Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei kätilö, kerro vähän työstäsi, millaista se käytännössä on, onko sinulla kovat paineet

Vierailija
21.03.2009 |

työn vastuullisuuden vuoksi? pidätkö työstäsi?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin muutama viikko sitten ensiavussa päivän hoitajien kanslian takana.

Sinne ilmoitettiin, että pelastushelokopteri tuo aivoinfarktiepäilystä. Ensin kamala säpinä ja valmisteltiin juttua. Sitten odotettiin ja seisottiin ja rupateltiin viikonlopun tapahtumista. Muut potilaat sai odotella ihan rauhassa.

Olin jo päivän kuunnellut yhtä kääkkää, joka kovaan ääneen koko ajan pänkätti tyyliin : "me ei ainakaan etehdä, se ei saa olla meidän selkänahasta pois. Miten ne luulee meidän jaksavan. Minä en ainakaan enää juokse. Turhaan uhraudutaan, ei tehdä sitä hommaa. Kumma kun meiltä ollaan aina vaatimassa". Tämän eukon työaika näkyi kuluvan siinä kansliassa huutamassa. Töitä en nänyt sen tekevän.

Homma pysähtyi siihen kun tämä eukko tuli sinne huutamaan, että "se on vain infarktiepäily. Ei sillä ole kiirettä. Mitä te tyhjää täällä sitä odotatte. Se on vain EPÄILY, ettekö kuulleet. Ei niillä ole mitään kiirettä. Ottakaa burana esille. Todennäköisesti sillä on vain pää kipeänä ja lähtee buranalla ja kotiutetaan".

Siihen loppui kiire ja porukka hajosi ja enää ei odotetukaan pelastushelikopteria kiireellisenä.

Pääsin pois aiemmin kuin tämä potilas tuli. Jäin kyllä miettimään, että jos kyseessä oli liuotusta tarvitseva potilas niin todennäköisesti ei saanut kuin buranaa ja kotiin vain ja siellä sitten kuolee.

Vierailija
62/62 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä on itse hoitaa kun ei apua tarjota :D

En ymmärrä mitä tarkoitit, kun sanoit minun olleen opiskeluaikoinani hakoteillä nauttiessani vauvojen hörppyyttämisestä? Olipahan JOTAIN tekemistä yövuorossa!!! Mielestäni oli enemmänkin inhimillistä antaa äidin nukkua (ei saanut imettää) yöllä, kyllä uskon että hänelle tärkeämpää oli silloin uni kuin hörppyyttää lapselleen maitoa. Mielestäni tässä kätilöt toimivat aivan oikein, kun ottivat vauvat hoitoonsa yöksi. Ja isät ei osastolla olleet yötä. Mikäpä sen mukavampaa, kuin sylihoitaa vastasyntynyttä. Kyllä siinä lapsettoman opiskelijan yövuoro kului mukavasti.

t. sh

Ja jos sinä opiskelijana olet nauttinut vauvan hörppyyttämisestä, niin olet kyllä ollut hakoteillä - sehän ei nimenomaan ole tarkoitus. Ja jos jostain syystä vauvaa pitää hörppyyttää, niin sitten ohjataan äitiä tai isää tekemään niin. Lapsivuodeosastolla tuetaan vanhempiaan oman lapsensa hoidossa!

T. kätilö nro 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla