Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinäkuussa vauvan saavat

24.03.2009 |

Joko olette hankkineet vauvalle tavaroita/vaatteita? Mitä ainakin pitäisi olla ennen syntymää??

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoiselta jäänyt lähes kaikki valmiiksi vauvaa varten, joten tällä kertaa ei juuri mitään tarvitse hankkia. Vaunut aiotaan tilata tällä viikolla.

Jos otat äitiyspakkauksen, siinä on aika kattavasti vauvanhoitotarvikkeita. Lisäksi tarvitset septidiniä ja pumpulipuikkoja navan puhdistukseen. Ihonhoitoöljy esim. Ceridal oli ainakin meillä tarpeen. Vastasyntyneiden ihot ovat usein kuivia. Amme kylvettämistä varten. Vaippoja. Harsoja, ovat käteviä ruokailussa sekä peppupyyhkeinä, kuivuvat nopeasti. Itse ostaisin vielä äitiyspakkauksen harsojen lisäksi muutamia. Ehkä olisi hyvä olla muutama korvikepurkki kaapissa varmuuden vuoksi. Itse en koskaan tarvinnut, mutta oli henkinen tuki. Suosittelisin myös rintakumeja, jos imetys sattuu tai vauva ei muuten saa ilman sitä otetta. Rintakumeja parjataan turhaan, minulla imetys ei ikinä olisi onnistunut ilman niitä. Käytin niitä jopa 2 kk aluksi ja sen jälkeen imetin onnistuneesti vielä 11 kk. Eli minusta tärkeä apuväline ja aivan turhaan haukuttu. Ehkä vielä voisi olla tutti valmiina, jos haluaa. Sänky olisi tietysti hyvä olla, mutta aluksi vauva voi tietysti nukkua esim. äitiyspakkauksessa. Vaipanvaihtopaikka olisi hyvä laittaa valmiiksi. Erillistä hoitopöytää ei tarvitse, hyvin toimii esim. pyykinpesukone, jos hankkii vaipanvaihtoalustan.

Aika paljon on itsestä kiinni, mitä tarvitsee vauvalle, mutta aika vähällä loppujen lopuksi pärjää. Esim. vauvalle ei tarvitse olla sitteriä odottamassa, hyppykiikkua, varsinaista vaipparoskista, joka pussittaa jokaisen vaipan (kamala ajatus koko laite). Rintapumppu oli minulle välttämätön, mutta jotkut eivät tarvitse ollenkaan. Jotkut pärjäävät kuulemma ilman vaunujakin, minä en kyllä pärjäisi. Meidän tytär ei viihtynyt kantoliinassa, mutta joillekin se on tosi tärkeä.

Toivottavasti vauvantarvikemarkkinat eivät pistä päätäsi pyörälle. Tarjolla on aivan liikaa tarpeetonta.

T. Pötkö rv 22+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla