mua ärsyttää niin perkuleesti se että
kun ihminen kysyy täältä jotain. esim. kelan toiminnasta, verenpaineesta tai mistä vaa niin aina joku vaa vittuilee. Silläkin energialla ja ajalla vois kirjottaa asiallisen viestin. Kukaan ei synny kaikki tiedot päässään, meillä jokainen on erilainen elämä ja eri kokemukset. Ei kaikki voi tietää mitä juuri SINÄ tiedät, mutta ovat sinun mielestäsi tyhmiä kun eivät tiedä vastausta. Mihin tää maailma menee kun ei edes voi toista auttaa?
jos joku kysyisi kadulla kuinka paljon kello on, niin alatko heti vittuilee että onpa tyhmä kun ei kelloa tiedä.
Kukaan ei auta teitä kun te tarvitsette apua koska toi "vittuilu" karma palaa suoraan teille takas jossain vaiheessa.
Kommentit (15)
Käyn täällä enää silloin tällöin yhä harvenevin välein ja nyt on kyllä kiinnostus hiipunut lähes täysin...näitäkin vastauksia lukiessa ("opetelkaa käyttämään googlea") ei kyllä tiedä itkeäkö vai nauraa...
Eli good bye av ja hyvät jatkot kaikille teille joiden elämässä on muutakin sisältöä kuin vauva-palstalla vittuilu!
yritin etsiä B-streptokokin oireet. löytyi yks "virallinen" sivu jossa luki että verikokeella selviää. täältä kun kysyin niin tuli heti vastauksia jossa luki että supistelu (eteenkin alkuraskaudessa) on oikeastaan ainut oire. Valitettavasti sillonkin melkeen puolet oli haukkuma viestejä jossa suurinpiirtein haukuttiin mua tyhmäks koska olen raskaana enkä tiedä b-streptokokin oireita. :(
Ja täältähän niitä oikeita vastauksia sitten saa..?
hajukaan mistä on kyse, mutta pitää silti vastata kaikkiin alotuksiin ja vähintään vittuilla. Vaikka ei ole kokemusta asiasta, silti vastataan, että päläpälä asian vierestä tai ilmoitetaan, että olet paska äiti!
Itse olen ajatellut niin, että kun on keskustelupalsta ja vielä aihe vapaa, voi täältä kysyä apua tai neuvoja ihan pieniinkin tai outoihinkin pulmiin...
Itse valitsen ja aukaisen vain ne otsikot jotka kiinnostaa ja jos sisältö onkin jotain mihin en osaa vastata tai aihe ei muuten kiinnosta, jätän asian sikseen...ehkä joku muu osaa tai haluaa auttaa...
En tosiaankaan ymmärrä noita ilkeitä vastauksia, oli asia vastaajan mielestä kuinka tyhmä tahansa. Eriävän mielipiteen saa mielestäni sanoa, mutta outoa alkaa kamalasti haukkua sitä kysyjää...
yritin etsiä B-streptokokin oireet. löytyi yks "virallinen" sivu jossa luki että verikokeella selviää. täältä kun kysyin niin tuli heti vastauksia jossa luki että supistelu (eteenkin alkuraskaudessa) on oikeastaan ainut oire. Valitettavasti sillonkin melkeen puolet oli haukkuma viestejä jossa suurinpiirtein haukuttiin mua tyhmäks koska olen raskaana enkä tiedä b-streptokokin oireita. :(
lainen tampio kysyy jostain Kelan toiminnasta av:lta, kun voi mennä Kelan sivuille ja katsoa asian itse.
onneks täällä on joku järkevä. nää muut taitaa olla vaa katkeroitumassa :p
mut totta että täällä on turha kysyä mitään, mikä on aika surullista.
missä on viralliset imetyssivut? jos tälle linjalle mennään.
ei googlesta kaikkea löydy!
-ap
Olen aivan samaa mieltä.
Ja nro 2 antoikin heti näytteensä siitä, minkälaisia ihmisiä täällä tosiaan palloilee. Näin kauniisti täällä ihmisistä puhutaan.
kiva kuulla toistenkin kokemuksia, vaikka itse asia googlettamalla selviäisikin?
ja jos joku asia askarruttaa eikä voi soittaa sinne paikkaan mistä sitä voi kysyä koska on viikonloppu ja sit joku kysyy täältä niin heti ollaan haukkumassa tyhmäksi. missä on ihmisten perusystävällisyys?
KELAn sivuista? Ensinnäkään siellä ei ole läheskään kaikkea tarvittavaa tietoa ja toiseksi se on toisinaan tosi vaikeaselkoista tekstiä siellä...
Ja sen sijaan, että sanot tuon asian vittuilemalla ja haukkumalla, niin voisit ilmaista sen vähän ystävällisemmin, esim. "Hei! Tiesitkö, että KELAlla on omat sivut? Koitapa, jos vaikka löytäisit vastauksen sieltä." tai "Katsopa KELAn sivuilta siitä-ja-siitä kohdasta. :)" tms.
jos ei itse pysty yksinkertaisia asioita netistä etsimään.
Ymmärrän, jos kysellään toisten kokemuksia jostain asiata, mutta jos ihminen kysyy selkeää faktaa (monelta lähtee juna kittilään?), ihminen on aika ääliö.
Google on ihmeellinen asia. Opetelkaa sitä käyttämään.
vai ihan faktoja, joita vois helposti googlettaa itsekin. Faktojen kysyminen täällä kielii jonkinlaisesta avuttomuudesta.
joku kirjottaa että esikoinen on hoidossa niin heti joku haukkui tätä äitiä tyhmäksi ja että miksi hänellä on lapsi jos ei jaksa kattella heitä. siis oikeesti? kotonako kaikkien pitää olla, ja sillonkin haukuttais. Miksi ihmiset on näin katkeria??