Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lapsesi tilillä on rahaa?

Vierailija
12.12.2008 |

Ja mistä se on sinne tullut? Minkä ikäinen lapsi? Mitä rahoilla tehdään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän noille olisi kertynyt, pari-muutama satanen kullekin. Mies just suunnitteli, että ostaisi noilla lasten nimissä osakkeita joiden annettaisiin onna vuositolkulla. Sitten joskus nostettaisiin kun on ensimmäisen oman auton hankinta tms suuri edessä. Lapset ovat nyt kaikki alle 5-vuotiaita.

Vierailija
2/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisiä ja isoisoisän perintöä

rahat on tarkoitus sijoittaa, koska menettävät läheskorolla arvoaan koko ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut mahdollista säästää esim. lapsilisiä, kuten monilla lapsille on säästetty.

Vierailija
4/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien "vaatimuksesta" tili on aikoinaan perustettu ja he ovat synttäripäivinä sinne jotain tallettaneet. Lapsi on 5-v.

Vierailija
5/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v 400e

8v 500e

13v 1300e

17v 2200e

ovat itse säästäneet rahansa. Tehneet (oikeaa) työtä sen eteen eli jakaneet mainoksia yms. Myös hyvistä koenumeroista ja todistuksista ovat saaneet. Samoin lahjaksi synttäreillä, jouluna yms.

Käyttävät rahansa miten milloinkin: vanhin ostelee jo itse vaatteensa ja puhelimensakin.

Viikkorahaa ei olla koskaan annettu eikä lapsilisiä ole annettu lapsille, ne on menny elämiseen!

Vierailija
6/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla lapsilla on enemmän kuin mulla. Se on sijoitettuna. Se on kertynyt isovanhempien antimista rahoista, lapsilisistä, lahjorahoista jne.

Uskon, että niillä sitten ostetaan asuntoa tai lähdetään ulkoimaille opiskelemaan tai jotain. Nyt lapset 5 ja 4 v.

Vierailija
7/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen säästötilillä n. 300 euroa. Kertynyt mm. pankkipossun tyhjäyksistä.

Lisäksi lapsella on rahasto, johon itse laitan 50 euroa kuussa ja isovanhemmat 30 euroa eli yhteensä 80 euroa/kk. Sinne on nyt kertynyt jotain 3500 euroa.

Vierailija
8/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoissa noin 15 000- 20 000/lapsi.

Vierailija
9/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhempien lahjarahoja ja lapsilisiä.

Vierailija
10/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-v tytöllä.

Laitamme kaikki lapsilisät tilille, lisäksi hän on saanut pari hieman isompaa lahjoitusta mummolta ja isomummolta.

Vierailija
11/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat on ns hätävarana, käytämme ne jossain vaiheessa, kun tulee paljon isompia hankintoja. (Isompaa pyörää, sukset, luistimet + muuta harrastusta). Olemme ottamassa asuntolainaa lähitulevaisuudessa, sitä aikaa varten ollaan yritetty tehdä pieneä säästöjä lapsen tilille. Vauvalle ei ole vielä avattu tiliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä