Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

karppamisesta..

Vierailija
22.03.2009 |

En osaa mitään ruokalistaa ehdottaa, kun itsekin olen vasta tutustunut karppaamiseen, enkä edes noudata vielä tuota ruokavaliota.

Jos sua auttaa, niin voin kuitenkin selittää, miten itse näen tuon karppauksen (Huom! olen siis vasta-alkaja):

Käsittääkseni tässä saa kyllä syödä ihan normaaliaikoina, mutta kuulemma useilla ei tule nälkä kuin ehkä kolme kertaa päivässä.

Tavallista ruokaa voi tehdä, mutta pienillä/isommilla muutoksilla.

-Kastikkeeseen ei lisätä jauhoja

-Pasta, riisi ja peruna korvataan kasviksilla (kasviksista ainakin maissi kiellettyä)

-rasvaa saa ja pitää käyttää (ei margariinia tms. mömmöjä)

-ei sokeria

-hedelmiä kohtuudella tai ei lainkaan, mieluummin marjoja

-ei viljatuotteita (tai riippuu kuinka karppaat), mantelijauhoja ym. taitavat käyttää, tähän en ole oikein perehtynyt :)

Alkuun kannattaa varmaan laskea jollain laskurilla, paljonko mikäkin ruoka sisältää hiilihydraatteja. Mitä vähemmän hiilareita, sen parempi.

En tiiä oliko tästä nyt apua. :) Kehotan, että luet lisää aiheesta esim. kirjoista ja tuota palstaa, sieltä saa hyviä ohjeita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko joku suunitella kiireiselle äidille viikon ruokalistan/ohjeet.. ihan pihalla vaikka olen käynyt karrpausinfon sivuilla. Olen nyt aloittanut urheilun kiinteytyäkseni, mutta ruokavalio kaipaisi vielä uudistusta. En ole koskaan dieteillä ollut enkä oikein ymmärrä miten tulisi syödä ja milloin.. suurta apua olisi jos joku viitsisi auttaa.

Vierailija
2/3 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten normaalia ruokaa mutta leipä, peruna, riisi, makaroni pois, ja ymmärsinkö oikein että margariinin sijaan voita? Vai onko voi tms.mömmmöä? Eikä siis hedelmiä.. ainakaan paljoa!? Eikö muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ja kaikki viljat POIS. Hiilihydraatteja karppaustavasta riippuen, mutta maksimi on siinä 60 grammaa että toimisi kunnolla. Joka päivä veden lisäksi mineraalivettä runsaasti! Magnesiumia kannattaa ottaa purkista lisäksi ettei tule suonenvetoja. Proteiinia n. 1g/painokilo päivässä, ei enempää kuin ennenkään (eli aterialla YKSI annos kalaa/lihaa/broileria/papuja tai linssejä, ei kahta tai kolmea).

Kasviksia reilusti, ainakin puoli kiloa päivässä, mielellään raakana tai höyrytettynä.

Porkkanaa ei syödä keitettynä ollenkaan, sille käy hassusti prosessin aikana ja hiilihydraatit pomppaavat liian ylös. KAIKKI täysrasvaisena; maitotuotteet, liha jne. Transrasvoja ei syödä ollenkaan.

Yhteenveto:

EI LEIPÄÄ, PERUNAA, PASTAA TAI RIISIÄ VAAN TILALLE KAALIA, KURKKUA YM.

KAIKKI TÄYSRASVAISENA, MYÖS MAITO JOS JUOT SITÄ.

EI TIPPAAKAAN TRANSRASVOJA (margariinit, kermavalmisteet, kevytjäätelöt ym.); VOITA JA OLIIVIÖLJYÄ RUNSAASTI.

Ja hei, ne karppaus. infon jutut PITÄÄ lukea! Samoin vähintään yksi kirja aiheesta; saat kropallesi aikaa tuhoa josset ole perillä siitä mitä olet tekemässä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä