Onko muita akateemisia "juntteja", sydämeltään duunareita?
En myöskään ole läski kuten duunarit, joten enpä taida sopia kuvaukseesi.
Kommentit (3)
mutta joo, tunnen itseni melko ulkopuoliseksi omassa työyhteisössäni, jossa ainoa puheenaihe on työ ja eri menetelmät , asiakkaat jne jne loputtomiin. Kauheasti näytetään muille, kuinka on hommat ja tiedot hallussa ja hirveä pätemisen tarve näyttää suurella osalla olevan. Itse haluan vain tehdä työtäni, mutta olisihan se kiva tutustua niihin ihmisiin siellä työntekemisen takana. Inohan myös suunnattomasti palavereja, jossa nokitellaan ja sama päteminen on käynnissä.
Mä viihtyisin huomattavasti enemmän työyhteisössä, jossa huumori on sallittua ja ollaan sellaisian tavallisia ihmisiä, eikä uraohjuksia. Jakkupuku päällä tönötän mutta harmittelen samalla, miksen lähtenyt sinne poliisikouluun, mitä aina mietin. Mä voisin ennemmin vaikka roudata niitä juoppoja putkaan selviämään kuin kuunnella tyhjänpäiväistä paskanjauhamista.
Olen aina ollut hyvä koulussa ja opon, vanhempien ja kavereiden "painostuksesta" hain yliopistoon erääseen tiedekuntaan ja pääsin sisään TOP5-ryhmässä. Valmistuin erinomaisin arvosanoin ja olin jo ollut 1,5 v. oman alan hommissa. Työni vakinaistettiin paperit saatuani mutta tulinkin nopeasti raskaaksi ja sillä tiellä ollaan. Kymmenen vuotta on kulunut ja olen edelleen kotona. Ei ole aikomustakaan palata omalle alalleni. Onneksi on sen verran yleispätevä tutkinto, että ns. epäpätevänä saan varmasti töitä duunarialaltakin.
Okei, nää on kliseitä, mutta niiden mukaisesti ajateltuna en koskaan ole sopeutunut yliopistomaailmaan ja siihen ajatteluun. Hain sinne koska kiinnostuin eräästä alasta ja pärjäsin toki, koska lukupäätä on, mutta todellisia intressejä tieteelliseen liirumlaarumiin ei koskaan ole ollut.
Olen ollut nyt kotiäitinä valmistumisesta saakka ja olisi aika kohta mennä työelämään, mutta jotenkin koen sen akateemisen alan vieraaksi ja mieli halajaa takaisin eräisiin hanttihommiin joita tein ennen opintojani!
Olen sellainen kirosanoja viljelevä, tupakoiva ja kaljaakin mielelläni juova nainen. Onkos muita vastaavia? En ainakaan yliopistolla törmännyt kaltaisiini =).