Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnytys taisi alkaa.. koskas sitä pitikään lähteä sairaalaan?

Vierailija
25.03.2009 |

odotan toista lastamme ja nyt on päässyt unohtumaan, milloin kannattaa lähteä synnärille. supistuksia on tullut nyt 1,5h verran n. 5-10 min välein, mutta vielä ne eivät ole kovinkaan kipeitä. pikemminkin ne tuntuvat kovilta menkkakivuilta.

oliskos se niin, että kun ei kotona enää kestä niin sitten lähdetään? kestän kyllä ihan loistavasti vielä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odottelen kolmatta, eikä aikaisemmat ole mitenkään tosi nopeesti syntyneet. Esikoisesta oltiin sairaalassa n. 5h ja kakkosesta n. 4h. Nyt sitten kolmennen kohdalla jokainen lääkäri ja kätilö, jonka kanssa olen ollut tekemisissä, on moneen kertaan painottanut, että kannattaa lähteä heti, kun yhtään tuntuu, että synnytys on alkanut. Että mielummin tule liian aikaisin kuin että kotiin synnytät.

Minua jo huvittaa kuunnella tätä opastusta, kun se aina jossain vaiheessa esim. lääkärikaynnillä alkaa. Ehkä papereissa lukee jotain, mitä ei ole minuille kerrottu... Tätä raskautta on tosin seurattu melko tarkasti, joten ehkä se vaikuttaa.

Mutta myös Haikaranpesästä kovin pontevasti käskettiin lähtemään ajoissa matkaan.

Eli saamillani ohjeilla kannattaisi ap jo mennä kovaa vauhtia. Ellet ole sitten jo mennytkin. Onnea matkaan - ja voimia!

Vierailija
22/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy näytillä, minä ainakin lähden heti, kun tulee säännöllisiä supistuksia. Sisätutkimus ainakin antaa vauhtia hommaan...

T Rv 40+4 (ihan kypsänä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että istukka irtoaa.

Miten te voitte olla noin pöljiä että olette kotona kun on uudelleen synnyttäjästä kyse. Itse sain ohjeen kun tuntuu siltä että tosi on kyseessä eli synnytys käynnistyy niin pitää lähteä ja niin teinkin.

Vajaa tunti siitä kun supistukset alkoi olin jo synnytyshuoneessa ja siellä kaksi tuntia niin lapsi syntyi.

Vierailija
24/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 39+0 ja monta yötä olen valvonut supistuksien kanssa ja aina ne loppuu ennen aamua. Nyt taas pari kipempää tullut illan aikana ja varmaan yö menee kiroillessa ja sitten aamulla koko yön valvoneena jaksaa hyvin vanhempien lasten kanssa...

Vierailija
25/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun on toisesta synnytyksestä kyse. Siellähän sitä saa sitten rauhassa köllötellä eikä miettiä.

Mulla kakkonen alkoi veden menolla. Ei siinä mitään kiirettä pidetty. Sairaalassa alkoikin sitten supistukset ja 1,5 tunnin päästä oli baby sylissä. Kokonaisaika vesistä vauvaan 3.5h.

Hoitsut majoitti meidät huoneeseen rauhassa odottelemaan. Eivät taineet saada edes kahvia kaadettua mukiinsa kun piti jo saliin lähteä.

Vierailija
26/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että istukka irtoaa.

Pieni veriviiruinen vuoto on merkki kohdunsuun aukeamisesta, se veri siis tihkuttaa kohdunsuulta, ei kohdusta tai istukasta. Tietysti jos sitä verta ihan valuu niin lujaa sairaalaan.

Vierailija
27/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ohjeeks tois synnyttäjänä jos 10min välein tunnin verran supistuksia sitten sairaalaan. Ja joo odotin ja hyvä että sairaalaan kerkesin.. Ei ollu säännölliset edes supistuksia, automatka kesti n.30min jonka aikana supistukset alkoiva tulla tiuhaa tahtiin. Jos olisn kotona odottanu tasasen väliajoin tulevia supistuksia olisi miehestä tullut kätilö..

Ja näin jälkeenpäin jos seuraava kerta tulee niin ennemmin menen "turhaa" kuin liian myöhään ja silloin vauvalle voi käydä jotain!!

Vierailija
28/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivytellyt sairaalaan lähdössä. Tosin säännöllisiä supistuksi tuli n. 40-50 min, ennenkun alettiin tekee lähtöä sairaalaan. Pihalla auton luona rupesikin sitten ponnistuttamaan ja pyysin miestäni tilaamaan ambulanssin.

Ambulanssi oli ehtinyt tehdä matkaa sairaalaan 5min. kun tyttö päätti syntyä:)

Kaikki meni hyvin ja jäi mukavat muistot, ei tullut mitään kammoa:)

Että kyllä sitä kannattaa hyvis ajoin lähteä sairaalaan.

Vierailija
29/29 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottelen rv 32, ja tätä ihmettä toivottiin yli viisi vuotta! Luomuna sitten tuli plussa:)

Tsemppiä odotukseen, aika menee lopulota nopeammin kuin huomaakaan!