Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä äitiyspäivärahalle

Vierailija
25.03.2009 |

Olen työtön ja saan Kelan peruspäivärahaa+ yhdestä lapsesta korotuksen, yhteensä noin 30e/pvä.

Jos en nyt saa töitä ja "siirryn" työttömänä äitiyspäivärahalle niin lasketaanko se äitiyspväraha siitä peruspäivärahasta (~25e) vai siitä summasta mihin on laskettu tuo lapsikorotus mukaan?

Kelaan pistin jo kysymystä menemään mutta ajattelin jos täällä joku tietäisi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat edellisen verotuksen mukaan.

Vierailija
2/5 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse tajusin niin että jos on saanut työttömyysetuutta ennen äitiysloman alkua niin se maksetaan sen mukaan. Sitä en vain saanut selville nostaako tuo lapsikorotus sitä äitiyspvärahan summaa vai tuleeko suoraan se minimi. Jos saa siis pelkkää peruspäivärahaa niin silloin äitiyspväraha on minimi.

Edellisestä verotuksesta ei ole apua kun olen ollut pätkätyössä/työtön/kotihoidontuella.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväraha työttömälle, opiskelijalle ja kuntoutujalle

Jos sinulla ei ole työtuloja, saat vanhempainpäivärahaa 22,04 euroa arkipäivää kohden.

Työtön: Jos olet saanut vanhempainpäivärahakautta edeltäneen 4 kuukauden aikana työttömyysetuutta, koulutustukea tai työllistämistukea työelämävalmennukseen, sairauspäivärahasi on vähintään 86 % maksetun etuuden määrästä. Jos työttömyysetuuteen tai koulutustukeen on sisältynyt korotettu ansio-osa, päivärahan määrää laskettaessa otetaan huomioon perusosan lisäksi vain pääsäännön mukainen ansio-osa.

Vierailija
4/5 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikorotusta ei huomioida. eli maksetaan sen perustyökkärin verran.

Vierailija
5/5 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käteen jää periaatteessa samanverran kuussa, koska äitiyspäivärahan laskennassa lasketaan myös lauantait mukaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä