Miten äitiyspäiväraha lasketaan tässä tilanteessa?
Työsuhde loppuu vajaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. En taatusti saa työsuhteelle jatkoa, koska olen raskaana :( Valmistuneessa verotuksessa ei juurikaan tuloja (silloin opiskelija). Voidaanko äitiyspäiväraha kuitenkin laskea työtulojen mukaan, vaikka ehtisin olla ilman töitä pari kuukautta ennen äitiyslomaa?
Kommentit (4)
jos olet tienannut enemmän kuin verovuonna 2007. Et todellakaan joudu minimi päivärahalle.. =)
Mäkin mietin sitä että nyt olen tippunut jo kelan sairaspäivärahalle ja se on just laskettu ton ed. 6kktyötulojen mukaa, ni oisko mun äitiyspäiväraha sama ku tää sairaspäiväraha?
suurimmat (ja jos ne ovat selkeästi isommat kuin valmistuneen verotuksen). TArkista vaan sitten että kela on ottanut sen huomioon. Mä sain kans aikoinaan sen mukaan mutta kela oli kuitenkin laskenut ne aiemman verotuksen mukaan (samoin mun kaverilla) mutta kun soitin ja huomatin niin laskivat oikein.
Minusta raha voidaan laskea myös viimeisen 6 kk tulojen mukaan, mikäli tulot muuttuneet 20% edellisen verotuksen jälkeen.
Et jää minimille. Laita paperit hakuun niin pian kuin mahdollista.