Miten empatiakyvyttömiä voi olla äidit?!
Silmäilin muutaman tekstin tuosta "Vauva kuoli humalaisen äidin viereen" ketjusta.
Siis voiko joku verrata tosissaan tarkoituksella lapsensa tappanutta tähän tapaukseen?! Miten voi toinen äiti olla ymmärtämättä sitä tuskaa, joka tällä lapsensa menettäneellä varmasti on?! Miltä sinusta tuntuisi, jos menettäisit oman lapsesi?
Promillen humala tarkoittaa sitä, että äiti on juonut ehkä 2 tuoppia siideriä (3 pientä pulloa=annosta) tai jos on kovin iso äiti, niin 3-4 tuoppia. Eli jos minä nyt pienenä ihmisenä 2 tölkkiä siideriä, niin olisin vastaavassa humalassa.
Tietenkään tällaista ei pitäisi tapahtua, eikä lasta pidä ottaa viereen nukkumaan, jos on ottanut alkoholia. Oletteko syyllistäjät miettineet, miltä tuosta äidistä on tuntunut kun on herännyt rakkaansa vierestä ja huomannut tapahtuneen? Luuletko että hän tekisi ja antaisi mitä vaan jos voisi korjata tapahtuneen?
Luulen, että tässäkin maassa on monta perhettä missä tällainen voisi valitettavasti tapahtua. Kuinka moni väittää, ettei ota alkoholia kun lapset pieniä?! Lähinnä minusta pitäisi ymmärtää se ettei lasta oteta viereen nukkumaan jos on otettu alkoholia, eikä välttämättä muutenkaan, jos on sikeä nukkumaan. Jos äiti ottaa kaksi siideriä tms., siinä ei pitäisi olla mitään pahaa. Jos juo itsensä humalaan (johon tuskin tuosta määrästä tulee) niin silloin lasta ei pidä itse hoitaa tietenkään.
Ja huom. imetysaikana voi juoda tuon parisen annosta alkoholia, sillä sitä ei lapseen siirry oikeastaa mitään. Siis parisen annosta, ei enempää!
Raskaana ollessa sen sijaan vauvaan siirtyy sama määrä alkoholia kuin äiti juo! Se on vaarallista!
Yleensä ne jotka pelkäävät omia virheitään, älähtävät kovimpaa.
Sympatiat tuolle perheelle ja varmasti oppivat jo kovimman kautta virheestään.
Suurin osa viesteistä sympatiseeraa äitiä eikä kuollutta vauvaa. Toivottavasti eivät saa enää lapsia, joiden hoitoa laiminlyödä.
Rauha vauvalle ja enkeleitä matkalle.