Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä ne Englannissa käyttävät pyykkäämiseen?

Vierailija
27.03.2009 |

Olen aika paljon ostellut Ebaysta käytettyjä vaatteita ja AINA ne löyhkäävät kuin halvassa hajuvedessä uitetut!

Onko se joku todella voimakas pesuaine tai huuhteluaine, mitä yleisesti siellä käytetään?

Yleensä koko koneellinen haiskahtaa tuolle aineelle, sen jälkeen kun on yhden tuollaisen vaatteen laittanut pyykin sekaan. HYI.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainahan voi kysyäkin jos ei tiedä. Intialaisen, pakistanilaisen, nepalilaisen ja bangladeshilaisen tunnistaminen on kyllä varsin helppoa. Ihmisiä näkee myös kirjoissa, televisiossa ym.

Monella ihmisellä on kansallisuutensa ominaispiirteet hyvin näkyvissä esimerkiksi musta brasilialainen on hyvin helppo erottaa esimerkiksi kenialaisesta tai somalin kenialaisesta.

Kyllä minä ainakin osasin jo 3-vuotiaana sanoa kuka on mistäkin maasta!

ei mun 3-v sano et tuo haisee somalille, vaan on sanonut et täti haisee kummalle/pahalle. Ei hän tiedä ko. ihmisen kansallisuutta.

Me asutaan Lontoon keskustassa ja meidan 8v ja 5v menee yha sekaisin kuka mistakin maasta on kotoisin, ja mista sita kenestakaan ulkonaolta tietaa 100% kuka mistakin on kotoisin??

Tunnistitko siis 3-vuotiaana nepalilaisen, bangladeshilaisen, intialaisen ja pakistanilaisen ihmisen ulkonaon perusteella??? Ma muuten melkeinpa nuo tunnistan!

Ja sita paitsi Suomessa silloin kun sina olet ollut nuori nyt varmaan niin kauhean paljon eri kansalaisuuksia olekaan ollut, ellet nyt ihan 17-kesainen ole...

Vierailija
22/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on nimenomaan allergiat ja astma, jotka lisääntyvät hurjaa vauhtia. Teolliset parfyymit ja muut vastaavat lisäaineet ovat täysin tarpeettomia lisäaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vain viela paremmin itsestasi selville miten sivistymaton olet ja miten VAHAN tosiaan tiedat ihmismaantiedosta...

-Human geographist

ja ainahan voi kysyäkin jos ei tiedä. Intialaisen, pakistanilaisen, nepalilaisen ja bangladeshilaisen tunnistaminen on kyllä varsin helppoa. Ihmisiä näkee myös kirjoissa, televisiossa ym.

Monella ihmisellä on kansallisuutensa ominaispiirteet hyvin näkyvissä esimerkiksi musta brasilialainen on hyvin helppo erottaa esimerkiksi kenialaisesta tai somalin kenialaisesta.

ei mun 3-v sano et tuo haisee somalille, vaan on sanonut et täti haisee kummalle/pahalle. Ei hän tiedä ko. ihmisen kansallisuutta.

Me asutaan Lontoon keskustassa ja meidan 8v ja 5v menee yha sekaisin kuka mistakin maasta on kotoisin, ja mista sita kenestakaan ulkonaolta tietaa 100% kuka mistakin on kotoisin??

Tunnistitko siis 3-vuotiaana nepalilaisen, bangladeshilaisen, intialaisen ja pakistanilaisen ihmisen ulkonaon perusteella??? Ma muuten melkeinpa nuo tunnistan!

Ja sita paitsi Suomessa silloin kun sina olet ollut nuori nyt varmaan niin kauhean paljon eri kansalaisuuksia olekaan ollut, ellet nyt ihan 17-kesainen ole...

Vierailija
24/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vain viela paremmin itsestasi selville miten sivistymaton olet ja miten VAHAN tosiaan tiedat ihmismaantiedosta...

-Human geographist

Vierailija
26/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä ainakaan osaisi sanoa mistä noi linkkien ihmiset on kotoisin...

Vierailija
27/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla ei ole muuta elamaa, taalla kaiket paivat. Just joo.

Vierailija
28/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko sinä että ihmiset vahtaavat yhden ketjun ääressä koko päivän? Joillakin on muutakin elämää kuin tämä palsta.

1 Bangladesh

2 Intia

3 Pakistan

Vierailija
29/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et on sulla suuret luulot ittestäsi. Jos minä kävelisin sinua vastaan, sanoisit aivan varmasti minun olevan suomalaine, et ikipäivänä arvaa mun kansallisuutta.

Lapseni kansallisuudet menisisvät myö tältä besserwisseriltä pieleen...

ja minä kirjoitin haju on ällö, en somalit ovat ällöjä.

t. nro jotain.

Vierailija
30/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on siis turhaa sanoa yhtään mitään kun AINA syytetään että vastaukset etsitään Internetistä!

Vierailija
31/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

32

Vierailija
32/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Bangladesh

2. Pakistan

3. Intia

t yksi Lontoossa aikoinaan opiskellut

Vierailija
33/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Bangladesh

2) Bangladesh

3) Pakistan

Vierailija
34/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää oli, kun edes kotisiivooja ei meinannut millään tajuta, että meillä täytyy pesuaineen haista siivouksen jälkeen. Sovimme lopulta, että lorauttaa meidän suosikkituoksua kaapista hiukan pesuaineliuokseensa. Oli tosi äimistynyt, miten joku voi haluta kotiinsa pesuaineen hajua...:)

Mä olen samaa mieltä tuosta suomalaisten hajupelosta. Kyllä hajuja maailmaan mahtuu ja mustakin olisi kivaa, kun enemmän haisisi ruoka, suitsukkeet, tuoksukynttilät, hajuvedet jne. Liika on liikaa, mutta kivampi se on haistella niitä kuin olla steriilin hajuttomassa tilassa.

Vierailija
35/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OUdoksi meni tää ketju, mutta ainakin anoppini ja muut brittisukulaiset käyttävät tosi paljon hajusteita. Ne kuivausrummun tuoksuliinat on pop, samaten silittämisessä voi käyttää höryyn jotain tuoksua. Samoin imuriin laitetaan tuoksua.

Me pestään aina kaikki vaatteet (siis anopin pesemät puhtaatkin), kun tullaan takaisin koska itse ei juuri mitään hajusteita käytetä.

Vierailija
36/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotja siis haisee :(

Itse en astmaatikkona kestä mitään hajusteita. Jos saadaan tuttavilta vaatteita lapsille, pesen ne kolme kertaa ennen kuin ottavat käyttöön- silloin vasta löyhkä on kadonnut.

Vierailija
37/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ymmärrä valitustasi, ap. Luuletko kenties, että joku joka sinulta saa vanhoja vaatteita pitää niiitä ihanan tuoksuisena, varsinkin jos ne on pesty tuoksuttomalla aineella??? Todennäköisesti niissä on teidän kodin haju, mikä ei välttämättä miellytä vastaanottajaa yhtään enemmän.

Olen todella hajuherkkä ja nuo eglantilaisten vaatteet todella aiheuttavat päänsärkyä sellaisenaan. Ei yksi pesukerta riitä.

Vierailija
38/40 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sakut ja jenkit harrastaa tuota hajusteilla pesemistä/tunkemista vaatteisiin. Naurettavinta oli, kun yksi myyjä kirjoitti kohteissaan: Vaatteet ovat TUOKSUTTOMASTA ja savuttomasta kodista. Just joo, vaatteet löyhkäsi ja pahasti jollekkin parfyymille tms.

Ja meillä ei polteta tuoksukynttilöitä, ei käytetä suitsukkeita, huuhteluainetta käytetään säästeliäästi (vaikka siinä on kyllä tuoksua).

Mutta itse en ole koskaan ymmärtänyt mikä idea on kaataa puoli pullollista hajuvettä päälleen tms. Itse kärsin hajusteyliherkkyydestä + astamasta ja saan noista karmeista hajuista migreenin.

Nykyisin, vahingosta viisastuneena huudan vaatteita pelkästään sellaisilta myyjiltä, joilta olen aikaisemminkin huutanut ja joiden vaatteet ovat olleet tuoksuttomia tai sitten ihan uusia, laput kiinni olevia vaatteita.

Vierailija
39/40 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen saanut naapureilta just paljon käytettyjä vauvanvaatteita ja aika tuoksu niistäkin lähti... Suomalaiset tykkää hieman hillitymmin hajustetuista tuotteista.

Vierailija
40/40 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikuisen kosteuden maassa eikä taloja osata lämmittää, niin tarttuuhan se ummehuneen haju vaatteisiin. Voimakkaan hajuisilla pesuaineilla sitten yritetään peitellä löyhkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi