korviketta, tissiä
siis miksi teitä niin kovasti kiinnostaa, mitä toisten vauvat juo, korviketta vai äidinmaitoa?? Jos on niin fanaattinen, niin ok.. imettäkää lapsianne 3 vuotta, aivan sama. Mutta mitä se kenellekään kuuluu, jos jollakin äidillä ei maito riitä/ei halua imettää/ei pysty lääkkeitten takia ym.. Miksi sitä pitää alkaa perustella muille?
Mieheni ei ole saanut rintamaitoa yhtään ja ihan hyvin on elämässään pärjännyt eikä edes allergioita ole.. Onko tässä nyt kyse vain siitä, että joitakin imettäjiä ottaa päähän, kun toinen äiti pääsee helpommalla, kun juottaa maidon pullosta?
Niin ja muuten, itse imetin lastani 8kk.
Kommentit (6)
imetyksestä lähtien pitää näemmä nyky-yhteiskunnassa hakea varmuutta ja oikeutta omalle äitiydelleen.
Kun imetys on puitu, puidaan potalle opettaminen ja hoitoon meno, sitten lapsen omatoiminen syöminen, kaverisuhteet, koulukypsyys, kouluhäiriköinti, murrosikä, raskaudet jne. Kilpailu ja oman tien todistaminen on loputonta nykyäidin elämässä.
Ja, kun katsoo esim. 30v. taaksepäin, aika terveitä ja elämässään toimeentulevia lapsia on silloin saatu, vaikka esim. 1973 lapsille ohjeistettiin antamaan 2kk tuoremehua....
kun aika suurella osalla näyttää olevan ihan talouden perushoidot hukassa. Harvasen päivä täälläkin on aloituksia: miten teen muussin tai miten pesen vaatteita. Miten joku tällainen naisihminen muka selviytyisi ilman ohjeita lapsen hoidosta?
Se on just tämä, kun kakarat saa lapsia....
Onko siis niin, että jos antaa korviketta niin ei osaa tehdä ruokaakaan ja on täysin kykenemätön hoitamaan kotia?
Hmm, mielenkiintoista :D
Mikä siinä niin helppoa on? Mä voisin suositella imetystä, koska sehän vasta helppoa onkin.
siis miksi teitä niin kovasti kiinnostaa, mitä toisten vauvat juo, korviketta vai äidinmaitoa?? Jos on niin fanaattinen, niin ok.. imettäkää lapsianne 3 vuotta, aivan sama. Mutta mitä se kenellekään kuuluu, jos jollakin äidillä ei maito riitä/ei halua imettää/ei pysty lääkkeitten takia ym.. Miksi sitä pitää alkaa perustella muille?
Mieheni ei ole saanut rintamaitoa yhtään ja ihan hyvin on elämässään pärjännyt eikä edes allergioita ole.. Onko tässä nyt kyse vain siitä, että joitakin imettäjiä ottaa päähän, kun toinen äiti pääsee helpommalla, kun juottaa maidon pullosta?Niin ja muuten, itse imetin lastani 8kk.
helpompaa ja halvempaa! Mutta tämä oli yhdessä ketjussa perusteena eli korviketta syöttävät äidit ovat laiskoja, koska pullosta juottaminen on helpompaa? Tuleehan se maito pullosta nopeammin, mutta tissiä ei tarvitse keitellä ja lämmitellä vesihauteessa tai mikrossa.
Mutta ei mua silti haittaa, jos naapurin Elli saa maitonsa pullosta! Tämä oli siis ketjun idea, että tehkööt kukin miten parhaaksi näkee.. Ei se korvikkeen antaminen kuitenkaana ole verrattavissa pahoinpitelyyn eli suurempiakin ongelmia löytyy!
Ei jaksa.