vaikka: tällä tiellä, harsoinen teräs, muoviruusuja omenapuissa...
Yksi ryyppylaulu muiden joukossa....
Ja kovin oli kuumaa kamaa silloin, kun minä elin villiä nuoruuttani. Itseasiassa, kai tuo biisi on ollut sitä aina.
Ja hautajaisissani soitetaan joko Harsoinen teräs tai Muoviruusuja omenapuissa.
Ismo Alanko on nero, ja hämmentävää on, että se kirjoitti noi upeat biisit n. 17-vuotiaana.
Ja sillä Ismo Alangollakin on vaan niitä narkkaribiisejä kuten Taiteilijaelämää ja Isänmaata pilkkaavia renkutuksia kuten Kun Suomi putos puusta. Joskus olen radiosta vahingossa kuullut. Täys pelle kukkakeppihippi koko äijä.
Ja kyllä on tullut kuunneltua ja paljon. Mutta Pelleä diggailin kyllä enemmän.
Eikä koskaan oikein kolahtanut. - vm. 60
67 olen ja se kappale muutti elämäni. Alanko on ihan käsittämättömän lahjakas sekä sanoittajana että säveltäjänä. Arvostelijat eivät ymmärrä ironiaa eivät osaa tulkita tekstejä, sori vaan. Eilen keikalla jälleen oli pakko ihailla ko. herran taitoja. Kuinka moni olisi esimerkiksi 20-vuotiaana pystynyt kirjoittamaan yhtä hienon tekstin kuin vaikka Pelko...
jotenkin vaan tuntuu, että se sopii mulle nyt...