synnytys taisi alkaa.. koskas sitä pitikään lähteä sairaalaan?
odotan toista lastamme ja nyt on päässyt unohtumaan, milloin kannattaa lähteä synnärille. supistuksia on tullut nyt 1,5h verran n. 5-10 min välein, mutta vielä ne eivät ole kovinkaan kipeitä. pikemminkin ne tuntuvat kovilta menkkakivuilta.
oliskos se niin, että kun ei kotona enää kestä niin sitten lähdetään? kestän kyllä ihan loistavasti vielä.
Kommentit (29)
vauhtia saisikin olla..
ottaisi kyllä päähän ja kovaa lähteä synnyttämään toista lasta ja tulla takaisin "vielä kypsyttelemään"..
toisen synnytyksen kesto 2,5 tuntia säännöllisistä supistuksista
onnea matkaan, millon lähdetkin!
kamalaa tämä epävarmuus.. ihan kuin olisi ekaa kertaa asialla!
supistusten välin mukaan voisit jo olla menossa, mutta meille sanottiin sairaalaan tutustumisessa, että niin kauan voi olla kotona kun kipua kestää. mutta voithan soittaa synnärille ja kysyä. meillä päin toivitaan soittoa ennen lähtöä.
onnea ja tsemppiä koitokseen
esikoista synnyttäessäni olin jo valmiiksi sairaalassa, jossa synnytys käynnistettiin.
Supistuksia tuli tiheään, juurikaan en edes ääntä päästänyt, luulin että on alkusoittoa vasta.
Kätilö tutki muutaman tunnin päästä ja tulos: 9cm auki! Suoraan synnytyssaliin ponnistamaan. Synnytyksen kesto 4h25min.
Niin, entä jos olisin ollut kotona?
Toisella kerralla olin myös sairaalassa jo valmiiksi, kesto silloin 1h20min.
Parempi lähteä!
olisin synnyttänyt kotiin.
Alkaisin pikku hiljaa jo lähteä, jos supistuksissa kuitenkin on jo tehoa
Ensimmäisestä lapsesta siaraalaan on lähdettävä kun supistukset tulevat säännöllisesti 5 minuutin välein.
Seuraavien lasten kohdalla sairaalaan lähdetään siinä vaiheessa, kun supistukset tulevat säännöllisesti 10 minuutin välein.
mutta pystyn hyvin vielä puhumaan niiden aikana. ne tuntuvat kuitenkin niin, etten enää oikein voi muuta kuin odottaa että yksi suppari menee ohi, sitten voin jatkaa sitä, mitä olin tekemässä..
en tosiaankaan halua synnyttää kotiin, olen nimittäin yksin!
Tämä on varmaankin tosin provo ja nyt kehitteletkauhutarinaa synnytyksestä livena av:lla.
tästä tuliskin aika hyvä pelottelutarina kaikille synnytystään odottaville.. :0)
mutta ei, kyllä mä täällä ihan tosissani mietin että koska "kehtaa" lähteä. viimeksi meni sairaalassa nIIIIIIIIIn pitkään odottaessa paikkojen aukeamista! kiitos kovasti vastaajille ja toivottakaa mulle tsemppiä matkaan?
just kaveri sai lapsen ja ekat "kipeät" supistukset, joiden kanssa ei enää tuntunut pärjäävän, tulivat kuulemma 20min ennen kun lapsi syntyi. Olivat sentäs lähteneet sairaalaan kun säännöllisiä supistuksia oli tullut jo jonkun aikaa, eli eivät todellakaan odottaneet siihen saakka kun ei enää kestä.
Omallakin kohdalla lähdettiin sairaalaan esikkoa synnyttämään kun supistuksia tuli säännöllisesti n. 4min välein vaikka kotona ois vielä olon kanssa pärjännyt. Sairaalassa sitte ehtikin reilun tunnin vielä ootella kovempia suppareita, mutta sitten niitä tulikin jo taukoamatta, ei ois enää siinä vaiheessa selvinnyt omalla kyydillä sairaalaan.
mulla on ollut vääriä hälytyksiä jo kolmesti viime viikolla. nytkin vain kauhulla odotan, että loppuuko nämä tähän kertaan vai tuleeko seuraava vielä.. ehkäpä soitan sinne sairaalaan, voihan olla että joudun lähtemään pidemmälle (meillä on ollut vähän ruuhkaa täälläpäin!)
Mäkin voisin jo hyvin lähteä, mutta ei perkule mitään. rv 41
ja he sanoivat että voisi vielä odottaa säännöllisiä supistuksia: sitten tervetuloa!
Mulla toinen lapsi syntyi 2.5 tunnissa, epäsäännöllisillä supistuksilla. Ekaa lasta synnytinkin sitten vuorokauden..
Ootan ekaa, ja yritystä on pitkään, enkä vieläkään voi uskoa, että ylipäätään olen raskaana! KAuheen pitkältä ja epätodennäköiseltä tuntuu, että MINÄ tosiaan saisin synnyttää. Ja että tämä lapsi tosiaan syntyisi. Iski niin kovaa diagnoosit lapsettomuustutkimusten aikaan, että on vaikea jotenkin päästää niistä irti. Vaikka plussa tuli luomuna, tuntuu silti niin epätodennäköiseltä, että kaikki olisi juuri minun kohdallani hyvin..
Noh, toivotaan parasta! :) rv 13+2..
eka synnytys vajaa 30 tuntia ja toinen 2,5 tuntia. Joten itse en tosiaankaan jäisi kotiin odottelemaan kunnes "ei kestä enää olla". Olisi kakkonen syntynyt kotiin...
supistelee harvakseltaan, mutta aika kipeästi jo ja lisäksi hieman veristä vuotoa. eli näytille tässä päätynen joka tapauksessa ennen pitkää. Äiteen soitin jo tänne kun matkaa on 40 minuuttia. ei tarvi sitten ponkaista taksilla edeltä ilman miestä jos tilanne äkisti vauhdittuu...
kotilo rv 41+0
Jos itse olisin odottanut siihen asti kun ei kotona kestä olla, niin olisin ponnistanut vauvan ulko-ovella.
Toinen synnytys voi olla vauhdikkaampi kuin eka.