Siis mitä pahaa nukkua jos vauva hereillä?
Meillä minä nukun vauva kyljessäni kiinni aamuisin siten, että vauva saa tissistä ruokaa aina jos tulee nälkä. välillä vauva varmaan on hereillä mutta nukahtaa myös viereeni. Ollaan siis ihokontaktissa siinä ja vauva saattaa tosiaan hereillä olla välillä ja minä nukun. Tätä on noin pari tuntia/aamu, enkä ole ajatellut että siinä olisi jotain pahaa!
Lisäksi vauva on välillä yksin leikkimatolla ja katsoo esim. leluja siinä sillä aikaa kun levitän pyykit tai teen ruokaa.
Eli nämäkö nyt sitten vaarantaa lapsen kehityksen? Meillä kuitenkin jutellaan paljon vauvalle ja suurimman osan hereilläolon ajasta vauva on sylissä ja vauvalle jutustellaan. Silti välillä nukun kun vauva valvoo tai laitan vauvan leikkimatolle.
Kommentit (23)
Onko vauvasi vielä hengissä? Ettet ole päälle pyörinyt
Minäkin nukun vauvan kanssa ihokontaktissa sängyssäni. Yöllä havahdun ääntelyyn sen verran, että avitan vauvan tissille ja olen hereillä ehkä pari minuuttia ja nukahdan taas. Vauva syö minkä on syödäkseen ja nukahtaa sitten itsekseen. Jos vauvalla on joku huonosti, hän kyllä ilmoittaa sen ja havahdun siitä sitten hereille.
Kyllä mäkin hoidin yösyötö noin että nappasin vaan viereen, laitoin rinnan suuhun ja jatkoin itse unia, aamulla sitten herättiin siitä vierekkäin. Samoin vauva oli just vaikka leikkimatolla kun tein ruokaa, tietysti siis siihen asti ennen kun oppi ryömimään. En kyllä ulos olisi lähtenyt pyykkiä viemään mutta kyllä mä sisällä touhuilin. Silleen kuitenkin kuulee jos jotaan käykin tai lapsi muuten vaan säikähtää yksin oloa ja käy itkemään.