Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tästä mitään tule. Petyn joka aamu itseeni.

Vierailija
23.03.2009 |

Kyse siis laihduttamisesta. Mistä saisin apua? Joka ilta päätän, että huomenna alkaa uusi elämä, mutta kun se aamu tulee, en pysty. Alan syodä herkkuja ja ruokaa mielessäni ajatus taas huomisesta.

On niin väsynyt ja pettynyt olo itseeni. En halua olla lihava! Haluan näyttää kauniilta enkä syötetyltä possulta.

Miten tästä pääsee eteenpäin. Mistä kaivan sen voiman uuteen elämään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vielä, että ei se kauneus ja varsinkaan se kaunis olo tule kiloista, se tulee sisältä. Itse oon ollut tosi ilkeä itselleni aiemmin, ja nyt viimeisen parin vuoden aikana jotenkin alkanut lempeäksi. Tuntuu ihanalta hyväksyä itsessään erilaiset "virheetkin" ja jopa tykätä niistä. :) Oon vähän pyöreä, enkä missään nimessä malli kun oon niin lyhytkin, mutta todella ihan mukava ja ihan kiva ihminen. Semmoinen rennon viehättävä. Ihan riittävä.

Aiemmin laihdutin hullulla itseinholla tosi hoikaksi, enkä ollut pätkän vertaa näin tyytyväinen kuin nyt taas vähän pyöreänä (bmi lienee nyt joku 27, että vähän vois olla vähemmän, terveyden kannalta, mutta nyt raskaana ei oikein voi laihutellakaan. ).

Ole kiltti ittelles, rakasta itsees kokonaan. Jos teet muutoksia elämään, tee ne siksi että arvostat itseäsi niin paljon!

Vierailija
2/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä pilkotaan kaikki niin pieniin tavoitteisiin. Mutta tiiätkö, paras tapa on jättää ne herkut kauppaan. Ensi kerralla tee kauppalista, josta et sitten heilu mihkään! Sitten on vaikea herkutella, jos ei ole millä herkutella. :) Osta sen sijaan paljon hedelmiä ja ehkä mehujätskiä pahimpaan herkkunälkään. Niin teen itse, suosittelen! Ja kiloklubi.fi (vai mikähän pääte oli) on kanssa hyvä, tarkistan sillä aina välillä miten on syömisen laadun laita. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kerrot kotona edes sille toiselle aikuiselle halustasi muuttua, joten sinun ei tarvitse selitellä herkkujen välttämistä tai taistella yksin himoja vastaan.

käy kaupassa kerran viikossa, jolloin heräteostoksia myös herkkujen suhteen tule tehtyä vähemmän.

muista syödä säännöllisesti, ettei verensokeri laske ja iske mässäilykohtaus. hedelmiä välipalaksi. täytä lautasta ensin salaatilla ja juo vettä enen syömistä.

nyt nainen ota itsesi niskasta kiinni. kyse on siusta ja omista valinnoistasi.

kyllä se siitä.

Vierailija
4/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäsi valokuva alusvaatteisillasi ja teippaa jääkaapin oveen.

Vierailija
5/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mitä voisit silloin tällöin hyvällä omallatunnolla syödäkin?

Itselläni on kaurapuuro raejuustolla tai chilitonnikala, joita saatan riipasta, kun tekee mieli herkutella. Suklaat sun muut jätän kauppaan, silloin niihin ei tule himokaan. Ja kannattaa liikkua mahdollisimman paljon!!

Vierailija
6/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jos ei puhuta mistään kahden tunnin hikijuoksusta per ilta), mutta motivaation ja itsekurin kannalta se on ehdotonta. Reippaan lenkin jälkeen on miljoona kertaa helpompi kieltäytyä herkuista kuin ilman sitä.

Vierailija
7/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että minun on itseni saatava vain liikkeelle. Mies on ostanut hyvän juoksumatonkin kotia. Puitteet olisi, mutta tämä henkinen puoli on ihan miinuksella. Halua on enemmän varmaan kuin kellään...

ap

Vierailija
8/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että liikunta ei auta laihtumiseen? Mistäs sä tuon "tiedon" repäsit???

etta valttamatta laihtuisit JOS et lisaksi myos muuta ruokavaliotasi, ainakin jos liikut tavallisen kuntourheilijan tavoin etka ole mikaan Michael Phelps (siis tama USAlainen kilpauimari joka tuli olympialaisissa tunnetuksi paitsi mitaleistaan niin myos 12000 kcal/paiva ruokavaliostaan kilpailukauden aikana). Mutta liikunta vahentaa ainakin minulla napostelua ja tuo hyvanolontunteen, joka motivoi myos ruokavalion muutoksiin (niin, enka siis ole se alkuperainen joka puhui liikunnasta).

Vierailija
9/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että liikunta ei auta laihtumiseen? Mistäs sä tuon "tiedon" repäsit???

Vierailija
10/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa oikein, kun katselen muutaman vuoden takaisia valokuvia. Mies katseli myös ja totesi, että olen muuttunut todella paljon. Onhan se selvää, että lihotessa ihminen muuttuu, eikä parempaan suuntaan. Tytärkin katsoi kuvaa ja oikein huokas: " Voi äiti kuinka sä olet kaunis!"

Nyt olen ihan järkytys! Niin, ei tämä itsesääli mitään auta, itsekuria tarvitsen.

Vierailija
11/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalio on a ja o laihduttamisessa. Mutta toki liikunta on aina hyväksi, mutta ei liikunnan avulla laihdu, painonhallintaan sen sijaan loisto keino. Ja tottakai kiinteyttää kroppaa, mutta nyt jos puhutaan siitä, että pitää laihtua 10kg, polttaa siis ihan rasvaa pois, niin ei sitä liikunnalla pysty tekemään.

Vierailija
12/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lenkkarit jalkaan ja ulos. Aurinko paistaa ja linnut laulaa, musiikkia korville ja kävelylle.

Kato kiloklubi.fi sivut, ilmainen ohjelma.

Osta kuntokeskukseen kortti, suoraveloituksella pistät maksun menemään, kyllä se summa joka kk motivoi menemään.

Yks herätys on se et katsot itseäsi alasti peilistä, jos näky oksettaa niin sinun on tehtävä jotain.

Herkuttele joskus, vedä vaikka karkkia niin että oksettaa. älä kieltäydy täysin makeasta, silloin kiusaus on suurempi.

Tsemppiä laihdutukseen, muista sinä teet sen itsesi takia et kenenkään muun!!

Vierailija
13/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen itse ruokavaliota siistimällä ja punttitreenin avulla pudottanut painoa sellaiset 10kg. Tietysti aerobista liikuntaa harrastin myös.

Nyt olen taas viime vuoden liikkunut todella epäsäännöllisesti ja syönyt kaikkea shittiä ja painoa on tullut lisää. Eli täällä on menossa myös elämäntapojen kouliminen uudelleen kuosiin ja salilla olen käynyt nyt parisen kuukautta 4-5krt/vko. Tänään lisään ohjelmaan myös juoksun, jota olen aikaisemmin harrastanut myös aktiivisesti. Tiedän, että aloitus on aina ihan karseata, mutta siitä se pikkuhiljaa lähtee!

Tsemppiä sulle ap, liikkuminen on ihanaa, kun sen vaan saa alkuun, vaikka pienen patistelun jälkeen :)

Vierailija
14/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on laihduttajalle tärkeää. Matalasykkeinen pitkäkestoinen liikunta polttaa rasvaa. Myöskään liikunnan henkistä merkistystä ei voi vähätellä. Liiku vähintään kolme kertaa viikossa vähintään puoli tuntia kerralla. Jos sinulla on runsaasti ylipainoa, niin aloita harjoittelu lajeilla, jotka eivät rasita niveliä.

Liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa, joten laihtuminen on nopeampaa liikuntasuorituksen jälkeen kuin ennen sitä. Mikäli liikut aamulla ennen aamupalaa, niin elimistö alkaa polttaa rasvaa heti, koska elimistössä ei ole hiilihydraatteja, jotka voitaisiin käyttää ensin. Päivällä rasvan palaminen alkaa yleensä noin 20 minuutin liikkumisen jälkeen.

Itse suosittelen naisille punttitreeniä salilla ja lisäksi aerobista liikuntaa. Mikään ei ole kamalampaa kuin liikkumaton, huonokuntoinen ihminen. Salilla saa kivasti kroppaan lihasta ja rasva palaa aerobisella. Ja todellakin, se kuntoilu vaatii itsekuria ja viitseliäisyyttä, hiki pitää tulla ja syke nousta, jotta saa tuloksia!

Vierailija
15/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalion kevetäminen on se ykkösjuttu, ja liikunta on hyvä apukeino siihen sitten rinnalle.

Vierailija
16/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmarran taman itse oikein hyvin, ja rakastan liikuntaa :-), kuten huomaat jos luet viestini uudelleen. Pointti oli vain se etta PELKALLA liikunnalla ei valttamatta laihdu jos ei ollenkaan korjaa ruokavaliotaan. Taman olen nahnyt esim. oman mieheni kanssa joka kay salilla ja harrastaa myos aerobista liikuntaa, eika voi ymmartaa miksei ole laihtunut grammaakaan... Olen yrittanyt selittaa etta jos ei ruokavaliossa tapahdu mitaan muutoksia niin paino pysyy ehka ennallaan (eika nouse, kuten ennen liikunnan aloittamista) mutta varsinaista laihtumista voi olla turha odottaa.

Vierailija
17/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaahan se on, tiedän kokemuksesta. Muutama vinkki, joilla olen itse saanut aiemmin noususuuntaisen painon pysymään samana:

Tee joka aterialla myös salaattia ja ota sitä lautasmallin mukaan. Salaattia saa santsata, muuta ruokaa ei.

Syö riittävän usein. Hedelmä on hyvä välipala. Jos nälkä ehtii kasvaa liian suureksi, niin sitten tulee syötyä ihan mitä sattuu. Älä myöskään mene nälkäisenä kauppaan.

Älä osta "vierasvaroja" kotiin. Vieraille voi tarjota hedelmiä tai voileipiä. Omaan suuhun ne herkut kuitenkin menee. Osta sen sijaan terveellisempiä herkkupaloja: Hedelmäsalaatin ainekset on oma suosikkini (katso että purkkihedelmät on mehussa eikä sokeriliemessä). Myös kuivatut hedelmät toimii.

Pidä yksi herkkupäivä viikossa. Silloin on sallittua herkutella. Muina päivinä jätä karkit, limsat, hampurilaiset, sipsit yms. syömättä. Mieti rajat valmiiksi: onko jugurtti herkkua vai arkiruokaa? Entäpä kun muuna päivänä on juhlat tiedossa, jossa on herkkuja tarjolla? Rajoista on helpompi pitää kiinni, kun ne on miettinyt valmiiksi.

Itsekuri on minullakin se hankalin kohta. Tiedän kyllä, mitä pitäisi tehdä, mutta kun se on välillä niin penteleen vaikeaa!

Vierailija
18/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalio on tärkeää kyllä, mutta lihasta sä et saa ilman liikuntaa ja lihas taas polttaa enemmän kaloreita kuin mikään muu kudos. Liikunta avulla lisätään kulutusta ja fiksulla syömisellä ja liikunnalla saadaan pidempikestoisia tuloksia kuin pelkästään ruoan määrää vähentämällä.

Vierailija
19/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalio on tärkeää kyllä, mutta lihasta sä et saa ilman liikuntaa ja lihas taas polttaa enemmän kaloreita kuin mikään muu kudos. Liikunta avulla lisätään kulutusta ja fiksulla syömisellä ja liikunnalla saadaan pidempikestoisia tuloksia kuin pelkästään ruoan määrää vähentämällä.

pelkällä liikunnalla voisi laihtua. Ei voi, ellei ole tosiaan joku ihan huippukuntoilija. Esim. juoksu kuluttaa keskimäärin 300-1000 kaloria tunnissa, siis juoksu, ei hölkkä. Eli silloin pitää kipittää vähintään 10km/h. Ja tätä pitäisi siis tehdä joka päivä, juosta täysiä 1-1,5h, jotta laihtuisi kilon viikossa. Ei siihen normaali ihminen pysty. Ja tämä on monilla se harhaluulo,että kun käyvät kävelemässä tunnin kävelylenkin pari kertaa viikossa, eivätkä muuta ruokavaliotaan, niin uskovat laihtuvansa. Ja sitten ihmetellään että miksi ihmeessä en laihdu. Se ruokavalio on se ykkösjuttu, ja liikunta sitten se erittäin hyvä lisä siinä. Mutta jos pitää valita vaan jompikumpi, ei jaksa molempia, niin tietenkin se ruokavalion muuttaminen on ainoa keino laihtua. 16

Vierailija
20/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että pitää jotenkin myös kuluttaa sitä ylimääräistä läskiä. Kyllä itse ainakin pystyn olemaan ihan olemattoman pienellä ruualla, mutta en silti välttämättä laihdu. Heti kun lähden liikkumaan, niin paino putoaa. Siis tietenkään tällöinkään en saa mässyttää mitään ekstraa. Eli eiköhän tosiaan vaadita molempia! Hölmöä väittää, että liikunta yksinään ei auttaisi. Jos ihminen syö joka päivä saman verran ja yhtäkkiä alkaakin harrastaa liikuntaa vaikka 45 min. joka päivä, varmasti laihtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi