Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä moni inhoaa kotiäitejä?

Vierailija
26.03.2009 |

...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti on ihanin vaikka täällä inhotaan vaikka mitä riippuu kirjoittajasta ja hänen ongelmistaan ja elämäntilaanteestaan

Vierailija
2/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kaikki inhoaa.. Mutta jostain syystä moni kirjottaa kotiäideistä alentavasti.. Toisaalta niinhän se on että kotiäitiys on aliarvostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten arvostakkaan... Se ei ole työtä jos hoitaa omaa kotiaan ja siinä samalla lapsia. Miksi pitäisi arvostaa, kun se ei kosketa muita kuin sinun perhettä. Miehesi kuuluu arvostaa sinua ja tekemisiäsi, jos näin tykkää, ei muiden. Työssä olevat hoitavat samalla tavalla kotinsa ja vapaa-aikanaan lapsensa, kuuntelevat lyhyelle ajalle tiivistetyt kiukuttelut. Sinä saat kuunnella niitä tasaisemmin..

Vierailija
4/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisia koska kotiäidit saavat oikeasti olla äitejä taaperoikäisilleen, koska heidän taaperoilleen päiväkodintädit ovat läheisempiä kuin omat vanhemmat ja lapsi viettää noiden tätien kanssa suurimman osan päivästä.

Vierailija
5/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä kyseessä ole mikkoset

Vierailija
6/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitavat lapsensa vapaa-aikana :DD ja kolmisen tuntia arkipäivän aikana. surullista ettei sun mielestä oman lapsen hoitaminen ole arvokasta työtä. täsä kuitenkin kasvatetaan niitä seuraavan polven veronmaksajia ja päätöksen tekijöitä. minä vastaan lapseni kasvatuksesta itse, sinä olet antanut sen jonkun muun tehtäväksi

mutten arvostakkaan... Se ei ole työtä jos hoitaa omaa kotiaan ja siinä samalla lapsia. Miksi pitäisi arvostaa, kun se ei kosketa muita kuin sinun perhettä. Miehesi kuuluu arvostaa sinua ja tekemisiäsi, jos näin tykkää, ei muiden. Työssä olevat hoitavat samalla tavalla kotinsa ja vapaa-aikanaan lapsensa, kuuntelevat lyhyelle ajalle tiivistetyt kiukuttelut. Sinä saat kuunnella niitä tasaisemmin..

Vierailija
7/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta inhoan semmoisella asenteella olevaa kotiätiä, joka toitottaa sen oman ratkaisun siis kotiäitiyden oleva ainut oikea vaihtoehto. Työssäkäyvä äiti on lapsen heitteellejättäjä, itsekäs p'*ska. Huudellaan vaan sitä, että kotiäitiys on vain valinta, aina mahdollista on tilanne mikä vaan.

En minäkään tuomitse kotiäitejä vaikka itse työssä käyvä olen. Kukin tyylillään ja tilanteet/perheet/äidit/lapset ovat erilaisia!

Vierailija
8/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monta lasta sinulla on ja onko kodinhoitaja

Vierailija
9/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kaikkia. Heihinkin kun mahtuu niin monenlaista ihmistä.

Kerran kirpparilla kuulin kahden kotiäidin ( ainakin oletin heidän sellaisia olevan, lapsiakin kun molemmilla oli mukana ) keskustelun. Toinen kertoi toiselle kuinkä hänen miehensä olettaa hänen vain makoilevan päivät pitkät kotona. Hän oli kuitenkin kyseisenä päivänä leiponut sämpylöitä! Hän oli kauhean tuohtunut asiasta, että miten hänen miehensä voi noin sanoa. Teki mieleni mennä sanomaan tälle naiselle, että kuule minä teen täyden päivän töitä ja illalla siihen päälle teen ne samat kotityöt kuin hänkin, leivon myöskin niitä sämpylöitä. Aikaa meillä on käytettävissä hieman eri määrä. Kenenkään on turha vedota siihen, että kotiäidillä on lapset hoidettavana päivän aikana, kun hän tekee myös kotitöitä. Niin minullakin on lapset hoidettavanani iltaisin, kun teen kotitöitä.

Kyseisenlaisina hetkinä en hirveästi tykkää kotiäideistä ( olen ollut itsekin ). Mutta onneksi noita hetkiä ei ole usein. Arvokasta työtä tekevät. Mutta työssä käyvien äitien työpanostakaan ei pitäisi väheksyä.

Vierailija
10/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin yksityinen valinta siinä missä muutkin. Henk. koht. en tykkää ihmisistä jotka sekoittavat yleisen ja yksityisen, eivätkä kunnioita toisten valintoja, vaan kokevat sen omansa ainoaksi oikeaksi kaikille muillekin. Eli siis tällaisia ihmisiä inhoan, olivat kotiäitejä tai eivät.

Vierailija
11/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itseriittoinen elämänasenne ja muiden parjaaminen sapettaa

Vierailija
12/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kärkkäämpiä tyrmäämään muiden mielipiteet/elämäntavan, jos se heidän omastaan eroaa. Ainoa oikea tapa elää ja hoitaa lapsensa on kotiäitiys.

No yhtälailla en ymmärrä "ura"äitejä, jotka tallaavat kotiäidit maan rakoon haukkumalla, ettei kotiäitien"työ" ole tärkeää...

Mutta tosiaan kotiäitien suusta ne kovempaa huudetut tyrmäykset ylseensä tulevat.

Vierailija
13/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluun. Kotona oleminen omien lasten kanssa on naurettavan helppoa. Jos en olisi näin kunnianhimoinen kuin olen, jäisin varmaan loppuiäkseni kotiin lasten kanssa ja eläisin miehen palkalla (joo, kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta, I know). Arvostan tosi paljon työssäkäyviä äitejä, jotka tosiaan joutuu leipomaan ne sämpylät, tekemään kehoeväät, hankkimaan lapsille vaatteet kerhon kevätjuhlaan, suunnittelemaan synttäreitä, vaihtamaan petivaatteet jne jne illalla töiden jälkeen. Me kotiäidit saadaan tuhrata vaikka koko päivä yksien petivaatteiden tuulettamiselle, jos haluamme. Enkä mä usko että työssäkäyvien äitien lapset on sen enempää häiriintyneempiä aikuisina kuin kotiäitienkään.

Vierailija
14/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en jaksa sellaisia ihmisiä, jotka puuttuvat toisten asioihin.

Minulla on av:n ulkopuolella ainoastaan yksi sellainen kotiäitituttava, joka paasaa tästä elämäntavastaan muille, ts huomauttelee ihmisille miten heidän tulisi asiansa hoitaa.

Kukaan ei mene sanomaan heille, että veisit lapsesi hoitoon, mutta hänellä on oikeus huudella muille mitä heidän tulisi tehdä.

Se niissä ärsyttää eniten.

Vierailija
15/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 6 lasta, joista kaksi on täysin kotona. 3 koulussa ja kolme päivähoidossa noin 6 h/pv 4pv viiikossa. Teen töitä sitten vielä kotona illalla... päivien pituus yleensä on aamu 7.00 aina yöhän 1.00..

Vierailija
16/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olivat he sitten kotiäitejä, kestovaippailijoita, luomuilijoita... Ihan mitä vain inhoan, jos sitä yritetään tyrkyttää minulle alentamalla minun omia valintojani ja arvojani.

Itse olen kotiäiti, mutta paljon helpompaa minun on samaistua "uraäidin" maailmankuvaan, joka ei YLEENSÄ tallo ketään. Kotiäidit (joita olen tavannut, huom) taas tuppaavat hekumoimaan omalla erinomaisuudellaan ja katsomaan karsaasti uraäitejä. Minusta moinen on hyvä osoitus siitä, että siinä on ämmällä itsellään huono itsetunto. En keksi mitään muutakaan syytä hyökätä toisten niskaan.

Kaikki omia arvojaan hehkuttavat ja kovaan ääneen omaa erinomaisuuttaan huutavat ihmiset ovat minusta jokseenkin säälittäviä. Pitäisi kyetä rakentavaan keskusteluun ilman, että sanotaan joka lauseessa näin MINÄ teen ja näin MINÄ olen onnistunut loistavasti..

Vierailija
17/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta että monet kotiäidit parjaavat työssäkäyviä:( Ja toisinpäin.. Kotiäidit on laiskoja evätkä vaan viitsi mennä töihin. "Ura" äidit ovat itsekeskeisiä eivätkä yhtäänajattele lasten parasta..

Onhan se typerää.. Kummallakin puolella ehkä vaan yritetään puolustaa sitä omaa tapaa, ja usein se tehdään hyökkäävästi sen toisen puolen tapaa väheksyen.. Voisivat kyllä ihmiset mennä itseensä:(

Vierailija
18/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kunnioittaa heitä kun he eivät kunnioita niitä joilla on erilainen näkemys elämästä tai erilainen elämäntilanne? jos haluaa että itseään kunnioitetaan, silloin pitää osata kunnioittaa muitakin.

Vierailija
19/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku nainen haukkuu toista naista siitä, että hän haluaa käydä töissä, ansaita rahaa ja osallistua työpanoksellaan perheensä elättämiseen. Minusta ne ovat ihan kunniallisia tavoitteita elämässä.

Lisäksi kotiäidit ovat useimmiten komentamassa työssäkäyviä äitejä kotiin, mutta isien lastenhoitovelvollisuuksista he eivät hisahdakaan.

Vierailija
20/23 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluun. Kotona oleminen omien lasten kanssa on naurettavan helppoa. Jos en olisi näin kunnianhimoinen kuin olen, jäisin varmaan loppuiäkseni kotiin lasten kanssa ja eläisin miehen palkalla (joo, kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta, I know). Arvostan tosi paljon työssäkäyviä äitejä, jotka tosiaan joutuu leipomaan ne sämpylät, tekemään kehoeväät, hankkimaan lapsille vaatteet kerhon kevätjuhlaan, suunnittelemaan synttäreitä, vaihtamaan petivaatteet jne jne illalla töiden jälkeen. Me kotiäidit saadaan tuhrata vaikka koko päivä yksien petivaatteiden tuulettamiselle, jos haluamme. Enkä mä usko että työssäkäyvien äitien lapset on sen enempää häiriintyneempiä aikuisina kuin kotiäitienkään.

Komppaan täysin, mulla kanssa samanlainen tilanne! Minusta tämä on kanssa aika helppoa, kyllähän olisikin ihme, jos ei ehtisi noita kaikkia hommia hoitaa. En kyllä minäkään usko, että työäitien lapset mitenkään suuria kärsijöitä olisi. Jokainen taplaa tyylillään ja varmaan molemmissa on niitä "hyviä" ja "huonoja" äitejä... Minä tosin lähden takaisin työelämään kun pienin 2 vaikka ei olisi pakko, mutta omat aivot vaatii muutakin. Ja lapsilla on aina parempi olla kun ÄITI voi oikeesti hyvin ja jaksaa sitten illalla olla läsnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme