Ei tästä mitään tule. Petyn joka aamu itseeni.
Kyse siis laihduttamisesta. Mistä saisin apua? Joka ilta päätän, että huomenna alkaa uusi elämä, mutta kun se aamu tulee, en pysty. Alan syodä herkkuja ja ruokaa mielessäni ajatus taas huomisesta.
On niin väsynyt ja pettynyt olo itseeni. En halua olla lihava! Haluan näyttää kauniilta enkä syötetyltä possulta.
Miten tästä pääsee eteenpäin. Mistä kaivan sen voiman uuteen elämään?
Kommentit (24)
Hölmöä väittää, että liikunta yksinään ei auttaisi. Jos ihminen syö joka päivä saman verran ja yhtäkkiä alkaakin harrastaa liikuntaa vaikka 45 min. joka päivä, varmasti laihtuu.
Nimittain jos ruokavalio on sellainen etta silla aktiivisesti LIHOO koko ajan (niinkuin monella on, eli ajan kanssa kiloja kertyy yha enemman) niin pelkka liikunnan lisaaminen ei valttamatta johda LAIHTUMISEEN vaan pelkastaan painon pysymiseen ennallaan eli painonhallintaan. Ja muista etta liikkumattakin poltat kaloreita, ihan pelkka "elaminen" vaatii tietyn maaran kaloreita (joka on yksilollista ja riippuu mm. painosta). Koko laihtumishommassa on kyse siita etta pitaa kuluttaa enemman kuin mita syo.
Siita olen taysin samaa mielta etta liikunta on kaikin puolin positiivinen asia, ja terveyden kannalta vahintaankin yhta tarkeaa kuin terveellinen ruokavalio. Itse syon mieluiten terveellisesti ja liikun saannollisesti, ja jatan painontarkkailun vahemmalle, jos laihdun niin laihdun, paa-asia on etta voin hyvin ja olen terve. Mutta koska ap haluaa nimenomaan LAIHTUA, siksi on tarkeaa korostaa liikunnan JA ruokavalion korjauksen yhteista merkitysta.
Itse olen saanut tehtyä lopullisen päätöksen laihduttamisesta. Olen taistellut painon kanssa jo kohta kymmenen vuotta ja se saa riittää.Muutaman kerran olen päässyt hyvään vauhtiin ja sitten palannutkin takaisin vanhoihin ruokatottumuksiin. Minä jos joku olen ollut aina se "ensi maanantaina alkaa" tyyppi.
-Kaikki lähtee siitä että mittasi on täynnä lopullisesti.
-Seuraavaksi mietit omat sudenkuoppasi ja osaat varutua niihin!
-Mieti mitä syöt ja mihin aikaan.
-Mieti miten liikut, missä ja koska.
-Kerro laihdutuksesta ainakin miehellesi ja parille hyvälle ystävälle, näin asia on "julkinen" ja se luo vähän positiivista painetta sekä saat tukea projektiisi!
-tee pieniä tavoitteita ja palkitse itsesi kun saavutat ne, esim. uudella vaatteella tai naamarasvalla (ei ruualla)
-päätä että onnistut, ajattele että ei ole muuta vaihtoehtoa!
-älä mässäile päässäsi hamppareilla ja karkeilla, jos ajattelet niitä koko ajan niin kynnys sortua on isompi.
-jos sorrut, niin älä heitä kirvestä kaivoon, vaan palaa ruotuun heti!
Itse olen saanut kuulla ylipainostani todella ikävää kommentti pitkin talvea, niin tutuilta kuin ventovierailta. On masentavaa olla näin lihava, oikeesti tosi perseestä. Nyt kuitenkin päätin etten haksahda mihinkään ihmedietteihin, vaan lopulliseen elämäntapa remonttin. Kerrankin mulla on tunne että voin jopa onnistua! Itse painoin vuodenvaihteessa 95kg ja tänään jo paino alkoi eri kymmellä--->89kg. Ihanaa!! Työmaata on vielä kovasti, mutta olen päättänyt olla voittaja!
Mä käyn uimassa kerran viikossa kilsan kerrallaan ja lapsen kanssa rattailla teen tunnin lenkin pari kertaa viikossa. Nyt sain myös kuntopyörän ystävältäni lahjaksi, joten puolituntia illassa aluksi olisi tavoite! Mä liikun ihan hyvänolonrajoissa, en yritä mitään maratooneja tässä kunnossa... Kuntosalille menen sitten kun saan vielä vähän painoa veke. Kokeilin sitä vähän aikaa sitten, eikä se tuntutunut hyvälle näin paksuna, maha otti vastaan kokoajan!
Ruokailusta sen verran, että syön kasviksia pitkin päivää, porkkanoita ja kurkkua jos tekee mieli napostella. Syön yhden lämpimän ruuan perheen kanssa, mutta järki annoksen. Sitten ostin niitä vlcd-keittoja kaupasta (nutriletilla on ja samoin allevo-merkillä, saa ihan prismasta). Syön sellaisen keiton kerran tai kaksi päivässä, siinä on pussissa 100 kaloria, ne ei oo mitään suurta herkkua, vähän jauhoisen makuisia... Aijon luopua niistä sitten kun pääsen seuraavalle painokymmenelle. Aamulla syön joko ruisleipää tai puuroa ja jonkun hedelmän. Juon myös kahvia ja paljon vettä!
Onnea ja menestystä taipaleellesi!!! Onnistut varmasti jos haluat!!!
vaikka naapurista tai työporukasta. Tee laihduttamisesta kivaa. Tai pyydä vaikka tytärtäsi lenkkikaveriksi. Kävele/fillaroi paikkoihin aina kun voit.
Tehkää yhdessä (realistinen) tavoite vaikka kesäksi.
Lisää ulkoilua ja syö enemmän salaatteja. Välipalaksi vaikka appelsiini. Tv-naposteluksi viivirypäleitä ja porkkanoita. Muista kuitenkin herkutella välillä.
Älä kärsi nälästä, kun sitten sitä tulee vain kaksikerroin ahmittua.
Pidä huolta muutenkin ulkonäöstä, tunnet olosi pirteämmäksi ja terveemmäksi.
Yksi tuttu mies lahdutti ihan onnistuneesti syömällä joka toinen päivä normaalista ja laihduttamalla (ts. kevyesti) joka toinen päivä. Sanoi, että oli aika helppoa...
Tsemppipotku persauksiin ;)
Mä yritin aloittaa laihduttamisen viime vuonna ainakin 5 kertaa. Laihdutin viikon tai kolme tai päivän jne. En ollut kuitenkaan loppuun asti saanut motivoitua itseeni asiaan. Lopulta lokakuun lopussa päässä tapahtui se kuuluisa napsahdus ja olen nyt 14kg kevyempi. Ja matka jatkuu alas päin. Tein silloin päätöksen, että käyn vuoden painonvartijoissa, vaikka painoni ei tippuisikaan. Monet kerrat olen muistanut päätökseni, kun en olisi jaksanut mennä painareihin:) Nyt en enää edes laihduta pv:n ohjeilla vaan kiloklubissa, mutta silti käyn siellä punnituksella.