Mitä helvettiä ne Englannissa käyttävät pyykkäämiseen?
Olen aika paljon ostellut Ebaysta käytettyjä vaatteita ja AINA ne löyhkäävät kuin halvassa hajuvedessä uitetut!
Onko se joku todella voimakas pesuaine tai huuhteluaine, mitä yleisesti siellä käytetään?
Yleensä koko koneellinen haiskahtaa tuolle aineelle, sen jälkeen kun on yhden tuollaisen vaatteen laittanut pyykin sekaan. HYI.
Kommentit (40)
Briteissä kun nuita maahanmuuttajia ja etnidiä vähemmistöjä riittää.
Pitäisi kansainväliset pesuainemerkit kuten Omo ja Ariel olla saarivaltionkin kaupoissa.
Pitäisi kansainväliset pesuainemerkit kuten Omo ja Ariel olla saarivaltionkin kaupoissa.
haisee somalille!!
ps. itse ajattelen myös heidän tuoksun olevan ällö, mutten sitä koskaan sano lasten kuullen
Itse asuin au pairina Lontoossa 1800-luvun kivitalossa, kyllä siellä talviaikaan tietty ummehtunut haju nurkissa oli. Eikä ollut mikään köyhien asuinkortteli tuo.
ikuisen kosteuden maassa eikä taloja osata lämmittää, niin tarttuuhan se ummehuneen haju vaatteisiin. Voimakkaan hajuisilla pesuaineilla sitten yritetään peitellä löyhkää.
haisee somalille!!
ps. itse ajattelen myös heidän tuoksun olevan ällö, mutten sitä koskaan sano lasten kuullen
Ihan kuten meistäkin teollinen huuhteluaineen tuoksu.
Somalit käsittääkseni polttavat sellaisia hiilen näköisiä suitsukkeita josta tuo tuoksu tulee.
ei mun 3-v sano et tuo haisee somalille, vaan on sanonut et täti haisee kummalle/pahalle. Ei hän tiedä ko. ihmisen kansallisuutta.
lähtee!
t. arabin vaimo, jonka miehelle, kun joskus harvoin moskeijassa käy, somalit hänelle sitä tarjoavat :)
Mistä päättelit että olisin opettanut lapselle mille somali haisee tai että onko haju hyvä vai paha? Ebaysta tulleet vaatteet haisee erilaiselle ja lapsi tunnisti hajun. Ei siinä sen kummempaa. Tiedoksesi vielä, lapsi on jo vanhempi, ei enää mikään 3v joka toistelisi papukaijana sen mitä vanhempi sanoo. Lapsella on myös kavereina (sinusta ällölle haisevia) somaleja.
t.5
haisee somalille!!
Itsekin olen saanut naapureilta just paljon käytettyjä vauvanvaatteita ja aika tuoksu niistäkin lähti... Suomalaiset tykkää hieman hillitymmin hajustetuista tuotteista.
Jos kangas on joustavaa, siis strech tai elastaanipitoista, huuhteluaine vahingoittaa joustoa
Vain hajuvesimäinen kemikaalin löyhkä. Todella voimakas.
Tiesitkö, että ylikansallisia tuotteita viilataan kansallisten tottumusten/mieltymysten mukaan, vaikka periaatteessa "sama" Omo tai Ariel olisi kyseessä.
Ja mikä ihmeen somaliketju tästäkin saatiin leivottua :D?
ap
Vaan siellä on erikseen sellaisia hajustettuja suihkeita, joita käytetään silittämisessä vaatteiden kostuttamiseen. Itse olen epäillyt, että ebay-vaatteet haisee kylläkin siltä.
Britit ja etenkin jenkit tykkäävät paljon voimakkaammin hajustetuista aineista kuin suomalaiset. Jenkit käyttävät myös ns. drying sheets- systeemeitä, sellaisia tuoksuvia (=lemuavia) kertakäyttöliinoja, jotka laitetaan kuivausrumpuun vaatteiden sekaan tuoksua antamaan, käsittääkseni näitä käytetään huuhteluaineiden sijasta. Ja haju on AIVAN KARMEA. Ei ihme, että allergiat ja astma yleistyy.
Britit ja etenkin jenkit tykkäävät paljon voimakkaammin hajustetuista aineista kuin suomalaiset. Jenkit käyttävät myös ns. drying sheets- systeemeitä, sellaisia tuoksuvia (=lemuavia) kertakäyttöliinoja, jotka laitetaan kuivausrumpuun vaatteiden sekaan tuoksua antamaan, käsittääkseni näitä käytetään huuhteluaineiden sijasta. Ja haju on AIVAN KARMEA. Ei ihme, että allergiat ja astma yleistyy.
Kyllä minä ainakin osasin jo 3-vuotiaana sanoa kuka on mistäkin maasta!
ei mun 3-v sano et tuo haisee somalille, vaan on sanonut et täti haisee kummalle/pahalle. Ei hän tiedä ko. ihmisen kansallisuutta.
Kyllä minä ainakin osasin jo 3-vuotiaana sanoa kuka on mistäkin maasta!
Me asutaan Lontoon keskustassa ja meidan 8v ja 5v menee yha sekaisin kuka mistakin maasta on kotoisin, ja mista sita kenestakaan ulkonaolta tietaa 100% kuka mistakin on kotoisin??
Tunnistitko siis 3-vuotiaana nepalilaisen, bangladeshilaisen, intialaisen ja pakistanilaisen ihmisen ulkonaon perusteella??? Ma muuten melkeinpa nuo tunnistan!
Ja sita paitsi Suomessa silloin kun sina olet ollut nuori nyt varmaan niin kauhean paljon eri kansalaisuuksia olekaan ollut, ellet nyt ihan 17-kesainen ole...
tuoksuliinoista. Ja huuhteluainettakin lorautetaan tosi reilusti.
Briteissa asuva.
Englantilaiset rakastavat huonetuoksuja, vaatekkaappituoksuja, tuoksuknyttilöitä jne... Joskus meinaa melkein tukehtua kun on tuoksuttimia monta yhtä aikaa. Tarttuvat tietenkin vaatteisiinkin, kaapissakin oleviin.
Mielestäni suomessa ollaan vähän turhakin tarkkoja tuoksuttomuudesta, aina pitäisi kaiken tuoksua "neutraalille." Mä inhoan tuoksutonta pesuainetta juuri siitä syystä, että mikään ei tuoksu puhtaalle sen jälkeen, vain tuoksuttomalle. Mutta en silti savusta meitä hengiltä.
Ehkä meillä on joku ominaistuoksu sitten itselläkin, koska olen antanut lapsen vaatteita hänen vähän nuoremmalle ystävälleen (4v) ja hänen äitinsä kertoi, että tyttö haistelee kaikki meiltä tulleet vaaattet ja on aivan onnellinen. :-) Äitinsä kysyi millä pesuaineella pesen ja sanoi, että itse käyttää jotakin toista merkkiä ja tyttö siksi tunnisti tuoksun.
En siis ymmärrä valitustasi, ap. Luuletko kenties, että joku joka sinulta saa vanhoja vaatteita pitää niiitä ihanan tuoksuisena, varsinkin jos ne on pesty tuoksuttomalla aineella??? Todennäköisesti niissä on teidän kodin haju, mikä ei välttämättä miellytä vastaanottajaa yhtään enemmän.
Asutte vissiin jossain koyhain kortteleissa... en ole tormannyt moisiin ongelmiin. t. notting hill ja ei kosteutta eika loyhkaavia pyykkeja.