Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****MARRASMASUT vko13****

23.03.2009 |

Uuden viikon aloitan, kun en uutta viikkopinoa löytänyt.

Olo on...raskaana oleva. Hajut osuu nenään aina vaan pahemmin ja saa kuvotuksen aikaan entistä helpommin. Viime yönä näin niin ihanan ja rauhoittavan unen, herätessä oli hirmu luottavainen olo tätä raskautta kohtaan. Eli positiivisemmin mielin tähän viikkoon!! Kaksi viikkoa ja yksi päivä enää niin voi osittain huokaista, kun ultraan pääsee. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

*helene 5+3*

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Mä en ole jaksanut edes konetta avata moneen päivään, mutta tänään oli pakko kun koulutehtäviä pitää palauttaa... siis ne on hyvä tehdä samana päivänä :)

Kivaa kuulla muidenkin kuulumisia sekä surullista kuulla keskenmenoista... voimia ja jaksamaista siitä ylipääsemiseen!

En haluaisi valittaa, mutta ei tarvitse enää ihmetellä pahoinvoinnin puuttumista, sillä sitä olen saanut mitä tilasin. Ensimmäisenä päivänä työharjoittelussani piti käydä asiakkaan vessassa antamassa ylen... NOLOA!

Ohjaajalleni kerroin sen jälkeen tilanteen ja toivoin ettei hän kerro vielä muulle tiimille.

Esikoiseni tokaisi toissapäivänä suihkussa mulle, että: sun maha on kasvanut isoksi, sulla on kohta siellä vauva! Miten lapsi osaakin yllättää :)

Sen olen omasta olostani huomannut, että pitää nukkua vähintään 8h mielellään 9-10 h yöunet, muuten oksettaa ja pitää sylkeä koko seuraava päivä! Eli nukkumaan menen heti kun saan tytöt nukkumaan :)

Kahvin hajukin tekee kamalaa! Lopetin sen juomisen (sekä kofeiinittoman) kokonaan, ainoastaan vieraillessa saatan ottaa yhden kupin, etten herättäisi epäilyksiä, tee maistuu... ostin valkoista teetä jossa ei pitäisi olla kofeiinia lähellekkään kahvin vertaa. Osaako kukaan sanoa pitääkö tuo paikkaansa?

Syödä pitää 1 h välein. Päiväksi mulla on eväsrasiassa kaksi lohkottua omenaa, lounasta, välipalaa ym... naureskelin itsekseni, että työharjoittelun tärkein asia on että syön kokoajan! (hampaat kärsii, mutta hetkellisesti vaan!)

Jollain lailla lohduttavaa kuulla, että muillakin samanlaisia oireita ja juttuja.. ihana sää ulkona! Onneksi tänään pääsee ulkoilemaankin :)

YTY & hyvin todelta tuntuva roskisprinssi? 8+2

ps. ensimmäinen positiivinen tulos näkyi testistä jonka kävin penkomassa uudestaan esille roskista kun näytti aluksi neg... mutta 15 min. jälkeen tulos olisin pos. ja sillä tiellä ollaan edelleen :)

Vierailija
22/42 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kuulumisia, hiukkasen alakuloisena jälleen. Eilen kuuden aikaan illalla taas sitä "paperillakaivelutuhrua", eli sitä haalean vaaleanpunaista mitä oli aavistus myös 15.päivä. Illalla sitten yhdeksän aikaan istahdin pöntölle niin TIP-TIP-TIP, kolme rehellistä veripisaraa tippui veteen. Sitten ei taas mitään tähän asti. Raivostuttavaa, ja mieli luopui taas vaihteeksi siitäkin pikkuruisesta luottamuksesta mitä ehtinyt tulla puolessatoista viikossa kun noita tuhrutteluja ei ole ollut. Oon varma etten saa tästäkään nyyttiä. Näillä ajoittaisilla tuhruilla on kolme edellistäkin km:a alkanut kunnes enenevässä määrin sitten alkaa vuotaa. En kuulu niihin onnellisiin jotka vuotelevat ja silti kaikki käy hyvin. Joka kerta on kesken mennyt tällä tavalla. Tosin ihmetyttää kovasti nuo oireiden voimakkuudet, kun oksettaa kaiken aikaa (varsinkin kun vatsa tyhjänä) ja kaikki normaalit raskausoireet on tosi vahvoina edelleenkin. Mutta luottamus raskauden kulkua kohtaan tipahti nollille, odottelen vaan milloin alkaa lurahdella verta kunnolla ja kipuja tulla. Toivottavasti en tällä negatiivisuudellani pilaa kaikkien muidenkin päivää, sori!! Öööh, taas oksettaa!! Katsellaan nyt mitä tuleman pitää, vuotaisi sitten pian pois jos on lähteäkseen :(

*helene 5+6*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenon saaneille.

En ole kirjoitellut sitten viime viikon, kun pe päivällä ja vielä la aamun tuli verta, joten automaattisesti oletin että kesken meni. Verta ei tullut kuin 1vuorokauden ajan, siteeseen asti ei, mutta kylläkin pönttöön. Oireita on edelleen tai sitten ne on psykosomaattisia ;) soitin kuitenkin neivolaan eilen ja lääkäri oli sitä mieltä että tekisin kohta uuden r-testin ja katsoisin mitä se näyttää. Jos se edelleen + niin sitten pitää miettiä mitä tehdään asian selvittämiseksi.

Walpu, kiva kun kaikki oli kunnossa. Saanko kysyä kuinka paljon vuotoa sinulla oli? Josko mullakin vielä toivoa olisi!

Helene, ehkä toi tiputtelu ei tarkoita mitään. Mulla ekassa raskaudessa tuli tiputtelua aina silloin tällöin ihan rv 12 asti ja loppuun asti se raskaus meni. Jospa sun limakalvot on ottanut "nokkiinsa" jos kuivaat liian rajusti.

Nyt pitää lähtä hakemaan pojat.

Ylläri

Vierailija
24/42 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, pakko se on uskaltaa tänne mukaan hyppäämään kun niin ahkerasti olen marrasmasujen alkutaivalta seurannut...;)

Ensinnäkin vilpittömät pahoittelut km:n kokeneille ja kaikille vuotaville piinailijoille. Minäkin siis yksi, ja siksi en ensin ajatellut ryhtyä koko ketjuun mukaan. Plussasin viime viikon alussa pari hailakkaa haamua ja sitten ihan ok plussan mutta koko ajan ollut semmonen "jotain pielessä"-fiilis. Mulla siis yksi poika entuudestaan ja silloin alkuraskaus oli IHAN totaalisesti erilainen. Nyt loistaa poissaolollaan kaikki rasvoittuvat hiukset, arat ja turpeet rinnat, metallilaatan maku suussa. ym. Sen sijaan on ollut kramppaavaa kipua vatsassa, jomotusta munasarjan kohdalla ja jatkuvaa alaselänsärkyä höystettynä vuodolla (vuoroin verta vuoroin rusehtavaa)...hirmu pelottavaa kun mitään tommosta ei ollut esikosta. Nyt olenkin rampannut lääkärillä ja pelotteli jo kohdunulkoisellakin...=( Huomenna taas verikokeisiin josko ois se hcg-arvo noussut. Viimeks oli huisin matala..

Eli vähän ristiriitaisin fiilarein täällä liikutaan, mutta toiveet marrasvauvalle olisi tosi suuret. Ja kivahan täällä on vertaistukea saada ja kuluttaa päiviä, jotka kuluu hitaaaasti..

Eli jos vaan mukaan saapi pompahtaa niin terve kaikille ja sormet ristissä että jokaiikka jaksaa matkata sinne ensi talvelle saakka!! Ja onkos tuolla yahoon puolella vilkasta, pitäisikö sinne rekkautua? En vaan oikeen diggaa siitä viestipuusta (??) joka siellä aukeaa, on jotenkin vaikealukuinen, tai sitten olen vaan vähän yksinkertainen yksilö!! X)

Sunshine rv ???? (jaa-a, olisko sitten jotain 6+0 oli nimittäin kierto ihan vituroillaan...)

p.s onko kukaan pk-seudulla käynyt alkuraskauden ultrassa? Oliko käynnin väärti ja mitä mahtoi maksaa?

Vierailija
25/42 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joitakin tuttuja nikkejä tuolta vauvakuumeisista onkin. Itse en nyt ole paljon ehtinyt palstailla, työrintamalla ollut sen verran kiirettä. Vaikka viimeviikkoinen ihana plussaaminen onkin koko ajan taustalla mielessä, on menoa ollut sen verran paljon, ettei ole voinut aivan käydä kellumaan vauvamietteissä.

Tosi harmi kuulla että joitakin tippuneitakin jo on, halauksia heille!

Itsellä toisen raskauden alku meni kanssa vuodon parissa, välillä ruskeaa, välillä kirkkaan punaista, aina tuonne 13 viikolle asti. Mutta reipas neiti, nyt 3 v. sieltä tuli. Eli tsemppiä vuotajille, ei se välttämättä mitään tarkoita!

Nyt ei mulla ole ollut vuotoa ainakaan vielä. Rinnat on tosi arat ja tänä aamuna kun keitin miehelle aamukahvia, niin sepäs haisikin varsin pahalta! :) Tuttu raskausoire mulle. Samoin tänään ollut ekaa päivää ihan selvää kuvotusta. Kummallista että tuntuu mukavalta kun on huonoa olo! (ymmärsikö kukaan?).

Kivat alkumetrit kaikille,

:) Rosa 5+4

Vierailija
26/42 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tänne kirjoitellutkaan sen plussan jälkeen kun odottelin ekaa ultraa/neuvolaa, olisi ollut 1.4, eli ensi viikolla. viikkoja nyt 5+3. tarkoitus oli enemmän haastella mukavia sen neuvolan jälkeen, mutta......

aamulla suureksi surukseni pelätty keskenmeno.

järki ei enää riitä, miten tämä voi olla taas näin. edelliset km 12/08, 01/09 ja nyt kolmas03/09. yritystä on ollut ja vauvaa halutaan niiiiiiin kovasti, mutta ei. kipinä saadaan mutta se ei ota tulta. no, nyt pääsen kuitenkin jo tutkimuksiin että missä vika. paha aavistus että esikon sektio on nyt saanut jotain pahaa aikaan. vaikka ei ne tutkim. paljoo lohduta kun vauvahan sieltä piti tulla!!!!!

vuotoo aivan sikana ja supistelee kipeesti. mä vaan en enää jaksa tätä surua elää. nyt laitetaan rukkaset naulaan ja unohdetaan koko touhut. ei tästä tule kuin jatkuva paha mieli.mussa täytyy olla jotain vikaa. huomenna kayn kuitenkin vielä hcg seerumissa ja ultrassa mut en ihmeitä kyllä elättele, ei siellä ole kuin jämät enää...rumasti sanottuna...!suututtaa ja vituttaa suoraan sanottuna. pelottaa että katkeroidun maailmalle. tänään kauopassakin tuntu että kaikilla vastaan tulevilla oli joko pieni vauva tai pysty masu. itkin pakastetiskillä.

mutta toivon että kukaan ei teistä enää joudu sanoja tuntoja kokemaan ja kaikilla meneen loppuun asti kunnialla!! varmaan seurailen teidän juttuja pitkin vuotta, sen verran mukavia juttuja ne on!!!

mukavia masuhetkiä!

~mymmeli

Vierailija
27/42 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparalla kaikille!

Seitsemäs rv juuri alkanu ja väsy vaan pahenee.. Nukkua vois ihan mielettömiä määriä, vaan kun ei pysty ku vuoden vanha esikoinen vaati tietenkin oman osuutensa äidistä. Olen vaan miettinyt että voiko liitoskipuja tulla jo tässä vaiheessa?? Ihan mielettömiä vihlaisuja alavatsas varsinkin jos nostan jotain, esim esikoistani. Ei oo kivoja tuntemuksia.. Positiivista on ollut se, että pahoinvointi ei ole vieläkään alkanut. Mikä kyllä tosin vähä ihmetyttää..

Varasin yksityiselle ajan ultraukseen ensi keskiviikoksi, sitä siis nyt jännitetään. Tulee vihdoin varmistus että masussa on eloa ja oikeassa paikassa. Kunnan neuvolaan sain ajan vajaan parin viikon päähän. Hassua sinänsä että sain yksityiselle ennemmin ajan kun kunnan neuvolaan.

Hyvää loppuviikkoa kaikille mammoille! Ja voimia väsymyksestä kärsiville!

<3:lla väsyinen äiti rv 6+0 :x

Vierailija
28/42 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Mymmelille ja muille keskenmenon saaneille :( Tiedän kokemuksesta että se on kuin pieni maailmanloppu...

Itsellä ei kummemmin oireita, paitsi jatkuva väsymys! Olen ollut päiväkodissa tekemässä tuurauksia ja kun on mentävä lapset laittamaan nukkumaan, niin väkisin meinaa uni tulla itsellekin. Ensin syödään masu täys ja sit mennään hiljaiseen ja hämärään huoneeseen istumaan nojatuoliin.... Kaikki varmaan arvaa että silmät sanoo lumpslumps ja uni meinaa tulla väkisin!

Illalla olen nukahtanut nukuttaessani vajaa 2-vuotiasta esikoista, monena iltana vaivun uneen ennen poikaa. Eilen en edes herännyt kun isi siirsi pojan omaan petiin :D

Niin ja hajut on välillä toooosi kuvottavia. Joinakin aamuina jääkaappikin haisee ihan kammottavalle, vaikkei miehen mielstä siellä mikään haise!

Mulla muuten voisi mainita keitetyt kananmunat himon kohteena!!! Ei kai niissä ole salmonellariskiä kun keittää ihan kypsiksi? Vai oliskohan parempi jättää syömättä?

Neuvolaan en ole vielä soittanut, koskaan en muista aamulla, kun sinne voi soittaa vaan 8-9 välillä. Mutta ei tässä nyt vielä kiire olekaan... oliskohan nyt RV6+6 vasta menossa?!!

Tsemppiä kaikille! Laitetaan pyykkipojat välillä nenään, jos joku haju kuvottaa kovasti ;)

Kiisi

Vierailija
29/42 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYMMELI, sulla on melko samanlainen tarina kuin mulla, mulla myös peräkkäiset keskenmenot 11/07, 10/08 ja 2/09 (tää oli tuulimuna) ja nyt taas ajoittaista vuotelua joten toiveesta olen jo pääpiirteittäin luopunut tästäkin raskaudesta :( Pitikin kysyä että miten noita keskenmenoja aletaan selvittää, siis tutkimuksilla? Mymmelillä samoja aatoksia kuin mullakin ton sektion suhteen, kun kuopus hätäsektioitiin ´05 niin olisko jotenkin syytä siinä, koska nuo kolme onnistunutta raskautta on menneet loistavasti eikä keskenmenoja ollut väleissäkään, kunnes tuon sektion jälkeen on järestään kaikki menneet kesken. Mutta missä noita tutkimuksia tehdään?Ihanko terveyskeskuksessa vai onko aina aluesairaalassa tms?Me kun asutaan 40km päässä lähimmästä sairaalasta (täällä vain terv.keskus) joten jos harmillisen pitkän matkan päässä olisi tutkimukset.. Ja viime kuussa kun tuulimuna todettiin, ei edes mainittu mitään tutkimuksia vaikka ennen sitä ollut jo 2 km:a!!

Omaa oloa: eilen ei minkäänmoista tuhrua, tänä aamuna taas ruskeaa tuhrua, yöllä tullutta, nyt taas vain aavistuksen. Aamu-ulkoillessa olin tuntevinani keskenmenomaista nipistelyä (mitä tullut ennen runsaamman vuodon alkamista jokaisessa km:ssa..). Mutta yököttävä olo senkuin jatkuu ja muut oireet myös, nämä on aikaisemmissa loppuneet hyvin aikaisin. Mutta usko ei riitä, jos olisi ollakseen vielä elämää kohdussa niin positiivista kaikki, mutta minusta on parempi uskoa pahimpaan niin ei tule iskuna sitten kun alkaa hyytymävuoto. Todella surullinen olen jos/kun tämänkin alun menetän ja toisaalta hurjan raivoissani, että taas kerran ensin annetaan ja heti jo pois viedään. Eikä fyysisestikään ole helppoa tätä läpikäydä jatkuvasti, sen verran verta menetin viime kuun tyhjennysvuodossa, että hb laski alimmillaan alle 90, nytkö sitten uusi vuoto perään..

Negatiivisissa tunnelmissa, parempaa fiilistä muille, ja vuodotonta sellaista!!

*helene 6+0*

Vierailija
30/42 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmelille!! On se vaan kovin raskasta, mutta onneksi tutkimuksiin pääset eikä tarvitse ihan epätietoisuudessa vaeltaa! Onnea tuleviin kipinöihin! :)

Helenelle kanssa paljon voimia ja toivotaan että se tällä kertaa pysyisi matkassa. Jokainen päivä tuntuu kuitenkin pitkältä ja vessakäynnit piinaavilta mysteereiltä. Niin mullakin. Ihan pahanolon tunne tulee fyysisesti ryöppynä kun taas vuotaa...:/

On: olin taas aamulla verikokeissa ja maanantaihin pitäis odotella onko hcg-arvot yhtään lähteneet nousuun. Jos ei, niin toivo on aika vähissä ja kyllä sitten munkin maailma romahtaa.

Pitäis nyt vaan jaksaa olla positiivinen ja nauttia auringosta + alkavasta keväästä.

Oltiin tänään stockalla ja väkisinkin katse suuntautui lasten vaatteisiin ja leluihin, niihin ihaniin vauvajuttuihin...*huokaus*

Mukavaa viikonloppua kaikille tuleville marrasäideille ja älkää antako huonon olon/väsyn kaataa teitä. Yleensä kuitenkin meinaa sitä että pikkuinen salamatkustaja hengaillee vielä mukana! :)

sunshine n. rv 6+1

Vierailija
31/42 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähläsin tämän systeemin kanssa ja tänne tarkoitettu viesti on nyt omalla otsikolla Odotus-keskustelussa "tervehdys marrasmasuille"... täytyy opetella taas näköjään käyttämään tätä keskustelua oikein ;)

Ohranjyvä

Vierailija
32/42 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan ainut öinen kun tulee kertomaan kuulumisistaan..

Koko päivän ollut sellaista "pyyhkäisytuhrua", pari tuntia ei mitään ja sitten taas rihmaista limaa :( Voi milloin saan odottaa rauhassa, milloin tää helvetti laukeaa? Ei jaksa, ei, mutta silti jaksaa.

Jos marraskuista en saa, luovun ajatuksesta.

Ei edes fyysisesti jaksa enää näitä kokemuksia.

*helene mietteissään 6+1*

Vierailija
33/42 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko perhe mahataudissa :( Eilen oksennettiin miehen kanssa molemmat, minä 7 kertaa, eikä mikään juoma pysynyt mahassa. Nyt ollaan ihan vesiripulilla vielä, samoin vajaa 2-vuotias poikamme. Ei kivaa! Ajattelin juuri myötätunnolla niitä jotka kärsivät raskauspahoinvoinnista, ei oo kivaa olla pää pöntössä...

Kiksu lähtee nyt sohvalle makaamaan ja pojalle Tomi traktoria pyörimään

Vierailija
34/42 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

paljon tsemppiä mymmelille ja helenelle. On varmasti kovin raskasta kerta toisensa jälkeen pettyä.

Itse olen flunssan kourissa ja enkä pysty sohvalta liikkumaan. Eilen illalla oli niin korkea kuume, etten tajunnut mistään mitään.

Itse asiassa lysähdin sohvalle suoraan ultrasta. En siis vielä ole ehtinyt iloitsemaan mukavista uutisista, mutta nyt alkaa sentään aivotkin vähän toimimaan.

Eli yksi kaveri sieltä löytyi, jonka sydän toimi hyvin.

Maanantaina pääsen sitten ekaa neuvolaa varaamaan.

pp ja kaveri 8+1

Vierailija
35/42 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just esittäytymässä tuolla esittely pinossa.

Tuntuu aivan utopistiselta olla täällä Odotus puolella. Olen tähän mennessä pyörinyt/lueskellut tuolla Lapsettomuus puolella. 5,5 vuoden ja melkomonen epäonnistuneen hoidon jälkeen vihdoin sain viime ke positiivisen raskausverikoe tuloksen.

Olen mielenkiinnolla odotellut et milloin alkaa tuntua jotenkin erilaiselta. Rinnat on kipeät ja turvoksissa mut ne on ollu sitä jo tammikuusta lähtien ku alotettiin vika hoito. Eli ei uutta sekään. Ei oikein ole ajatukset jotenkin vielä tilanteen tasalla. Ihan outoa. Pelko on toisaalta koko ajan persiissä et mitä tuleman pitää.

La:n oon laskureilla saanu 30.11. jos se nyt hoidoissa lasketaan edes samalla tavalla. Eka ultra on Kysillä 15.4. sillo on rv 7 vissiin. Tarviiks mun ennen sitä ottaa omaan neuvolaan yhteyttä?

Vippetti rv 4+5

Vierailija
36/42 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnutkaan kirjoitella sitten yli viikkoon. Mulla mies joutu lähtee vajaam vuorokauden varotusajalla merille viikoks ja mä jäin pojan kanssa kahdestaan. Ja tietty samalla alko kamala pahoinvointi! En vain yksinkertaisesti kyennyt enkä jaksanut iltoisin enää tulla koneelle.

Kävimme alkuraskauden ultrassakin keskiviikkona ja siellähän pikkuinen oli ja sydän sykki. Ultran mukaan viikkoja oli silloin 6+3 ja kuukautisten mukaan tasi olla 6+6. Mut eikös sitä mennä nuiden kuukautisten mukaan neuvolassa?

Sitten yks kiperä kysymys. Mulla on kauheen huono omatunto kun olen syönyt fetajuustoa. Saako syödä vai ei? Toisen ystäväni mukaan saa jos on pastoroitu (tämä mun juusto on) ja toisen mukaan ei sais ollenkaan. Ja mähän yks päivä söin himoissani varmaan puoli purkkia....

Mutta nyt täytyy mennä. Koitan alkaa kirjoittelemaan enemmän.

uma ja jotain 7+2 kk mukaan.

37/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Ajattelinpa minäkin liittyä joukkoonne, kun tässä ensin olen muutaman päivän seuraillut. Pahoittelut keskenmenon saaneille, itsellenikin siitä on muodostunut tämän hetkisen elämän suurin pelko viimeisen neljän päivän aikana.

Olotila on vieläkin kovin hämmentynyt, viikko sitten ei ollut tietoa tai edes epäilystä että joku sisälläni olisi aloittelemassa uutta elämää. Viime maanantaina sitten menin lääkärille valittelemaan että kun on kuukautis kivut mutta ei kuukautisia (menkkojen ei tosin olisi vielä edes pitäntyt alkaa). Lääkäri siinä sitten tutkaili ja totesi että luultavasti on normaalia ärhäkämmät kuukautiset tulossa, otetaan kuitenkin labra kokeita. Torstaina soittelin sitten terveyskeskukseen kyselläkseni hoitajalta tuloksia ja yllätyksenä sieltä ilmeni positiivinen raskaus testi. Eli siis tässä ne elämäni muuttaneet 3 sekuntia "raskaustesti oli positiivinen, olette siis raskaana"

Vaikka tämä tulikin todella yllätyksenä, ollaan asiasta jo paljonkin miehen kanssa puhuttu. tehty vaan yhteinen päätös että ehkä on parempi että valmistuisin ennen vauvan syntymää kun opinnot kuitenkin ovat jo loppusuoralla. Niin ei sitten ole tarkoitettu (toivottvasti).

Väsymystä alkaa olla ilmassa ja pientä kuvotusta, oksentanut en vielä onneksi ole. Hajuista on tullut voimakkaampia ja jotkin yhdistelmät tekevät todella pahaa... Hämmentyneenä seurailen aisoiden kehittymistä ja alan olla entistä enemmän huolissani edelleen jatkuvista alavatsan kivuista, onneksi tiistaina on soittoaika lääkärille. tsemppiä kaikille

Xarda

38/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Eilen tossa kävin jo sähläämässä esittelyni kanssa mutta siihen sitten loppuikin voimat olla koneella. Ihan kamala väsymys kokoajan ja en osaa nukkua päivällä, mutta en saa mitään aikaiseksikaan vaikka kuin koitan. Töissä jaksaa just ja just päivän mennä kun käy välillä lapset nukuttamassa niin voi itekkin silmiä hetken pitää kiinni ;) Onneks vielä ei ole pahoinvointia. Edellisessä raskaudessa sitä oli kauan eikä mikään auttanut.

Höttis 5+0

Vierailija
39/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun poissa koneen ulottuvilta, lomalla ollut viikonlopun. Tais tehdä ihan hyvää, kun ainakin tuhruttelu on loppunut, en edes paperilla saa kaiveltua enää minkäänlaista ruskeaa. Pelko persiissä silti koko ajan, ja tänään ollut eka päivä kun en ole ollut tuntevinani edes oireita(??). Kauheaa odottaa vielä reilu viikko että ultraan pääsee, ja mikä tuomio tulee, ellei nyt ehdi ennen sitä hulvaton vuoto kuitenkin alkaa. On tää raskasta. Kun ei tiedä onko masussa ylipäätään elämää lähtenyt kasvamaan vai onko taas tuulimuna, vai onko kuollut jo alkumetreillä muttei ala vuotaa pois. Huokaus. Päätettiin miehen kanssa että jos tämäkin menetetään, niin pistetään parin kk:n tauko, fyysisestikin rankkaa jatkuvasti vuodella hurjat määrät, jos siis kesken menee. Toivottavasti ei, mutta pahimpaan on aina varauduttava :(

*helene 6+2*

Vierailija
40/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä sinulle epävarmuuteen. Vaikka itse sainkin ultrasta positiivisia uutisia, olen kuitenkin koko ajan yhtä epävarma tämän raskauden suhteen. Ymmärrän niin hyvin tuon tunteesi vessareissujen yhteydessä - voisin itse kirjoittaa juuri samalla tavalla. Vessassa tulee ravattua normaalia useammin, housut alas ja paniikkivilkaisu siteeseen, vilkaisu vessanpönttöön ja paperiin ja sitten vielä "kaivelu". Tätä ei voi ymmärtää kuin sellaiset, jotka sen ovat kokeneet. Pidetään peukkuja, että tällä kertaa sinulla olisi eri tilanne ja sieltä pieni matkustaja kohdusta löytyy!