Miksi äidin pitää luoda ura?
Kommentit (23)
Olisi ihanaa, jos mies pystyisi elättämään meidät niin, että elämä olisi kuitenkin mukavaa ja nauttimisen arvoista. Eipä vaan onnistu meillä... Sitä paitsi mun mies on tasa-arvoinen ja odottaakin mun tuovan korteni kekoon. Jotenkin itsestäkin tuntuisi pummimiselta elää tyhjänpanttina, kun toinen repii itseään työelämässä. Eli ristiriitainen olo: en haluaisi käydä töissä vaan nauttia hyvästä elintasosta tekemättä mitään aidosti vaativaa ja toisaalta ymmärrän vastuuni myös yhteisestä taloudesta.
Olen akateeminen, uraputkessakin hyvällä palkalla. Silti työ ei ole minulle tärkeä itsessään. Saisin elämäni käytettyä toisellakin tavalla.
Kotiäitiys on tietysti ihan kivaa ja hienoa vähän aikaa, mutta aikuisen ihmisen tulee tienata itse elantonsa. Tämä yhteiskunta perustuu siihen, että työkykyiset käyvät töissä ja maksavat palkastaan veroja, joilla huolehditaan niistä, jotka eivät iän, sairauden tms. vuoksi kykene itseään elättämään. Elinikäinen kotiäiti ei tuota mitään sellaista, mihin työssäkäyvä äiti ei pystyisi, lisäksi työäiti maksaa veroja ja antaa lapsilleen työnteon mallin.
t. 3 vuotta hoitovapaalla, sen jälkeen töissä
äitejä ne on isompienkin lasten äidit. Miksi äiti olisi kotona kun lapset ovat koulussa/lukiossa/armeijassa, vaikka miehen palkka kuinka riittäisi?