Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa kevätmasennukseen?

Vierailija
25.03.2009 |

Jostain syystä valon lisääntynyt määrä ja lumien sulaminen yms. joka tuo esille kaiken lian ja töryn katujen varsilta, pöllyävä hiekoitushiekka, lintujen tityyt ja muut... ärsyttää ja ahdistaa... Olen koko ajan kärtyinen. Ja liittyy kevääseen, useimmiten, lähes joka vuosi tämä sama ilmiö.

Mikä auttaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös B-vitamiinit ovat ns. "masennusvitamiineja", joita tarvitaan.

Vierailija
2/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee kesä!! Miten lintujen laulu voi ahdistaaa?? Syysmasennuksen vielä tajuan, mutta miten jollain voi kevät aiheuttaa masennusta?? Keväthän on ihanaa aikaa :-))!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun on lehdet puissa, alkaa helpottaa. Huhtikuussa taidetaan tehdä eniten itsemurhiakin, jos en ihan väärin muista.

Vierailija
4/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmisten (teko)pirteys raivostuttaa. Mä haluaisin hypätä kevään yli suoraan loppukesään, jolloin voi jo odotella syksyn alkamista. Oikeastaan mä pärjään kevään juuri siten, että ajattelen, ettei syksyyn loppujen lopuksi niin kauhean pitkä aika olekaan.

Vierailija
5/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ei ole normaalia jos ihminen haluaa vaan pimeyttä ja synkkyyttä ympärilleen

Vierailija
6/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin sitä aina, mutta hän sitten kerran (kännissä) sanoi, että syy, miksi inhoaa kevättä ja kesää on se, että silloin vähennetään vaatteita. Ja hänellä on paljon ylipainoa, ja se saa masentumaan ,koska ei voi taas(kaan) pitää nättejä hameita tai sortseja kuten muut normaalipainoiset ihmiset. Ei voi nauttia siitä lämmöstä kun pitää pukeutua johonkin säkkiin kuitenkin. Muistuttaa aina siitä, miten laiska tämänkin vuoden oli, eikä saanut laihdutettua. Että tällainenkin syy voi olla...

Vierailija
7/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on jo ikävä loppuvuoden hämärää

Vierailija
8/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valo on kova ja kirkas, joten kaikki rumuus näkyy selvästi. Ihmisetkin ovat kalpeita ja nuutuneita talven jäljiltä. Huhtikuu on kuukausista julmin.

Vierailija
9/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on vuoden parasta aikaa.

Aivan mahtavaa energiataso nousee kohisten. On kuin olisi ollut pimeässä tunkkaisessa säkissä koko talven ja nyt on päässyt ulos.

Valon määrä on aivan fantastista. 6 aamulla on jo valoisaa, mustarastaat laulaa tinteistä puhumattakaan. Aivan ihanaa möllötellä auringossa ja kuunnella kun vesi tippuu räystäistä.

Vierailija
10/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kontrasti talven pimeyden ja kevään, juuri tämän ajan, valoisuuden kanssa on liian kova. Ei jotenkin pääse mukaan. Sitten kun on jo lumet poissa, ruoho ja puut vihertävät, helpottaa. Ja kesästä ihan tykkään, kun on lämmintä.

Mutta tämä kevät... en meinaa kestää!

Vierailija
11/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänellä on paljon ylipainoa, ja se saa masentumaan ,koska ei voi taas(kaan) pitää nättejä hameita tai sortseja kuten muut normaalipainoiset ihmiset.

Tunnistan tämän itsestäni, vaikkei suoranaista ylipainoa olekaan koskaan ollut. Tänä vuonna olen laihduttanut vuodenvaihteesta saakka ja aion kesähelteillä HÄIKÄISTÄ koko seutukunnan vyötäröä korostavissa kesävaatteissa ! :-) Toinen harmi on sitten se, etten rusketu, mutta hoikkuuteen voin itse vaikuttaa.

Vierailija
12/12 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kärsinyt kevätmasennuksesta! Ja olen lievittänyt sitä kirkasvalolampulla (aloitan sen heti joulun jälkeen) Sit mulla myös valoherätyslamppu. Yritän käydä joka päivä kävelylenkillä. Syödä paljon hedelmiä.

Musta pahimmat kuukaudet on maalis ja huhtikuu. Ulkomaanmatka kannattais sijoittaa tähän väliin jos mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme